summer sadness

To φαινόμενο του summertime sadness

Το καλοκαίρι είναι εδώ. Η παραλία επίσης. Τα κοκτέιλ, οι παρέες, οι μπύρες, τα παγωτά, τα ξενύχτια και ό,τι άλλο αρέσει στον καθένα, ήρθε, μαζί με την πιο όμορφη εποχή του χρόνου.

Όταν ακούω καλοκαίρι, μου έρχεται στο μυαλό κάτι ξέγνοιαστο, κάτι ελαφρύ, κάτι ανέμελο. Είναι βέβαια κάτι καλοκαίρια, που έχουν μια δόση ανησυχίας μέσα τους. Τι εννοώ; Εννοώ ότι, ίσως αυτό το καλοκαίρι να είναι το καλοκαίρι αναμονής για κάποιον που περιμένει να δει σε ποια σχολή πέρασε, για κάποιον που ψάχνει μανιωδώς δουλειά, για κάποιον που προσπαθεί να βρει ένα μέρος να ταξιδέψει και όλα τα εισιτήρια είναι πανάκριβα ή ακόμα, για κάποιον που δεν ξέρει τι θέλει να κάνει στη ζωή του παρόλο που ο Σεπτέμβρης κοντοζυγώνει.

Είναι λοιπόν, κάποιες φορές που παρασυρόμαστε από τα άγχη της καθημερινότητας και δεν μπορούμε να απολαύσουμε τη στιγμή. Είναι φορές επίσης, που παρόλο που ξέρουμε τη λύση στα προβλήματα μας, προτιμάμε το δράμα, γιατί μας φαίνεται ευκολότερο.

Παιδιά, όχι. Δεν γίνεται αυτό, δεν θα δουλέψει, πώς να το πω.

Πρέπει να ανασυγκροτηθείς, να μαζέψεις όλη σου τη θετική σκέψη και ενέργεια και να προχωρήσεις! Οκ, ίσως κάποιες πιο πρακτικές συμβουλές να σε βοηθήσουν περισσότερο:

  1. Πήγαινε για μπάνιο. Ναι, σοβαρολογώ. Δεν θα σου λύσει το πρόβλημα που μπορεί να έχεις αλλά σίγουρα, θα σου πάρει μέρος από το φορτίο που κουβαλάς και θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Άλλωστε, όλα από την ψυχολογία μας ξεκινάνε.
  2. Αφιέρωσε χρόνο στα αγαπημένα σου πρόσωπα. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι σπουδαίο, μια απλή βόλτα με το αμάξι ή λίγο chilling στο μπαλκόνι σου, θα σε βοηθήσει να ξεχαστείς.
  3. Φτιάξε ένα πλάνο. Αφού εντοπίσεις ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα, ξεκίνα να σκέφτεσαι τρόπους που θα το καταπολεμήσουν. Για παράδειγμα, αν αισθάνεσαι πιεσμένος για κάτι, μπορείς να ξεδώσεις στη γυμναστική. Μέσα στο πρόγραμμα είναι και αυτό.
  4. Θέσε μικρούς στόχους κάθε φορά. Δεν χρειάζεται να βγάλεις όλη τη δουλειά σε μια μέρα. Ή ακόμα και αν χρειάζεται, σκέψου πως ο καθένας θέλει το χρόνο του. Κάνε μικρά βήματα και στο τέλος, θα φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
  5. Κάνε οικονομία. Αν το πρόβλημα σου είναι οικονομικό, τότε ναι, πάρε έναν κουμπαρά και ξεκίνα. Αν όχι, μπορείς να αποταμιεύσεις κάποια χρήματα, για να ταξιδέψεις στο αγαπημένο σου μέρος ή να κάνεις επιτέλους ελεύθερη πτώση –λέμε τώρα-. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα σου κάνει.
  6. Κάνε την έρευνα σου. Αν ψάχνεις δουλειά, μεταπτυχιακό, εθελοντικά προγράμματα, #δενξέρωκιεγώτιάλλο, ξεκίνα να ψάχνεις. Δεν αρκεί μόνο να λες πως θες εκείνη την ιδανική δουλειά στο Λονδίνο ή εκείνο το τρομερό μεταπτυχιακό στη Νομική. Εξάλλου, όποιος ψάχνει, βρίσκει.
  7. Κάνε κάτι καινούριο, ασυνήθιστο για σένα. Αυτό σίγουρα θα σε ταρακουνήσει και θα σε βοηθήσει να δεις τα πράγματα αλλιώς. Αν νιώθεις πως έχεις βαλτώσει για κάποιο λόγο σε μια κατάσταση, η ιδανική λύση –πέρα από όλα τα παραπάνω- είναι αυτή. Δοκίμασε κάτι που τόσο καιρό φοβάσαι να κάνεις, πήγαινε και γνώρισε καινούριους ανθρώπους, δώσε ευκαιρίες, χόρεψε στη μέση του δρόμου. Ό,τι σημαίνει για σένα αυτό το καινούριο-ασυνήθιστο-τολμηρό πράγμα.

Με λίγα λόγια λοιπόν, αυτό που καταλαβαίνω είναι πως, η ζωή είναι μικρή. Όσο κι αν ανησυχούμε, αγχωνόμαστε, πέφτουμε ψυχολογικά με ό,τι μας συμβαίνει, ξεχωριστά στον καθένα, πάντα υπάρχει τρόπος να το καταπολεμήσουμε. Μπορεί να μην λύνει το πρόβλημα εξ ολοκλήρου, ούτε να διώχνει το άγχος και τις ανησυχίες μας.

Μπορεί επίσης, η λύση να μην βρίσκεται σε τίποτα από τα παραπάνω. Αλλά τουλάχιστον, όλα αυτά, είναι μια προσπάθεια. Και σίγουρα, η προσπάθεια είναι καλύτερη από την αδράνεια.

Ανδριάνα Αργυροπούλου

0 replies


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *