Ποιος είδε τη φιγούρα της Marilyn Monroe όταν χορεύει με ένα λαμέ χρυσό φόρεμα στο σαλόνι του πλοίου στην ταινία ‘Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές’ και δεν την ζήλεψε;

Η Monroe επιδεικνύει την πιο σαγηνευτική σιλουέτα χωρίς καν να χρειαστεί να γυρίσει ανφάς στην κάμερα. Το φόρεμα της ταινίας όμως που κέρδισε τις εντυπώσεις και πήρε μία θέση ανάμεσα στα διασημότερα φορέματα του Hollywood ήταν άλλο. Και κρύβει μία ενδιαφέρουσα ιστορία.

Η ταινία ‘Gentlemen Prefer Blondes’ έγινε η αφορμή για να εκτιναχθεί η φήμη της Monroe στα ύψη και να καθιερωθεί ως το απόλυτο θηλυκό στο Hollywood.

Τα κοστούμια της ταινίας φέρουν την υπογραφή του William Travilla, του σχεδιαστή που δούλευε για την Twentieth Century-Fox από 1950 και είχε ήδη συνεργαστεί με τη Monroe σε δύο ταινίες, το ‘Don’t Bother to Knock’ και το ‘Monkey Business’. Έτσι ο Travilla ήξερε ήδη καλά τις προτιμήσεις της ηθοποιού όσον αφορά τα κοστούμια της και γνώριζε τί ήθελε να φοράει και τί όχι. Για την ακρίβεια ήξερε ότι η διάσημη ηθοποιός δεν καταδεχόταν να φορέσει ποτέ κάτι που δεν θα αναδείκνυε την καλλίγραμμη σιλουέτα της στον υπέρτατο βαθμό.

Για το λόγο αυτό και έκανε φασαρία στα γυρίσματα της ταινίας ‘Monkey Business’ όταν ο Travilla της έδωσε να φορέσει μία ζέρσεϊ πλισέ φούστα κάτω από την οποία «εξαφανίζονταν» οι γλουτοί της και η φιγούρα της αναγκάζοντας τον σκηνοθέτη της ταινίας Howard Hawks να επέμβει για να την μεταπείσει.

Στην ταινία ‘Gentlemen Prefer Blondes’, η ξανθιά Monroe συμπρωταγωνιστεί δίπλα στην μελαχρινή Jane Russell, υποδυόμενη μία χορεύτρια καμπαρέ που λατρεύει την πολυτελή ζωή και αναζητεί διακαώς έναν πλούσιο σύζυγο που θα μπορέσει να της την προσφέρει.

Έτσι επιβιβάζεται με τη φίλη της στο πλοίο για το Cherbourg της Γαλλίας με τελικό προορισμό το Παρίσι και οι δύο φίλες μπλέκονται σε μία περιπέτεια εξαιτίας της αθεράπευτης αγάπης της Lorelei (Marilyn Monroe) για τα διαμάντια.

Μια αγάπη που μας τραγουδάει επι σκηνής στο διάσημο “Diamonds Are a Girl’s Best Friend” που έγινε ο ύμνος της γυναικείας αδυναμίας στα λαμπερά διαμάντια του Tiffany & Co., του Cartier και του Harry Winston.

Για τη συγκεκριμένη σκηνή ο Travilla πήρε οδηγίες από το στούντιο να κάνει την Marilyn «την πιο σέξι, ημίγυμνη γυναίκα που εμφανίστηκε ποτέ στην οθόνη». Έτσι αποφάσισε να την ντύσει με ένα δικτυωτό καλσόν και ασορτί κορμάκι στολισμένο με λαμπερά πετράδια στα επίμαχα σημεία του σώματος και αντίστοιχα κοσμήματα στο λαιμό και τους καρπούς της.

Η σκηνή ήταν έτοιμη να γυριστεί όταν κυκλοφόρησαν στον Τύπο γυμνές φωτογραφίες της Marilyn που είχε τραβήξει το 1949 ενώ εκείνη τη χρονιά, το 1952, μία εξ αυτών των φωτογραφιών είχε συμπεριληφθεί σε ένα ημερολόγιο που κοσμούσε τους τοίχους γκαράζ και ανδρικών κουρείων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο επικεφαλής των στούντιο της Twentieth Century-Fox την πίεσε να αρνηθεί την ιστορία αλλά εκείνη γνωρίζοντας πολύ καλά πως να διαχειριστεί την δημόσια εικόνα της παραδέχτηκε σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε ότι φωτογραφήθηκε γυμνή από τον φωτογράφο Tom Kelley επειδή δεν είχε να πληρώσει ούτε το νοίκι του σπιτιού της. Η ειλικρίνειά της συγκίνησε το κοινό και η ταινία ‘Clash by Night’ που είχε μόλις κυκλοφορήσει και στην οποία συμμετείχε έκοψε πολλά εισιτήρια εξαιτίας της.

Παρόλαυτά στην εταιρεία παραγωγής δημιουργήθηκε μεγάλος πανικός και οι οδηγίες προς τον Travilla άλλαξαν άρδην. Η Marilyn έπρεπε τώρα να καλυφθεί και όχι να αποκαλυφθεί αφού με το σκάνδαλο των γυμνών φωτογραφιών αν φαινόταν πάλι υπερβολικά σέξι η ταινία κινδύνευε να λογοκριθεί και η εταιρεία να χάσει τις εισπράξεις.

Έτσι εν μέσω πανικού και 2 μέρες πριν την έναρξη των γυρισμάτων ο σχεδιαστής κατασκεύασε το διάσημο στράπλες φόρεμα με ροζ μεταξωτό ύφασμα το οποίο κόλλησε πάνω σε πράσινη σκληρή τσόχα για να δώσει σχήμα στο ρούχο που έφερε μόνο δύο ραφές στα πλάγια.

«Οποιαδήποτε άλλη γυναίκα θα έδειχνε σαν να της είχες φορέσει ένα κομμάτι χαρτόνι αλλά η Marilyn είχε τόσο άψογο σώμα που διαφαίνονταν ακόμα και μέσα από αυτό το ρούχο» είπε αργότερα ο σχεδιαστής.

Το outfit συμπλήρωναν ψηλά γάντια σε ασορτί χρώμα, μαύρα peep-toes από τον αγαπημένο της Marilyn , Salvatore Ferragamo ενώ τα κοσμήματα ήταν κατασκευασμένα από τον ‘Joseff of Hollywood’, τον διάσημο κατασκευαστή κοσμημάτων για ταινίες του Hollywood και όχι από τον Harry Winston όπως υπέθεταν όλοι για χρόνια.

Ο Travilla σχεδίασε μεταξύ άλλων τα κοστούμια της Monroe για τις ταινίες ‘How to marry a Millionaire’, ‘There’s no Business like Showbusiness’ και το διάσημο λευκό halter dress για την ταινία ‘The Seven Year Itch’ που πουλήθηκε το 2011 στην απίστευτη τιμή των 4,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι δυο τους φημολογείται ότι είχαν και έναν σύντομο δεσμό ενώ ο σχεδιαστής φαίνεται πως ήταν ένας από τους μεγαλύτερους φαν της ηθοποιού. «Αν υπάρχει παράδεισος, αυτός είναι η Marilyn.

Ήταν η πιο θηλυκή γυναίκα, το πιο τέλειο κορίτσι που έχω γνωρίσει ποτέ, δεν μπορώ να θυμηθώ κανένα ελάττωμα πάνω της» δήλωσε το 1990 για εκείνην ο Travilla στους L.A. Times βάζοντας ένα ακόμα λιθαράκι στον μύθο της Marilyn Monroe.