7 μύθοι για το body image που αξίζει να καταρριφθούν

7 μύθοι για το body image που αξίζει να καταρριφθούν

Η εικόνα που έχεις για το σώμα σου σχηματίζεται σταδιακά από πολύ μικρή ηλικία. Συνδέεται με το οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και με τις εκάστοτε κοινωνικές αντιλήψεις για το ιδανικό σώμα. Αρκεί να θυμηθείς τα μέλη της οικογένειάς σου και τους παιδικούς σου φίλους. Μέσα από αυτούς πρωτάρχισες να «βλέπεις» τον εαυτό σου και το κορμί σου. Κατά συνέπεια, το body image είναι αλληλένδετη με την αντίληψη, τις πεποιθήσεις, τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου σχετικά με την εμφάνισή σου.

Επιπλέον, η διάθεσή σου, οι εμπειρίες που έχεις και το περιβάλλον επηρεάζουν το πώς αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου. Και αρκετές φορές ο τρόπος αυτός μπορεί να είναι διαφορετικός από την εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα.

Επομένως, αν έχεις νιώσει άγχος και ανησυχία για την εικόνα του σώματός σου και αγωνίζεσαι με αυτήν, εδώ είναι επτά μύθοι για το body image που μπορείς να αρχίσεις να ανακατασκευάζεις. Επειδή η κατανόηση της πραγματικότητας ένα τεράστιο βήμα για την υπέρβασή τους.

Μύθος 1: Υπάρχουν «καλά» και «κακά» τρόφιμα

Προφανώς μια σαλάτα γεμάτη βιταμίνες και αντιοξειδωτικά θα θρέψει το σώμα σου καλύτερα από ένα πιάτο πατάτες τηγανητές. Ωστόσο, το να κατατάσσεις τα τρόφιμα ως «καλά» και «κακά», σε ωθεί στο να έχεις συναισθηματική σύνδεση με αυτά. Είναι άλλο πράγμα να σκέφτεσαι την πίτσα ως ένα ανθυγιεινό φαγητό. Και άλλο να λες στον εαυτό σου ότι δεν είσαι υγιής, επειδή έφαγες ένα κομμάτι πίτσας.

Μύθος 2: Αν έχεις παραπάνω κιλά δεν είσαι υγιής

Το υπερβολικό βάρος δε σημαίνει αυτόματα ότι δεν είσαι υγιής. Μην εστιάζεις σε μια νοοτροπία που προάγει την απώλεια βάρους ως προϋπόθεση, για να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου. Αντ 'αυτού πίστεψε ότι μπορεί κανείς να είναι υγιής ανεξάρτητα από το νούμερό του τζιν του.

Μύθος 3: Πρέπει να κάνεις μια αλλαγή εμφανισιακά, για να νιώσεις body positive

Το να χάσεις βάρος, να αλλάξεις τα μαλλιά σου ή να αγοράσεις καινούρια ρούχα αναμφισβήτητα θα σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα. Αλλά συμβάλλουν πρόσκαιρα στην καλή σου διάθεση. Είναι σημαντικότερο να αγαπάς τον εαυτό σου. Συν ότι διαρκεί περισσότερο από το να αλλάξεις απλά look.

Μύθος 4: Είναι OK ο γιατρός σου να σου τη «λέει» για το βάρος σου

Ακριβώς επειδή είναι γιατρός δεν σημαίνει ότι μπορεί να σε κάνει να ντρέπεσαι για το σώμα σου. Ο ρόλος του είναι να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις ποιες συνήθειες μπορείς να αλλάξεις, για να είσαι πιο υγιής. Είναι σημαντικό να νιώθεις άνετα και αποδεκτή, όταν μιλάς με έναν γιατρό. Αν σε κάνει να νιώθεις «λίγη», ψάξε άλλον.

Μύθος 5: Χρησιμοποιείς τη λέξη «θέληση», για να περιγράψεις την αντίστασή σου ανθυγιεινά φαγητά

Αυτό είναι ένα άλλο παράδειγμα απονομής συναισθημάτων στο φαγητό. Για παράδειγμα, όταν λες στον εαυτό σου ότι έχεις τη «θέληση» να αντισταθείς σε αυτό το κομμάτι cheesecake. Προσθέτεις έτσι ένα συγκεκριμένο συναίσθημα σε αυτό το φαγητό. Κατά κάποιον τρόπο υποδεικνύεις πως πρέπει να ντρέπεσαι αν το φας.

Δεν χρειάζεσαι άδεια, για να φας ορισμένα τρόφιμα. Προσπάθησε μόνο να το κάνεις με μέτρο. Επικεντρώσου στο πώς αισθάνεται το σώμα σου όταν τρως. Και όχι στο να νιώθεις σαν να κάνεις κάτι λάθος.

Μύθος 6: Αυτοπεποίθηση σημαίνει να αισθάνεσαι πάντα στα καλύτερά σου

Εμπιστοσύνη στον εαυτό σου σημαίνει να κατανοείς πως θα έχεις καλές και κακές μέρες. Μερικές φορές ξυπνάς και εύχεσαι να μπορούσες να μείνεις στο κρεβάτι όλη την ημέρα. Άλλες μέρες νιώθεις όμορφη και ενθουσιασμένη για τη μέρα που ξεκινά.

Μύθος 7: Ο τρόπος που βλέπεις τον εαυτό σου είναι ακριβώς ο τρόπος που σε βλέπουν οι άλλοι

Ο τρόπος με τον οποίο κατανοεί το μυαλό το σώμα σχηματίζεται στον βρεγματικό φλοιό του εγκεφάλου. Διαμορφώνεις τις αντιλήψεις για το σώμα σου από ερεθίσματα. Αυτά τα ερεθίσματα μπορούν συχνά να είναι μπερδεμένα.

Με λίγα λόγια, το πώς βλέπεις εσύ τον εαυτό σου και πως οι άλλοι ουσιαστικά δεν συνδέεται. Η εικόνα του σώματός σου μπορεί να βελτιωθεί, αν αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου.

Να θυμάσαι πως η έντονα διαστρεβλωμένη εικόνας σώματος μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες συμπεριφορές, όπως την κατανάλωση πολύ μικρής ποσότητας τροφής. Ή την καταναγκαστική και συχνή ζύγιση. Αν νιώθεις, λοιπόν, πως αυτές ή παρόμοιες συμπεριφορές σε ταλαιπωρούν, μη διστάσεις να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό.

Featured image: Glamour

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.