5 τροποι για να γινετε πιο παραγωγικοι στη δουλεια σας

5-tropoi-gia-na-ginete-pio-paragogikoi-sti-douleia-sas - savoir ville 4

Η δουλειά που κάνουμε αντανακλά το χαρακτήρα και τις ικανότητές μας, αντιπροσωπεύει, δηλαδή, σε μεγάλο βαθμό το ποιοι είμαστε. Είτε πρόκειται για τη δουλειά των ονείρων μας είτε για μια προσωρινή δουλειά, στην οποία έχουμε καταφύγει για καθαρά βιοποριστικούς λόγους, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τον επαγγελματισμό μας και πως είναι σημαντικό να δίνουμε το 100% της προσπάθειάς μας. Υπάρχουν όμως μέρες που νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στο άγχος και την πίεση της δουλειάς και πολλές φορές αναγκαζόμαστε να καθήσουμε παραπάνω ώρες για να ολοκληρώσουμε τα καθήκοντά μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γυρνάμε σπίτι εξουθενωμένοι σωματικά ή ψυχικά, να μην ξεκουραζόμαστε όσο πρέπει και να επιστρέφουμε την επόμενη μέρα το ίδιο κουρασμένοι (άρα και λιγότερο αποδοτικοί) και η ιστορία να συνεχίζεται.Μπορούμε να σταματήσουμε αυτόν το φαύλο κύκλο; Η απάντηση είναι ΝΑΙ! Με μερικά απλά βήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να γλιτώσουμε πολύτιμο χρόνο κάνοντάς μας πιο παραγωγικούς. Και κάπως έτσι η καθημερινότητα στη δουλειά μετατρέπεται σε μια πιο ευχάριστη εμπειρία.

1.Οργανωθείτε Το Α και το Ω για μια παραγωγική μέρα στη δουλειά είναι η οργάνωση. Αυτή πολλές φορές μπορεί να ξεκινάει και από το σπίτι. Ένα πλάνο που θα περιλαμβάνει τα αυριανά καθήκοντα ή τυχόν εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν μπορεί να σας σώσει από τον πανικό της τελευταίας στιγμής επειδή ξεχάσατε να κάνετε κάτι. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και στον εργασιακό σας χώρο. Βεβαίως, ο τρόπος οργάνωσης είναι στο χέρι σας. Μπορεί να περιλαμβάνει post it με τις αρμοδιότητες της ημέρας, ένα πρόγραμμα οργάνωσης στον υπολογιστή ή ακόμη κι ένα απλό φύλλο χαρτί με ένα πλάνο της ημέρας. Οτιδήποτε σας βολεύει περισσότερο. Και μην ξεχνάτε να διατηρείτε το χώρο εργασίας σας καθαρό και τακτικό. Σκεφτείτε παράλληλα με τη ροή της δουλειάς να πρέπει να ψάξετε και το συρραπτικό σε ένα ακατάστατο γραφείο με άπειρα χαρτιά και φακέλους. Βάλτε μία τάξη και τα αποτελέσματα θα είναι θετικά και στην ψυχολογία σας και στην εντύπωση που δίνετε στους προϊσταμένους σας.

2.Ξεκινάτε πάντα από τα πιο απαιτητικά καθήκοντα Είναι γεγονός ότι στην αρχή της ημέρας έχουμε περισσότερη ενέργεια και όρεξη να δουλέψουμε. Τι πιο έξυπνο λοιπόν από το να εκμεταλλευτούμε εκείνες τις πρώτες ώρες για να βγάλουμε το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς; Ξεκινήστε από εκείνες τις εργασίες που σας φαίνονται βουνό, γιατί ο οργανισμός σας μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα τις πρώτες πρωινές ώρες και τελικά να τις τελειώσετε πιο γρήγορα από ό,τι υπολογίζατε. Ρυθμίστε και ό,τι εκκρεμότητες είχατε από την προηγούμενη μέρα και καταπιαστείτε στο τέλος με ό,τι σας φαίνεται πιο εύκολο. Είναι νόμος πως όταν αφήνουμε κάτι απαιτητικό για το τέλος, ο κόπος που θα καταβάλλουμε για να το φέρουμε εις πέρας είναι διπλάσιος.

