Μετρώντας της ευτυχία σου μπορείς να τη βελτιώσεις

Μετρώντας την ευτυχία σου μπορείς και να τη βελτιώσεις

Εάν σε ρωτούσαν πόσο ευτυχισμένη είσαι, τι θα απαντούσες; Έχεις σκεφτεί ποτέ να μετρήσεις την ευτυχία σου;

Ειδικά εάν θέλεις να βελτιώσεις μια πτυχή της ζωής σου, πρέπει να είσαι σε θέση να αξιολογήσεις την πρόοδό σου ως προς αυτόν το στόχο. Από το 1 μέχρι το 10, λοιπόν, πόσο ευτυχισμένη είσαι; Να θυμάσαι ότι δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση. Ό,τι και να απαντήσεις θα σου δώσει έναν λόγο παραπάνω να προσπαθήσεις να είσαι περισσότερο ευτυχισμένη.

Υπάρχουν κάποιες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της ευτυχίας και της ευημερίας. Χρειάζεται, όμως, προσοχή επειδή η αίσθηση της ευτυχίας είναι υποκειμενική. Η ευτυχία είναι μια ιδέα που διαφέρει από άτομο σε άτομο. Παρόλα αυτά, ο μόνος τρόπος για να μετρηθεί, είναι να καταγραφεί έστω η υποκειμενική αίσθηση της ευτυχίας από πολλά άτομα. Ακόμα και αν αφορά διαφορετικούς λαούς με διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία. 

Η αλήθεια είναι ότι η ευτυχία πρέπει να μετριέται ώστε να μπορέσει να βελτιωθεί

Σήμερα, κορυφαίοι ψυχολόγοι επικεντρώνονται στην καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων με μια ποικιλία τεχνικών. Το πρόβλημα είναι ότι η ευημερία και η ευτυχία δεν μπορούν να μετρηθούν σε ένα μόνο στιγμιότυπο για να προσδιοριστεί ποια από αυτές τις τεχνικές είναι πιο αποτελεσματική.

Πώς να μετρήσεις την ευτυχία: ερωτηματολόγια

Υπάρχουν πολλά ερωτηματολόγια που χρησιμοποιούνται ευρέως από ακαδημαϊκούς και επιστημονικούς ερευνητές για την αξιολόγηση των επιπέδων ευτυχίας σε όλο τον κόσμο. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το PANAS, το οποίο μετράει την ένταση και τη συχνότητα των θετικών και αρνητικών διαθέσεων και συναισθημάτων. Αυτό το τεστ δείχνει ξεκάθαρα ότι τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα δεν είναι ασύμβατα. 

Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν τα τεστ ευτυχίας

Αυτά τα τεστ μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμα σε προσωπικό επίπεδο, αλλά μπορεί να είναι επικίνδυνα αν βασίζεσαι πολύ επάνω τους. Πολλοί τα έχουν χρησιμοποιήσει με μεγάλη επιτυχία στη ζωή τους, ενώ άλλοι επιδεινώνουν τα προβλήματά τους με τη δυστυχία σε άλλους. Το μυστικό είναι να θυμάσαι ότι τα τεστ της ευτυχίας είναι μια πηγή πληροφορίας που μας κάνει να καταλαβαίνουμε καλύτερα τον εαυτό μας και να διαχειριζόμαστε τις μοναδικές προσωπικότητές μας.

Η κοινωνική σύγκριση

Η πιο επικίνδυνη χρήση των τεστ ευτυχίας είναι η κοινωνική σύγκριση. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει εδώ και πολύ καιρό ότι η κοινωνική σύγκριση σκοτώνει την ευτυχία, αλλά δεν χρειάζεσαι κάποια μελέτη για να σου το πει αυτό. Αρκεί να περάσεις μερικές ώρες στο Instagram για να δεις πόσο άσχημα θα αισθανθείς για τον εαυτό σου. Αυτό συμβαίνει επειδή συγκρίνεις την ευτυχία σου με την αντίληψή σου για την ευτυχία των άλλων, όπως απεικονίζεται σε πληροφορίες αμφίβολης ακρίβειας. Τίποτα καλό δεν προέρχεται από αυτό.

Σύμφωνα με το έργο του Σαίξπηρ, 'Sonnet 29', εάν συγκρίνεις την ευτυχία σου με των άλλων και επιθυμείς τη δική τους, χάνεις την ευτυχία που έχεις. Όπως και τo αρχαίο ελληνικό ρητό του Σωκράτη «γνώθι σαυτόν», το να γνωρίζεις, δηλαδή, τον εαυτό σου είναι μια πολύ καλή συμβουλή, και όταν πρόκειται για την ευτυχία, αξίζει τον κόπο να την εφαρμόσεις στη ζωή σου.

featured photo: Τwenty20.com/criene
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.