ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

tumblr_mtjvvpGR2h1snauf4o1_500

«Να προσέχεις τις ιώσεις!» Και τι να κάνω δηλαδή; μια οδηγία τόσο θολή και ίσως λίγο παράλογη; Εκτός από τις γενικές προφυλάξεις όπως πχ. το να πλένουμε τα χέρια μας, η μόνη πραγματική ασπίδα του οργανισμού είναι η διατροφή μας. Κάτι ήξεραν οι μαμάδες μας λοιπόν, που μας έπρηζαν με την πορτοκαλάδα στο χέρι. Πράγματι, όπως όλοι γνωρίζουμε, η βιταμίνη C βοηθάει στην πρόληψη των κρυολογημάτων, αλλά η αλήθεια είναι ότι δρα μόνο προληπτικά και πολύ λιγότερο αφού έχουμε νοσήσει, οπότε την προσλαμβάνουμε πριν κρεβατωθούμε! Η βιταμίνη C δε βρίσκεται μόνο στα εσπεριδοειδή αλλά και στα ακτινίδια, τις φράουλες, το μπρόκολο, τις ντομάτες, τις πιπεριές και τις πατάτες, και σίγουρα δεν είναι το μόνο στοιχείο που βοηθάει το ανοσοποιητικό σύστημα. Άλλα πολύτιμα συστατικά, ασπίδα του σώματός μας:

η βιταμίνη Α. Πηγές: συκώτι, βούτυρο, γαλακτοκομικά πλούσια σε λίπος, αυγά

η βιταμίνη Ε. Πηγές: φυτικά λίπη, φύτρο δημητριακών, αβοκάντο, γαρίδες, γλυκοπατάτα, ξηροί καρποί

βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Πηγές: δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, ξηροί καρποί, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, γάλα, συκώτι, ψάρι, αυγό

το σελήνιο. Πηγές: βραζιλιάνικα καρύδια, κρέας, θαλασσινά

ο ψευδάργυρος. Πηγές: οστρακόδερμα, μαλάκια, εντόσθια, κρέας, σύκα, μανιτάρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί

ο σίδηρος. Πηγές: κυρίως κόκκινο κρέας, συκώτι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, θαλασσινά, αποξηραμένα φρούτα, αυγά

τα ω-3 λιπαρά οξέα. Πηγές: καρύδια, ελαιόλαδο, λιπαρά ψάρια

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή, ειδικά στις περιόδους που κυκλοφορούν επιδημίες, αν κάποιος ακολουθεί κάποιο πρόγραμμα διατροφής, αυτό να μην είναι ιδιαίτερο αυστηρό (υποθερμιδικό), γιατί αυτό θα εξασθενίσει τον οργανισμό του. Από άποψη ποιότητας τροφής, τα λιπαρά και τα σάκχαρα είναι οι «τροφές» των μολύνσεων οπότε αν τελικά δεν τη γλιτώσουμε καλό είναι να τα περιορίσουμε από τη διατροφή μας! Στο κρεβάτι του πόνου λοιπόν, θα μας βοηθήσει μια ελαφρά διατροφή με σουπίτσες, συμπληρώματα echinacea (ενός φυτού που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα) και αφεψήματα όπως το χαμομήλι και το τσάι του βουνού με λίγο μέλι, α και λίγη υπομονή...

www.facebook.com/grafeiodiatrofis

1 reply

Trackbacks & Pingbacks


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.