Το Μάρτιο του 2008 δημοσιοποίηθηκε η διαφημιστική καμπάνια ‘Invisible Child’ που δημιουργήθηκε από την Ogilvy & Mather/Shanghai για λογαριασμό της UNICEF στην Κίνα. Σκοπός της συγκεκριμένης καμπάνιας ήταν να υπενθυμίσει και να τονίσει στους πολίτες της Κίνας, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνο, το υψηλό ποσοστό των παιδιών που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Η Street art συνάντησε την τεχνική της 3D οπτική οφθαλμαπάτης και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό! Άστεγα παιδιά βάφτηκαν σε χρώματα της πόλης από εξειδικευμένους make up artists και φωτογραφήθηκαν με  τρόπο τέτοιο, ώστε να μοιάζουν σχεδόν αόρατα και ένα με το αστικό περιβάλλον. Η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης εντοπίζεται στο γεγονός πως μέσα σε 5 μόλις μέρες, η UNICEF κατάφερε να συγκεντρώσει το ποσό των 30.000 δολαρίων!

unicef-invisible-child-small-12730

Tag line της καμπάνιας ήταν το “Dont Ignore me”, μια σύντομη, αλλά περιεκτική και δυνατή φράση. Ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζονται τα παιδιά στις αφίσες της καμπάνιας μεταδίδει το μήνυμα πως τα άστεγα παιδιά της Κίνας έχουν γίνει ένα με τους κρύους δρόμους της. Μοιάζουν αόρατα, αφανή. Όμως υπάρχουν και ζητούν από την κοινωνία στην οποία μεγαλώνουν, να μην τα αγνοεί, αλλά να μεριμνήσει για αυτά.

Μπορεί άμεσος αποδέκτης να ήταν το Κινεζικό κοινό, εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο, ωστόσο το μήνυμα έχει παγκόσμια χροιά: όπως φυσική κι αναμενόμενη μοιάζει να είναι η εικόνα μιας στάσης λεωφορείου, ενός ξεβαμμένου τοίχου ή κάποιων βρώμικων σκαλιών μέσα σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη για έναν κάτοικό της, έτσι έχει καταλήξει να μοιάζει και η εικόνα άστεγων παιδιών και γενικότερα ανθρώπων. Και αυτό ίσως είναι το χειρότερο σημάδι προς τις σύγχρονες κοινωνίες. Ότι δηλαδή όλοι μας, λίγο πολύ, τείνουμε να συνηθίζουμε στην εξαθλίωση, να παγώνουμε μπροστά στη φρίκη και να αντιμετωπίζουμε το κοινωνικό κακό σαν μια δεδομένη κατάσταση.

STAIRS

Ωστόσο, ειδικά όταν η δυστυχία βρίσκει παιδιά θα έπρεπε να μη μένουμε στα λόγια και στην έκφραση της συμπόνιας μας, αλλά να προσφέρουμε την ουσιαστική βοήθειά μας. Το θετικό είναι πως μέσα από τη συγκεκριμένη καμπάνια της UNICEF, φαίνεται να κινητοποιήθηκε μεγάλο ποσοστό των Κινέζων πολιτών, αν σκεφτεί κανείς το υψηλό χρηματικό ποσό που συγκεντρώθηκε για τη στέγαση και την περίθαλψη των παιδιών της χώρας.

More Info

  • Street art :

Έχει τις ρίζες της στις επιγραφές που βρέθηκαν στις κατακόμβες της Ρώμης, καθώς και στο Σινικό Τείχος της Κίνας. Τότε είναι που χρησιμοποιήθηκε από τους αρχαιολόγους για πρώτη φορά ο όρος «graffiato» που σημαίνει γραντζουνισμένος. Το επομονομαζόμενο Graffiti, συνδεδεμένο με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εκάστοτε περιόδου αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε για να πάρει σήμερα τη μορφή και την έννοια της Street art, η οποία έχει απορροφήσει την παραβατικότητά του και περιλαμβάνει ποικιλία μορφών και τεχνικών.

 Συντελεστές καμπάνιας ‘Invisible Child’:

  • Client: Unicef
  • Agency: Shanghai Ogilvy & Mather Advertising
  • Art Director: Kevin Lee, Haibo Huang, Phoebe Liao, Stephen Zhong
  • Creative Director: Kevin Lee, Fan Ng
  • Illustrator: Haohui Zhou, Bin liu, Spring Zhu, Chaowen Wu, Jinghua Pan
  • Writer: Adams Fan, Derek Huang, Raymond Yung, Andrew Lok
20140224184045_58236