Πώς το μικροβίωμα του εντέρου σχετίζεται με το άγχος

Πώς το μικροβίωμα του εντέρου σχετίζεται με το άγχος

Αν ένας καλός τρόπος να απαλλαχθείς από το άγχος είναι να φροντίσεις τη διατροφή σου;

Το άγχος αποτελεί ένα συνηθισμένο πρόβλημα ψυχικής υγείας στον σύγχρονο κόσμο. Εκατομμύρια ενήλικες κάθε χρόνο υποφέρουν από αυτό, ωστόσο ελάχιστοι αναζητούν θεραπεία. Το κόστος, κυρίως, τους εμποδίζει να ζητήσουν βοήθεια.

Πρόσφατα μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο General Psychiatry κατέληξε σε ένα σημαντικό συμπέρασμα. Οι ερευνητές του Κέντρου Ψυχικής Υγείας της Σαγκάη στην Ιαπωνική Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου Jiao Tong, μελέτησαν τα δεδομένα 21 ερευνών. Αυτές είχαν ως δείγμα πάνω από 1500 συμμετέχοντες. Στόχος τους; Να δουν την επίδραση των βακτηρίων του εντέρου στα συμπτώματα του άγχους.

Αν σε εκπλήσσει η σχέση αυτών των δύο, η αλήθεια είναι ότι τα βακτήρια διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην ψυχική υγεία και την υγεία του εγκεφάλου σου. Σημαντικά είναι και σε ό,τι έχει να κάνει με τη διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ του νευρικού, του ανοσοποιητικού και του ενδοκρινικού συστήματος. Όλα μαζί είναι γνωστά ως ο «άξονας του εντέρου» και είναι στενά συνδεδεμένα.

6 σημάδια που αποδεικνύουν ότι τα social media σου προκαλούν άγχος

project29.london

Πώς λοιπόν θα κρατήσεις τα βακτήρια του εντέρου σου υγιή;

  •  Με τα προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι μικροοργανισμοί που υπάρχουν σε τρόφιμα, όπως το γιαούρτι και το miso. Τα βρίσκεις όμως και σε ροφήματα, όπως το δημοφιλές kombucha.

  • Με επανεξέταση της διατροφής σου

Μέσω διατροφικού σχεδιασμού, όπως η δίαιτα FODMAP. Η συγκεκριμένη αποκλείει ομάδες υδατανθράκων που είναι γνωστό ότι προκαλούν πεπτικές διαταραχές (φούσκωμα, αέρια και πόνο στο στομάχι).

Οι ερευνητές εξέτασαν και τις δύο αυτές επιλογές, για να δουν αν θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του άγχους. Τα ευρήματά τους ήταν ενθαρρυντικά. Από τις 14 μελέτες που χρησιμοποίησαν προβιοτικά, το 36% των συμμετεχόντων ανέφερε βελτίωση των συμπτωμάτων του άγχους. Στις 6 μελέτες που χρησιμοποίησαν μη προβιοτικές μεθόδους, όπως οι διατροφικές αλλαγές, τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο θετικά: Το 86% δήλωσε ότι οι αλλαγές αυτές ήταν αποτελεσματικές. Συνολικά, περισσότερες από τις μισές μελέτες διαπίστωσαν ότι η ρύθμιση των βακτηρίων του εντέρου βοήθησε στη μείωση του άγχους. Είτε μέσω προβιοτικών, είτε μέσω διατροφικών αλλαγών.

Ειδικά η αλλαγή της διατροφής σου, εξηγούν οι ερευνητές, δεν αλλάζει μόνο την πηγή τροφής σου, αλλά και τα βακτήρια του εντέρου σου

Ακριβώς, όπως όταν τρως περισσότερη πρωτεΐνη βοηθάς τους μύες σου να μεγαλώνουν, τρώγοντας περισσότερα τρόφιμα φιλικά προς το στομάχι, βοηθάς τα βακτηρίδια που ήδη βρίσκονται στο έντερό σου. Αυτή η αλυσίδα αιτίας-και-αποτελέσματος συνεχίζεται μέχρι τον εγκέφαλο, βελτιώνοντας την ψυχική σου υγεία.

Αν και οι ερευνητές εξέτασαν ένα ευρύ φάσμα μελετών, σημείωσαν ότι θα πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες. Ακόμα και η δυνατότητα μιας πιο προσιτής λύσης για την αντιμετώπιση μιας ψυχικής κατάστασης, όπως το άγχος, είναι ένα βήμα προς μια θετική κατεύθυνση.

Σε περίπτωση που υποφέρεις από άγχος, φρόντισε να αξιολογείς τα φυσικά συμπτώματά του (αυξημένος καρδιακός ρυθμός, πονοκέφαλοι και αίσθημα πεταλούδων στο στομάχι). Επίσης, διάβασε για το πώς είναι να ζεις με αυτό και συμβουλέψου για την αντιμετώπισή του. Το σημαντικότερο: Απευθύνσου σε κάποιον ειδικό και πάντα να μιλάς στον γιατρό σου, πριν προβείς σε αλλαγές στη διατροφή σου.


featured image: popsugar.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.