Η καλυτερη διατροφη ειναι του υπογλυκαιμικου!

Η καλυτερη διατροφη ειναι του υπογλυκαιμικου! Savoir Ville

Πάμε στα βασικά. Υπογλυκαιμία ΔΕΝ είναι το «πωπω ρε γαμώτο να είχαμε ένα γαλακτομπούρεκο από Κοσμικόν τώρα…». Αυτό λυπάμαι, αλλά είναι λιγούρα φιλενάδα. Υπογλυκαιμία είναι το  -«Γιάννη… μου δίνεις λίγο το στυλό;» -«Ναι» -«Γιάννη το στυλό ρε συ» -«Ναι» -«ΡΕ ΓΙΑΝΝΗ! ΦΕΡΕ ΤΟ ΣΤΥΛΟ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΜΟΥ!» -«Ωχ ναι συγγνώμη». Και δίνω το συρραπτικό και μια τσίχλα γεύση καρπούζι. Και για να γίνω λίγο πιο συγκεκριμένος…

Υπογλυκαιμία, ή υπογλυκαιμικό σύνδρομο είναι η πτώση του ζαχάρου στο αίμα σε επίπεδα τέτοια που να προκαλούν συμπτώματα, μετά την κατανάλωση ζάχαρης. Και όταν λέμε ζάχαρη δεν εννοούμε μόνο την κλασσική λευκή, αλλά και οτιδήποτε έχει απλούς υδατάνθρακες (αμυλούχα, άσπρο ψωμί, άσπρο μακαρόνι, άσπρο ρύζι, άσπρη πέτρα ξέξασπρη κ.λπ). Συμπτώματα που ποικίλουν! Από έλλειψη συγκέντρωσης μέχρι… κόπωση και λιποθυμία.

Σχετικά πρόσφατα λοιπόν, έμαθα πως είμαι υπογλυκαιμικός. Δυστυχώς. Και έπρεπε να κάνω δραστικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μου. Για έναν τύπο που έπινε τον καφέ του γλυκό, λατρεύει τα μακαρόνια και μια (άντε το πολύ δυο) φορές την εβδομάδα έτρωγε χοιρινά παϊδάκια με σως τσένταρ μπέηκον, το να το γυρίσει σε γαλοπούλα, σαλάτα, 3 φρούτα την ημέρα και σκέτο καφέ… ε, δεν ήταν και ότι πιο εύκολο. Παρόλα αυτά όμως, δεν είναι όλα μαύρα. Βλέπεις η αλλαγή των διατροφικών μου συνηθειών είχε μια ευχάριστη… συνέπεια! Έχασα βάρος! Αρκετό μάλιστα. Και αν ξέρω κάτι για τις γυναίκες είναι πως πάντα ψάχνετε τρόπο να χάσετε βάρος.

Να λοιπόν τι έμαθα ζώντας τον τελευταίο χρόνο με την υπογλυκαιμία:

Τα φρούτα γαμάνε!

Θες καλά φρούτα/λαχανικά; Τότε ΜΟΝΟ λαϊκή! Ναι με καλαθάκι-καροτσάκι και όλα τα σχετικά.

Και όμως, ο σκέτος καφές συνηθίζεται (και είναι εξαιρετικός).

Σιρόπι γλυκόζης / Καλαμποκιού = ό,τι χειρότερο μπορείς να φας. Από την άλλη όμως…

…ΤΑ ΠΑΝΤΑ έχουν σιρόπι γλυκόζης! Αλήθεια! μέχρι και κάτι κρακεράκια με γεύση μπέικον! Γιατί; Γιατί ο εγκέφαλός σου αναζητά τη ζάχαρη παντού! Για αυτό οι εταιρείες προσθέτουν γλυκόζη και όταν τρώμε τα κρακεράκια τρώμε ΚΑΙ ζάχαρη (άσχετο αν δεν είναι γλυκό). Έτσι, ο εγκέφαλός μας λέει «μαλάκα μου φέρε κι άλλο από αυτό είναι γαμάτο!». Brain hacking!

Η «σωστή διατροφή» είναι εντελώς διαφορετική από τη «δίαιτα».  Τις περισσότερες φορές η «δίαιτα» είναι το αντίθετο από τη σωστή διατροφή.

