Είναι οι τάσεις ακόμη in fashion;

Οι τάσεις θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι το αλατοπίπερο στη σχέση μας με τη μόδα. Οι σχεδιαστές τις δημιουργούν, οι διάσημες, οι influencers τις φορούν κι εμείς μετά από ατελείωτο scrolling στο Instagram συχνά υποκύπτουμε. Και κάπως έτσι καταλήγουμε να μπορούμε να βρούμε μέσα σε μια ντουλάπα δίπλα σε ένα κλασικό, μαύρο σακάκι ένα top με πολύχρωμες πούλιες και φτερά.

Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια συνολικά ο χώρος της μόδας είχε ως αποτέλεσμα από τη μια, εμείς ως καταναλωτές να μην προλαβαίνουμε τα τόσα νέα trends που εμφανίζονταν σε σχεδόν εβδομαδιαία βάση κι από την άλλη, οι σχεδιαστές να μην προλαβαίνουν πια να ικανοποιήσουν ένα κοινό που ζητάει να δει συνεχώς καινούργια πράγματα.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Dior Official (@dior)

Αυτές οι ιλιγγιώδεις ταχύτητες, η υπερπαραγωγή και ο υπερκαταναλωτισμός, τάσεις που πεθαίναν όσο γρήγορα γεννηθήκαν σε συνδυασμό με την ανησυχητική κλιματική κατάσταση ανέδειξαν το τέλμα στο οποίο οδηγούμαστε. Η βιωσιμότητα μπήκε στην καρδιά της συζήτησης όχι μόνο λόγω της ανάδειξης του προβλήματος αλλά και λόγω της ανάδειξης της λύσης. Μικρά brands παντού στον κόσμο απέδειξαν πως υπάρχει κι άλλος τρόπος παραγωγής που να σέβεται το περιβάλλον, κι άλλα υφάσματα, κι άλλες πρώτες ύλες που αξίζει να χρησιμοποιηθούν χωρίς να χάνεται τίποτα από το fashionable στοιχείο κι αποτέλεσμα που όλοι αναζητάμε. Και μια στροφή στη σκέψη και στην πρακτική άρχισε να λαμβάνει μέρος από τους οίκους, ακόμη κι από high street brands.

Και μετά ήρθε η πανδημία

Οι ισορροπίες, οι προτεραιότητες ακόμη και οι fashion συνήθειες μας δεν έμειναν ανεπηρέαστες από την καινούργια παγκόσμια τάξη πραγμάτων.

Ίσως οι νέες προοπτικές που ένα τόσο καθοριστικό συμβάν επιβάλλει, ίσως ο χρόνος που ξαφνικά έπρεπε να γεμίσουμε, μια ανασύνταξη της ντουλάπας μας φαίνεται να μας απασχόλησε ενεργά και δεν αναφερόμαστε μόνο στην εκκαθάριση στην οποία λίγο πολύ όλοι επιδοθήκαμε. Το ζήτημα της διαχρονικότητας των κομματιών που έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας στον αντίποδα των trend items έγινε πιο επίκαιρο από ποτέ.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SAINT LAURENT (@ysl)

Και πιο συγκεκριμένα στο luxury κομμάτι της βιομηχανίας της μόδας, τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά και φωτίζουν μια νέα τάση. Οι πλατφόρμες αγοράς luxury προϊόντων μόδας όπως είναι το Net-a-Porter ή το Farfetch ήδη εντοπίζουν αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους. Οι αγοραστές δείχνουν την προτίμηση τους σε κομμάτια διαχρονικά, που προέρχονται από brands που δίνουν προσοχή και φροντίζουν το κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο αλλά και σε κομμάτια που όχι μόνο είναι διαχρονικά αλλά φοριούνται όλο τον χρόνο χωρίς να ανήκουν σε μια συγκεκριμένη εποχή.

Αν η νέα τάση είναι να καταναλώνουμε με μια πιο συνειδητή προσέγγιση, τέλεια θα μου πεις.

Κι ενώ φυσικά θα συμφωνήσουμε, το ζητούμενο είναι ακριβώς μια τέτοια πρακτική να μην είναι μόνο τάση που αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα ξεθωριάσει όπως τόσες άλλες τάσεις πριν από αυτήν. Να μην είναι μόνο σημείο των καιρών, να μην οφείλεται μόνο σε ''πρακτικίστικους λόγους'' όπως το πολύ απλό, γιατί να αγοράσω τώρα κάτι που δεν μπορώ να φορέσω αφού δεν μπορώ να βγω από το σπίτι μου.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη JACQUEMUS (@jacquemus)

Γιατί την ίδια στιγμή, σε μια συνθήκη πανδημίας και καραντίνας που όντως δεν έχουμε κάπου να πάμε πέρα από το σαλόνι μας και μια βόλτα στη γειτονιά μας, high street brands όπως το Zara ή τα Mango, εμφανίζουν την επιγραφή sold out σε κομμάτια που λίγο πριν έγιναν viral σε Tik Tok και Instagram. Και δεν μιλάμε για φόρμες και loungewear αλλά για jeans, μπότες και φορέματα.

Η μόδα από τη φύση της εμπεριέχει την έννοια της δημιουργίας, του κάτι νέου ή ακόμη και του παλιού αλλά με μια φρέσκια προσέγγιση.

Και η ντουλάπα μας είναι λίγο σαν την προσωπικότητα μας και τα μουσικά μας γούστα. Ο ίδιος άνθρωπος την μια μέρα φοράει ένα total black σύνολο και την άλλη ένα color blocking. Γιατί η σχέση μας με την μόδα είναι αμφίδρομη. Τα ρούχα μας ακολουθούν τη διάθεση μας και η διάθεση μας επηρεάζεται από αυτά. Και όταν κάποια στιγμή ανοίξουν τα πάντα, ίσως αφήσουμε λίγο στην άκρη τα βασικά κομμάτια της ντουλάπας μας και νιώσουμε την ανάγκη για λίγο παραπάνω extravagant.

Αν αποδεχτούμε λοιπόν το δεδομένο πως πάντα θα υπάρχουν νέες ιδέες, νέες προτάσεις και καινούργιες τάσεις που θα θέλουμε να δοκιμάσουμε, εγείρεται το ερώτημα της αναζήτησης μιας μονιμότερης λύσης.

Κάθε οίκος και κάθε brand, συμπεριλαμβανομένων των high street που κακά τα ψέματα όλοι επισκεπτόμαστε ανά τακτά διαστήματα, να υιοθετήσει βιώσιμες τεχνικές και υλικά που να μπορούν να ανακυκλωθούν. Μια ντουλάπα χτισμένη με μια διαχρονική προσέγγιση που να φιλοξενεί όμως και τις τάσεις που μας αρέσουν ανά καιρούς χωρίς αυτές να είναι επιβλαβείς, είναι ένα trend που σίγουρα μας δελεάζει όλες.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.