imikrania

4 αποτελεσματικοί τρόποι να αντιμετωπίσεις την ημικρανία

Δεν πρόκειται για τον τυπικό πονοκέφαλο. Στην ημικρανία παίζουν ρόλο γονιδιακοί, ψυχολογικοί, ενδοκρινικοί και διατροφικοί παράγοντες.

Συνήθως εκδηλώνεται στο ένα μέρος του κεφαλιού με πολύ έντονο πόνο, που συνοδεύεται συχνά και από ναυτία και εμετούς. Το άτομο που βιώνει μια ημικρανία είναι ευαίσθητο σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως το δυνατό φως, ο θόρυβος και η κίνηση.

Μπορεί να συμβεί στον καθένα ξαφνικά ή να πρόκειται για χρόνια πάθηση. Σε κάθε περίπτωση, ένας συνολικός υγιεινός τρόπος ζωής αποτελεί σημαντικό όπλο στην καταπολέμησή της. Συνήθειες όπως το πολύ αλκοόλ, ο καφές, το κάπνισμα και η κακή διατροφή, μπορεί να εντείνουν την ημικρανία και να χειροτερέψουν τα συμπτώματά της.

Συγκεντρώσαμε 4 τρόπους-όπλα στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ημικρανίας, για να αποφύγεις να βιώσεις αυτό το δυσάρεστο αίσθημα χωρίς φάρμακα, μόνο με φυσικούς τρόπους.

Ήπια άσκηση και διαλογισμός

Εκείνη την ώρα της ημικρανίας, μπορεί να σου φαντάζει βουνό. Αν όμως δοκιμάσεις να κάνεις λίγη yoga σε ήρεμους ρυθμούς, να πάρεις μερικές στάσεις σώματος και να μείνεις λίγα λεπτά στην καθεμία, θα δεις μεγάλη διαφορά. Η yoga και ο διαλογισμός βοηθούν στην ηρεμία του νου και του σώματος. Και αυτό είναι που χρειάζεται ο οργανισμός σου τη συγκεκριμένη στιγμή που υποφέρεις. Αν έχεις χρόνια ημικρανία, κάνε αυτόν τον τρόπο άσκησης μέρος της καθημερινότητάς σου, για να δεις συνολική διαφορά στην εκδήλωση του προβλήματος και μείωση στα συμπτώματα.

Σκοτάδι

Hello darkness my old friend. Εκείνη την ώρα της συμφοράς χρειάζεται σκοτάδι και ησυχία. Μείωσε ό,τι φως μπορεί να εισέρχεται στο δωμάτιο που βρίσκεσαι, κλείσε τις πόρτες ώστε να μην εισβάλλει κανένας θόρυβος από μέσα ή έξω από το σπίτι και κλείσε όλες τις οθόνες ή οτιδήποτε μπορεί να προσδίδει κάποια κίνηση στον χώρο. Ιδανικά, ο οργανισμός σου εκείνη την ώρα χρειάζεται χαλάρωση και ηρεμία. Καμία επαφή με το περιβάλλον γύρω σου. Αν πάλι σε πιάσει η ημικρανία εκτός σπιτιού και δεν έχεις το ελεύθερο να φύγεις, προσπάθησε να περιορίσεις όποια κίνηση, ήχο και έντονο φως γίνεται γύρω σου. Αν είσαι στη δουλειά, μείωσε τη φωτεινότητα του υπολογιστή. Αν έχει πολλή φασαρία, βάλε τα ακουστικά σου και μια πολύ ήρεμη μουσική, μέχρι να νιώσεις καλύτερα.

Ισορροπημένη διατροφή

Μια γενικότερα καλή διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει να αποτρέψεις την εμφάνιση της ημικρανίας. Τροφές όπως τα αμύγδαλα, τα αυγά, η βρώμη, τα κάσιους, το φυστικοβούτυρο και τα συμπληρώματα μαγνησίου είναι σύμμαχοι στην καταπολέμηση της ημικρανίας. Ακόμα και την ώρα του κακού, αυτές οι τροφές μπορεί να λειτουργήσουν ως φάρμακο. Επίσης, ο εφοδιασμός του οργανισμού με πολύ νερό και πράσινο τσάι ή τσάι με βότανα, είναι επίσης όπλα κατά της ημικρανίας. Από την άλλη, θα πρέπει να περιορίσεις τις επεξεργασμένες τροφές. Τη σοκολάτα, τα λιπαρά τυριά, το αλκοόλ και πάνω από όλα τροφές πλούσιες σε νιτρικά άλατα όπως το μπέικον και τα λουκάνικα. Προσπάθησε να ενσωματώσεις αυτή τη λογική στη διατροφή σου. Οι ημικρανίες σου θα βελτιωθούν σε σημαντικό βαθμό.

Eναλλακτικές θεραπείες στο σπίτι

Δεν είναι όλοι fans των εναλλακτικών θεραπειών, όμως σε πολλές περιπτώσεις δουλεύουν. Την ώρα της ημικρανίας, θα δεις αποτελέσματα αν κάνεις μασάζ στο πρόσωπό σου. Με έλαια αρωμάτων όπως μέντα και λεβάντα, ένα ήπιο μασάζ σε όλο το πρόσωπο μπορεί να βοηθήσει στην ηρεμία του οργανισμού. Μάλιστα, άνθρωποι που πάσχουν από χρόνιες ημικρανίες, συνιστούν την εφαρμογή αυτών των μεθόδων περισσότερο από ότι τα φάρμακα. Αν έχεις κάποιον κοντά σου που μπορείς να του ζητήσεις βοήθεια, μη διστάσεις, ώστε να αποφύγεις να κάνεις εσύ περισσότερες κινήσεις.

 
Featured photo: americanmigrainefoundation.org
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.