3. Αποφύγετε να κάνετε δύο διαφορετικές δουλειές ταυτόχρονα Ξέρω τι σκέφτεστε. Δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να επιλέγουμε το πώς θα δουλέψουμε. Για παράδειγμα, η δουλειά της γραμματειακής υποστήριξης πολλές φορές απαιτεί συνομιλία στο τηλέφωνο και ταυτόχρονη καταχώρηση στοιχείων στον υπολογιστή. Πέρα από τις περιπτώσεις ,όμως,στις οποίες είναι απαραίτητο να κάνετε δύο δουλειές ταυτόχρονα, μπορείτε να ρυθμίσετε τις υπόλοιπες εργασίες σας όπως θέλετε εσείς. Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγετε να εμπλέκεστε σε δύο εντελώς διαφορετικά κομμάτια της δουλειάς ταυτόχρονα, γιατί έτσι επιφορτίζετε ακόμη περισσότερο τον εγκέφαλό σας για να τα βγάλετε πέρα. Αντ’αυτού χωρίστε τις εργασίες που έχετε να κάνετε σε ομάδες ανάλογα με την ομοιότητά τους ως προς τις απαιτήσεις τους και ασχοληθείτε με κάθε ομάδα ξεχωριστά για να μην υπάρξει σύγχυση στο μυαλό σας. Έτσι όταν τελειώνετε με μία ομάδα, ξέρετε πως δεν χρειάζετε να ξανασχοληθείτε και προχωράτε με καθαρό μυαλό στην επόμενη.

5-tropoi-gia-na-ginete-pio-paragogikoi-sti-douleia-sas - savoir ville 1

4.Τηρείτε αυστηρά την ώρα του διαλείμματός σας Το διάλειμμα για φαγητό ή καφέ είναι βασικό μετά από κάποιες ώρες δουλειάς, γιατί βοηθάει το σώμα ή το μυαλό μας (ανάλογα με το είδος εργασίας) να χαλαρώσει για λίγο από όλες τις σκοτούρες των προηγούμενων ωρών και να επανέλθει δυναμικά για το υπόλοιπο της ημέρας. Επιτέλους κάτι που δεν χρειάζεται προγραμματισμό, σωστά; ΛΑΘΟΣ! Είτε μιλάμε για πολλά μικρά διαλείμματα είτε για ένα μεγάλο είναι βασικό να ορίσετε ποιές ώρες θα είναι αφιερωμένες σε αυτό. Έχοντας στο μυαλό σας ότι η ώρα του διαλείμματος είναι συγκεκριμένη κάθε μέρα, μαθαίνετε να είστε πιο πειθαρχημένοι, να οργανώνετε και τη δουλειά σας με βάση αυτό και να έχετε και ένα κίνητρο για να τελειώσετε κάποιες εργασίες μέχρι τότε. Το εύκολο είναι να παρατήσετε στη μέση μια εργασία μόλις κουραστείτε και να τη συνεχίσετε μετά το διάλειμμα. Στο μεταξύ θα έχετε αποσυντονιστεί τελείως και θα είναι σαν να ξεκινάτε απ’την αρχή.

5.Μην χασομεράτε Ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Από μια άσκοπη συζήτηση με κάποιο συνάδελφο σχετικά με τα φίλτρα του καφέ μέχρι την αναζήτηση στο Internet εκείνης της φανταστικής τσάντας που είδατε χτες σε κάποιο site και φοβάστε πως θα ξεχάσετε το όνομά του. Είναι αυτές οι μικρές καθημερινές στιγμές που μας αποσυντονίζουν τελείως από αυτό που πρέπει να κάνουμε. Δεν μιλάμε φυσικά για απάνθρωπες καταστάσεις. Και τη συζήτησή μας θα την κάνουμε και τα αυριανά ψώνια θα σκεφτούμε αλλά όλα αυτά καλό είναι να γίνουν στο διάλειμμα ή έστω αφού ολοκληρώσουμε μια εργασία και όχι ενδιάμεσα. Καιρός, λοιπόν, να γυρίσετε στη δουλειά με άλλο αέρα. Αρκούν κάποιες μικρές αλλαγές στον τρόπο σκέψης και εργασίας σας και μια extra παραγωγική χρονιά σας περιμένει!

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.