3 συχνά λάθη που κάνεις στο stretching

3 συχνά λάθη που κάνεις στο stretching

To stretching είναι πάντα ένας καλός τρόπος για να διατηρείς τους μύς σου σε εγρήγορση, σου δίνει μια ευελιξία κινήσεων και κάνει καλό στις αρθρώσεις σου. Χωρίς αυτό, οι μύες σου γίνονται αδύναμοι και όταν τους χρειάζεσαι για να γυμναστείς δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Πριν επικροτήσεις όμως τον εαυτό σου για τις χθεσινές σου επιδόσεις και το πόσο καλό stretching έκανες, πρέπει να λάβεις υπόψιν σου ότι υπάρχει και λανθασμένος τρόπος και ίσως τον ακολουθείς χωρίς να το ξέρεις. Εάν οι ασκήσεις σου δεν γίνονται σωστά, μπορεί στην πραγματικότητα να υπάρξουν προβλήματα και ανεπιθύμητες παρενέργειες. Παρακάτω θα βρεις τα τρία συχνότερα λάθη στο stretching και πολύ πιθανόν κάποιο από αυτά να το κάνεις κι εσύ.

1.Κρατάς την αναπνοή σου

Είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη και σου κάνει μεγαλύτερο κακό από ο,τι νομίζεις. Όταν κρατάς την αναπνοή σου κατά τη διάρκεια της άσκησης, ουσιαστικά εμποδίζεις το οξυγόνο να φτάσει στους μύς, με αποτέλεσμα να κουράζονται πιο γρήγορα και να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις ασκήσεις που θέλεις να κάνεις. Για να ανακτήσει ο οργανισμός σου τα απαραίτητα «καύσιμα» πρέπει να μάθεις να αναπνέεις σωστά κατά τη διάρκεια των ασκήσεων. Ξεκίνα με μια βαθιά εισπνοή και στη συνέχεια ολοκλήρωσε την άσκηση εκπνέοντας όλα τον αέρα που έχεις συγκεντρώσει. Μετά πρέπει να συνεχίσεις να αναπνέεις κανονικά καθώς ο οργανισμός εργάζεται σκληρά για να φέρει εις πέρας την άσκηση. Φυσικά οι σταθερές εισπνοές και εκπνοές είναι πάντα σημαντικές σε οποιαδήποτε άσκηση επιλέξεις να κάνεις αλλά δοκίμασε να εκπνεύσεις καθώς εμβαθύνεις σε μια άσκηση και θα δεις μεγάλη διαφορά.

4

2.Δεν κάνεις σταθερές κινήσεις

Οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται ομαλά και το σώμα να είναι σταθερό, χωρίς αναπηδήσεις. Οι αναπηδήσεις μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς και να οδηγήσουν σε κράμπες. Όταν φτάνεις στο αποκορύφωμα της άσκησης, δηλαδή στέκεσαι στα δάκτυλα των ποδιών σου, πρέπει να καθοδηγήσεις το σώμα σου ώστε να παραμείνει σταθερό και να επαναλάβεις την άσκηση. Πρέπει να κρατήσεις το σώμα σου τεντωμένο τουλάχιστον για 30 δευτερόλεπτα χωρίς απότομες κινήσεις και εναλλαγές, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να είναι επώδυνο και να οδηγήσει σε τραυματισμούς.

3.Κάνεις stretching πριν από έντονη σωματική άσκηση

Μελέτες έχουν δείξει ότι το στατικό τέντωμα του σώματος μπορεί να εμποδίσει την αθλητική απόδοση. Εάν οι στατικές ασκήσεις σου δεν συνοδεύονται από περαιτέρω προθέρμανση, τότε ο οργανισμός σου μπορεί να μπλοκάρει. Ενεργοποίησέ τον με διατατικές ασκήσεις και λίγο τρέξιμο για να ανεβάσεις τους καρδιακούς σου παλμούς. Φυσικά οι διατάσεις μπορούν να γίνουν σε όλη τη διάρκεια της προπόνησής σου, καθώς βασικός άξονας του «τεντώματος» των μυών είναι η σωστή προετοιμασία του σώματός σου. Καλό θα ήταν να μην επιχειρήσεις διατάσεις χωρίς κάποιο έντονο ζέσταμα, γιατί ένας τραυματισμός είναι αρκετά πιθανός.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: 33 tips γυμναστικής που θα κάνουν την προπόνησή σου αποτελεσματικότερη

featured image: unsplash.com
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.