Η σύνδεση που έχεις με τους συναδέλφους σου ίσως τελικά να είναι πολύ πιο σημαντική απ’ όσο νομίζεις αφού περνάς περίπου το 1/3 της ζωής σου δουλεύοντας. Παρόλα αυτά, πρόσφατη έρευνα κατέληξε πως οι γυναίκες κοινωνικοποιούνται όλο και λιγότερο στο χώρο εργασίας τους. Για όποιον λόγο και να συμβαίνει αυτό, εμείς οφείλουμε να σου υπενθυμίσουμε ότι οι σχέσεις που έχεις με τους συναδέλφους σου είναι σημαντικές και όχι μόνο σε επαγγελματικό επίπεδο. Ακολουθούν οι τρόποι με τους οποίους θα βελτιώσεις το επικοινωνιακό σου χάρισμα στον χώρο εργασίας.

1. Ο λόγος

Αρχικά να σου πούμε ότι δεν υπάρχει λόγος να είσαι μέσα σε όλα. Ξεκαθάρισε λίγο στο κεφάλι σου το λόγο για τον οποίο θα δεχτείς μια πρόσκληση για ένα ποτό. Γιατί να πας; Για να ενεργοποιήσεις την κοινωνικοποίηση σου; Το θέλεις όντως ή το κάνεις από ευγένεια; Το έχεις «ανάγκη» για την δικτύωση σου, για ένα project ή απλά από συμπάθεια στην παρέα ή στον συνάδελφο; Η επιλεκτικότητα αλλά και το να θέσεις προτεραιότητα στα ζητήματα της κοινωνικοποίησης στη δουλειά σου θα σε βοηθήσουν να κάνεις και τις σωστές επιλογές.

2. Σχεδίασε το 

Δεν ξέρει κανείς καλύτερα από σένα το πρόγραμμά σου και το πού μπορείς να πας και που όχι. Καλό είναι να είναι ξεκάθαρο κάθε φορά και να μην αφήνεις στερεότυπα στον αέρα, επιλέγοντας για παράδειγμα να πηγαίνεις σε γυναικεία events μόνο. Δήλωσε ανοιχτή σε όλα και δες ανάλογα με τις υποχρεώσεις σου πού θα πας και πού όχι. Είναι ωραίο να δείχνεις ότι απολαμβάνεις την παρέα των συναδέλφων σου (εάν αυτό συμβαίνει) και όποτε το πρόγραμμα και οι υποχρεώσεις σου σου το επιτρέπουν, θα επιλέξεις να περάσεις χρόνο μαζί τους.

3. Ο κανόνας των social media

Οι φωτογραφίες, τα post και γενικά τα social media μας φέρνουν πιο κοντά. Μη διστάσεις να βγάλεις φωτογραφίες με τους συναδέλφους σου ή να μοιραστείς μια στιγμή διασκέδασης σας σε ένα από τους λογαριασμούς σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Περνάτε καλά και δεν είναι κακό να το δείξετε. Προσοχή όμως: ένα περίεργο post ή βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί «εναντίον» σου. Να θυμάσαι ότι υπάρχει ο παράγοντας δουλειά στη μέση.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ: Οι ταμπού συζητήσεις στη δουλειά

4. Mix it up

Σήμερα μπορείς εύκολα να συνδυάσεις δουλειά, διασκέδαση και socializing. Οι εργαζόμενοι είναι σε θέση να οργανώνουν events μέσα από τα οποία μπορούν να κοινωνικοποιηθούν με υπαλλήλους άλλων εταιριών. Και τα καλά νέα είναι ότι πλέον μέσω εφαρμογών όπως είναι το Skype μπορείς να γνωρίσεις κάποιον συνάδελφο σου που βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου. Το event του μήνα είναι food meeting μέσω Skype με τους Νορβηγούς συνεργάτες. Τι λες;

5. Όλα με μέτρο

Σε καμία περίπτωση δε θέλεις οι συνάδελφοί σου να σε θεωρούν το ξέφρενο party animal του γραφείου. Για να αποφύγεις αυτή την εξέλιξη, καλό θα ήταν να μην είσαι μέσα σε όλα και να μην αφήνεις τον εαυτό σου χωρίς όρια. Δεν είναι η ποσότητα, είναι η ποιότητα που έχει σημασία. Ίσως να υπάρχουν συνάδελφοι που είστε πιο κοντά και λογικό είναι ότι θα νιώσεις πιο άνετα. Ίσως να πιείς και ένα ποτηράκι παραπάνω, ίσως να βγεις λίγο εκτός του συνηθισμένου σου «εργαζόμενου εαυτού», αλλά μη ξεχνάς ότι αυτό το κάτι παραπάνω που μπορεί να σου ξεφύγει, ίσως παρεξηγηθεί από κάποιους. Δε βλέπουμε όλοι τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο, οπότε το μέτρο στις εξόδους σου με τους συναδέλφους σου είναι απαραίτητο να υπάρχει.

featured image: unsplash