Ωραίο πράμα το πρωινό ξύπνημα. Με τη δροσά! Ειδικά αν έχεις πέσει σαν τούβλο από την κούραση, τα κρασιά και το φαγητό στου «Σερίφη» την προηγούμενη μέρα. Αφού λοιπόν σηκωθήκαμε, βάλαμε τη σαγιονάρα και βγήκαμε έξω στο πούσι να περπατήσουμε μέχρι το δίπλα ξενοδοχείο για να πάρουμε πρωινό. Ναι το ξέρω, περίεργο. Και είχε και ανηφόρα. Στόχος σήμερα ήταν να φτάσουμε στο Βελίκο Τίρνοβο (το οποίο αν δεις πώς γράφεται θα το έλεγες Βέλικο Τάρνοβο όπως το λέγαμε και εμείς) περνώντας από Καβάλα.

Το Βελίκο Τίρνοβο είναι σα να λέμε το Ναύπλιο της Βουλγαρίας, αφού είναι η ιστορική πρωτεύουσα της Δεύτερης Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας. Και όχι, δεν είχαμε ιδέα τι ήταν, απλά το είδαμε σαν ενδιάμεση στάση πριν το Βουκουρέστι. Και μετά στη Wikipedia.

Η διαδρομή

Η διαδρομή από Σέρρες μέχρι Καβάλα ήταν αρκετά ευχάριστη αν και δεν έχει κάτι το ξεχωριστό. Βέβαια ήμασταν ξεκούραστοι και ο χαβαλές (sic) στην ενδοσυνεννόηση πήγαινε σύννεφο. Λίγο πριν φτάσεις στην Καβάλα, πάντως, είναι ένα πολύ όμορφο σημείο με στροφές όπου βλέπεις την πόλη «πιάτο» οπότε είναι σούπερ για φωτογραφίες. Στάση στην πόλη, (ρε σεις τι ωραία που είναι η Καβάλα!) καφεδάρα δίπλα στη θάλασσα και βουρ για τα σύνορα. Εκεί ήταν και το πρώτο «σοκ». Κοιτώντας google maps (είπαμε παιδιά, τα δεδομένα στο ταξίδι είναι πιο σημαντικά από τα χρήματα) διαπιστώσαμε ότι η ουρά για να περάσεις τα σύνορα πρέπει να ήταν περίπου 4χλμ. Και τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση;

Α) Το παίζεις νομοταγής και περιμένεις πίσω από τα αυτοκίνητα να έρθει η σειρά σου.

Β) Γίνεσαι κλασικός μηχανόβιος και τους προσπερνάς όλους φτάνοντας πρώτος.

Έλα πλιζ παιδιά, εννοείται ότι κάναμε το δεύτερο και παραδόξως ακούσαμε μόνο δυο τρία μπινελίκια. Το λες και νίκη!

Περνώντας στη Βουλγαρία, παρόλο που δεν θα το περίμενες, το σκηνικό αλλάζει σημαντικά. Από τη σχετικά χαμηλή βλάστηση περάσαμε σε λόφους με δέντρα και γενικότερα ένα πολύ όμορφο, πράσινο τοπίο. Ο δρόμος επίσης πολύ καλός, το οποίο ήταν άλλη μια έκπληξη για εμάς (χωρίς παρεξήγηση, όταν ακούς Βουλγαρία δεν περιμένεις και Autobann). Έτσι κατά τις οχτώ το βράδυ φτάνουμε στο Βελίκο Τίρνοβο.

Ο προορισμός

Πάρα πολύ ωραίο το Βελίκο Τίρνοβο παιδιά! Να πάτε οπωσδήποτε αν έχετε την ευκαιρία. Μπορεί να είναι λίγο περισσότερο τουριστικό από ότι θα ήθελα, παρόλα αυτά όμως διατηρεί τον χαρακτήρα του. Η πόλη είναι ουσιαστικά χτισμένη πάνω σε λόφους και ανάμεσά τους περνάει ένας ένα πολύ όμορφο ποτάμι (το έψαξα, το λένε Γιάντρα το ποτάμι). Μέσα από τα τείχη της παλιάς πόλης έχει όμορφα δρομάκια για περπάτημα και ψώνια και γενικά αξίζει! Αναπάντεχο θα έλεγα. Στα πρακτικά ζητήματα, εννοείται πως δέχονται ευρώ, όμως σε συμφέρει καλύτερα να πληρώσεις με κάρτα, γιατί στη μετατροπή όλο και κάτι θα χάσεις. Εμείς μείναμε στην πεπατημένη της COSMOTE Prepaid Mastercard γιατί χρειαζόμασταν απελπισμένα δεδομένα για το ταξίδι.

Πού να φας: Restaurant Shtastliveca! Να πάρεις τα ribs. Επίσης εκεί δουλεύει η Τόνια, η οποία ξέρει ελληνικά και μάλιστα πολύ καλά! Γενικά τα Αγγλικά στα Βαλκάνια δεεε…

Πού να μείνεις: Έλα δεν το συζητάμε, Hotel Panorama. Τέλεια θέα, έχει πισινούλα και spa, και αν είσαι τυχερός θα πέσεις σε δωμάτιο με βεραντούλα για να απολαύσεις τη θέα.

Τι να κάνεις: Αν θες να κάτσεις μια μέρα στο Βελίκο Τίρνοβο, πέρα από τη βόλτα στην παλιά πόλη έχει ένα σωρό μουσεία για να επισκεφτείς, εκκλησίες, ένα ρωμαϊκό φρούριο και πολλά άλλα!