Το να δουλεύεις σε μια μικρή ομάδα μπορεί να είναι μια εξαιρετική εμπειρία. Άλλωστε είναι γνωστό πως οι μικρές, επαγγελματικές ομάδες είναι περισσότερο δεμένες και οι εργαζόμενοι γίνονται πιο παραγωγικοί σε αυτές. Από την άλλη, σε αυτές, δε μπορείς να “κρυφτείς” αν κάτι πάει στραβά. Για να βρεις την ισορροπία σου μέσα στο μικρό team σου, διάβασε τις παρακάτω επαγγελματικές συμβουλές.

Ο καθένας πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο

Ο βασικότερος κανόνας για να είναι αποτελεσματική μια ομάδα είναι να είναι ξεκάθαρος ο ρόλος του κάθε εργαζομένου. Στα μικρά teams συχνά οι αρμοδιότητες συγχέονται, και κάπου εκεί ξεκινούν τα μπερδέματα. Στη σύγχρονη εποχή κανένα πόστο δεν ολοκληρώνεται μηχανικά, με συγκεκριμένα απαράλλαχτα bullets. Για αυτό είναι σημαντικό οι θέσεις να έχουν όσο πιο συγκεκριμένο job description γίνεται. Παράλληλα κάθε φορά που η μια αρμοδιότητα πηγαίνει από το ένα γραφείο στο άλλο, η επικοινωνία είναι το κλειδί, και τα συχνά ξεκαθαρίσματα. Είναι σημαντικό να ξέρει ο κάθε εργαζόμενος τι είναι αυτό το παραπάνω που κάνει και κυρίως γιατί το κάνει.

Σύντομα και συχνά meetings

Μίλησε με τον manager σου ώστε να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα για τη συχνότητα και τη διάρκεια των meetings. To καλό με τις μικρές ομάδες είναι πως αυτά κρατούν και λιγότερο μιας και τα μέλη είναι μετρημένα. Το βασικότερο στοιχείο των meetings όμως είναι να έχουν μια δομή και κυρίως ουσιαστικό λόγο που συμβαίνουν. Κάθε φορά που θα βγαίνεις από αυτά, προσπάθησε να σκέφτεσαι αν θα μπορούσαν να είναι ένα απλό e-mail ή αν ήταν απλά σπατάλη χρόνου. Αν το συμπέρασμά σου δεν είναι θετικό, συζήτησέ το με τον ανώτερό σου.

Επένδυσε στις ανθρώπινες σχέσεις

Ούσα σε μια μικρή ομάδα, ξέρεις πολύ καλά πως σε αυτή η σχέσεις δημιουργούνται ευκολότερα και έχουν καλή ισορροπία. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο, μιας και αν οι σχέσεις χαρακτηρίζονται από κόντρες και ανταγωνισμούς, το περιβάλλον επηρεάζεται περισσότερο, μιας και σε ολιγάριθμα groups αυτά τα πράγματα δεν κρύβονται. Προσπάθησε λοιπόν να έχεις μια καλή -όχι απλώς επαγγελματική- σχέση με τους συναδέλφους σου.

Πρόσεξε όμως! Στις μικρές ομάδες, η δημιουργία μιας πολύ δυνατής φιλίας μπορεί να κάνει τους υπόλοιπους να νιώθουν σαν outsiders. Κράτα τις ισορροπίες και μην κάνεις διακρίσεις..

Μοιράσου τις ιδέες σου νωρίς

Επειδή τα άτομα είναι λίγα, προφανώς είναι και περισσότερο απασχολημένα. Για αυτό, για να προλάβεις να υλοποιήσεις τις ιδέες σου, θα πρέπει να τις μοιράζεσαι νωρίς. Ειδικά αν θεωρείς ότι θα έχουν ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα για την ομάδα, οργάνωσε τες όσο πιο νωρίς γίνεται. Επιπλέον δες πόσα άτομα θα χρειαστείς και ενημέρωσε. Δεν υπάρχει χειρότερο από το να έχεις μια καλή ιδέα, και οι συνεργάτες σου να είναι απασχολημένοι με κάτι λιγότερο σημαντικό, λόγω του καιρού που άφησες να περάσει.

Θέσε επαγγελματικά και προσωπικά όρια

Στις μικρές ομάδες οι φιλίες δημιουργούνται εύκολα και γρήγορα. Μπορείς να κατηγορήσεις την τριβή για αυτό. Είναι σίγουρα cool οι συνεργάτες σου να είναι και καλοί σου φίλοι, μα αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ίδια τη δουλειά αν δε θέσεις τα όριά σου. Τα deadlines, οι εντολές και τα reports γίνονται δύσκολες προκλήσεις αν δεν έχεις ξεκαθαρίσει τα επαγγελματικά και προσωπικά σου όρια από νωρίς.

φωτογραφίες: Vogue.com