Τελικά τα βιολογικά προϊόντα είναι πράγματι τα καλύτερα. Είναι επίσης τα πιο ακριβά. Δηλαδή ή υγιής θα είσαι ή με λεφτά.

ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΖΑΧΑΡΗ ΠΟΤΕ ΡΟΥΦΙΑΝΑ ΣΤΕΒΙΑ! Κυρίως γιατί αν είναι «καθαρή» στέβια θα αφήνει πάντα μια άσχημη (πολλοί τη λένε πικρή) επίγευση.

Δεν πεινάς. Διψάς. Σοβαρά όμως!

Τα «άσπρα» τρόφιμα (ρύζι μακαρόνια κλπ) δε θα σε χορτάσουν ΠΟΤΕ! Όσο και αν φας.

Αξίζει να μάθεις τουλάχιστον τα βασικά για το τι είναι γλυκαιμικός δείκτης.

Θες να μάθεις ποιο είναι το χειρότερο φαγητό; Οι τηγανιτές πατάτες!

Ναι, μπορείς να τρως 2 βραστά αυγά τη μέρα, κάθε μέρα και να μην ανησυχείς για χοληστερίνη.

Η γλυκοπατάτα είναι κλάσεις ανώτερη από την πατάτα. Α! Και δεν είναι πατάτα.

Οι γυναίκες είστε ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ!!!! Όταν βλέπετε κάποιον να τρώει σωστά, αμέσως προσπαθείτε να του προσφέρετε οτιδήποτε ΔΕΝ κάνει να φάει!

Πότε επιτέλους θα βράσει το μαύρο ρύζι!!;;;

Θα πάρεις στη δουλειά λαδοκουλουράκια άγλυκα για να έχεις ένα σνακ μιας που δεν μπορείς να φας και πολλά από αυτά που έχει το κυλικείο; Ε, όλοι θα θέλουν να σου τα φάνε και θα λένε «ρε συ αυτά είναι πολύ ωραία».

Βλέπε πάντα τις ετικέτες που λένε τη διατροφική αξία των τροφίμων που αγοράζεις και μάθε να τις διαβάζεις! Δεν είναι ντροπή! Είναι μαγκιά (βαθύ ΠΑΣΟΚ)!

Κολπάκι ωραίο. Σε έχει πιάσει λιγούρα; Πιες ένα protein shake με καθαρή προτεΐνη. Ναι από αυτά που πίνουν οι μποντιμπιλντεράδες! Θα σου κόψει την όρεξη.

Αν ξανακούσω κάποιον να λέει «τα φρούτα έχουν ζάχαρη οπότε μην τρώτε κάνουν κακό» θα ουρλιάξω σε μαξιλάρι. Τα φρούτα έχουν φρουκτόζη που είναι εντελώς διαφορετική από τη γλυκόζη. Επίσης έχουν βιταμίνες. Α! και φυτικές ίνες. Και ένα σωρό θρεπτικά συστατικά. ΦΑΤΕ ΦΡΟΥΤΑ!

Αντίθετα, μην πίνετε φυσικούς χυμούς. Όχι ότι είναι «βλαβεροί» αλλά παίρνετε μόνο φρουκτόζη και κάτι από βιταμίνη. Κάντε σμούδις! Όλο μέσα με τη φλούδα (sexual pun not intended).

Όποιος λέει «τα μακαρόνια/ψωμί ολικής άλεσης έχουν τελείως διαφορετική γεύση από τα άσπρα» είναι ή ψεύτης ή μεγάλο ψώνιο.

Ναι, υπάρχει τρόπος να φας ένα μήλο ολόκληρο. Και να είναι γαμάτος!

Οι γυναίκες δεν μπορείτε να κόψετε τα γλυκά, εκτός και αν από κάποιο θαύμα δε σας αρέσουν. Τότε οκ.

Όταν η –λατρευτή κατά τα άλλα – διατροφολόγος μου και συνεργάτιδα Κλειώ , μου έδωσε το διατροφολόγιό μου έκλαψα λίγο και έμαθα πως θα πρέπει να μάθω να ζω με ποσότητα φαγητού που παλαιότερα ήταν το σνακ μου.

Το πρωί με την αυγή, κάνε και γυμναστική!

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.