Η Sis n Bro αποτελείται από τον Ηλία Γρηγορίου, την αδερφή του Γεωργία Γρηγορίου και τη σύζυγο του Ηλία, Κατερίνα Μαναρώλη (και φυσικά τον benza την τετράποδη μασκότ τους).

Όπως εξηγεί ο Ηλίας ,”Εγώ προσωπικά προέρχομαι από corporate περιβάλλον και για πολλά χρόνια βρισκόμουν εξωτερικό. Ασχολήθηκα με strategic Marketing/Management, δουλεύοντας σε πολυεθνικές αλλά και ως business consultant σε επιχειρηματίες και start ups.” .

Η Γεωργία, δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του aviation ως υπεύθυνη καμπίνας και αργότερα ως εκπαιδεύτρια, και πλέον ως μαμά διδύμων κοριτσιών, είναι μια χαρούμενη και πολυμήχανη μαμά.

Αντίστοιχα, η Κατερίνα ξεκίνησε από τον χώρο της διαφήμισης και μετέπειτα της τηλεόρασης, κάνοντας κάποια διαλείμματα, ”για να ακολουθεί εμένα, τον τρελό, ανά τον κόσμο!” προσθέτει ο ίδιος.

Μπορούν οι κάλτσες να αλλάξουν τον κόσμο;
sis n bro

Τι κάνατε πριν ξεκινήσετε το εγχείρημα αυτό, είχε κάποιος από εσάς κάποια σχέση με τη μόδα, το σχέδιο ή τη βιομηχανία του ρούχου γενικά; Ή μήπως είχατε σχέση με κάποιο τομέα σχετικό με τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες;

Με τη βιομηχανία του ρούχου δεν είχαμε καμία σχέση, αν εξαιρέσεις τη μανία των δύο γυναικών με τη μόδα από προσωπική καθαρά άποψη, και τη δική μου μανία με την τελειότητα. Πάντοτε όταν βγω να ψωνίσω κοιτάω μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια του ρούχου που πρόκειται να αγοράσω, τις ραφές, τα κοψίματα κ.λπ. Τώρα όσον αφορά στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, και οι τρεις έχουμε την ίδια ευαισθησία, είναι στο DNA μας. Αν μπορούμε να βοηθήσουμε, το κάνουμε χωρίς πολλά λόγια.

Πως προέκυψε η ιδέα για το Sis n Bro και πως ανακαλύψατε πως είναι το Νο.1 προϊόν ζήτησης των ανθρώπων σε αστεγία αφού δεν δωρίζεται;

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα 2020 διάβασα ένα άρθρο που αφορούσε στην αστεγία της χώρας μας. Έλεγε, μεταξύ άλλων, πως το Νο.1 προϊόν ζήτησης αυτών των ανθρώπων είναι οι κάλτσες. Σήκωσα το βλέμμα μου και το μοιράστηκα με την Κατερίνα. Έπεσε σιγή για λίγα λεπτά και η αντίδραση ήταν η ίδια και για τους δύο : «ναι ρε συ… λογικό… κανένας δε χαρίζει κάλτσες λόγω υγιεινής». Το θέμα επεκτάθηκε και βρεθήκαμε να συζητάμε την πόρωση της γυναίκας μου με τις κάλτσες. Δεν είναι η μόνη βέβαια, αφού και η Γεωργία είχε, από τότε που τη θυμάμαι, κόλλημα με τις κάλτσες.

Την επόμενη ημέρα, όντας Κυριακή, θα μαζευόμασταν όλη η οικογένεια για φαγητό. Φάγαμε, ήπιαμε και κατά τη διάρκεια του καφέ, μοιραστήκαμε με την αδερφή μου τη χθεσινή μας κουβέντα. Ενθουσιάστηκε και «απαίτησε» να δράσουμε. Όπως καταλαβαίνεις, το ένα έφερε το άλλο και αρχίζαμε να φανταζόμαστε πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε.. «δικό μας brand», «να είναι χαρούμενες», «σημασία στην ποιότητα» κλπ.

Πως ακριβώς λειτουργεί το e-shop;

Σύμφωνα με την πολιτική μας, το sisnbro.gr, για κάθε ένα ζευγάρι κάλτσες που αγοράζει ο επισκέπτης, χαρίζει ένα ζευγάρι σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Άλλωστε οι άστεγοι είναι η βασική μας προτεραιότητα.

H ομάδα μας, αφού διάβασε και έψαξε, κατέληξε ότι οι κάλτσες που θα προσφέρονται, θα είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ανθρώπων σε αστεγία. Οι κάλτσες αυτές εννοείται ότι προορίζονται μόνο για δωρεά και δεν διατίθενται προς πώληση στο sisnbro.gr.

Ανά συγκεκριμένο, λοιπόν, χρονικό διάστημα (τουλάχιστον τρίμηνο) συγκεντρώνουμε την ποσότητα των ζευγαριών προς δωρεά –σύμφωνη με την ποσότητα πωληθέντων ζευγαριών- και οργανώνουμε τη δράση μας, πάντα σε συνεννόηση με τον εκάστοτε οργανισμό.

Πως γίνεται η συνεργασία με τους κοινωνικούς φορείς που σας στηρίζουν; 

Σε πρώτη φάση ψάξαμε να βρούμε τους οργανισμούς που ασχολούνται με την αστεγία της χώρας μας. Στείλαμε emails, επικοινωνώντας το project μας και αναμέναμε απάντησή τους. Εκπλαγήκαμε, δε σου κρύβω, όχι μόνο από την ανταπόκρισή τους αλλά και από τον ενθουσιασμό τους για την προσπάθειά μας. Σαφώς και θα μας βοηθούσαν και θεώρησαν ότι ήταν καινοτομία για τη χώρα μας μια τέτοια πρωτοβουλία. Όπως καταλαβαίνεις το χαμόγελο και η ορμή μας μεγάλωσαν πολύ! Ξέρεις, είναι υπέροχο συναίσθημα να μη νιώθεις μόνος σε ό,τι κάνεις… να μαζεύονται κι άλλοι.. να γινόμαστε πολλοί. Μόνο έτσι γίνονται σπουδαία πράγματα!

Μπορούν οι κάλτσες να αλλάξουν τον κόσμο;
sis n bro

Πόσες κάλτσες σας έχουν δοθεί στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη από την μέρα που ξεκινήσατε, πόσοι ενδεικτικά μπορεί να έχουν ωφεληθεί και σε ποια περιοχή γίνεται η διανομή; 

Το Sis n Bro λανσαρίστηκε μέσα Οκτωβρίου και η αποδοχή από τον κόσμο ήταν τέτοια, που μας έχει επιτρέψει μέσα στο Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2021 να κάνουμε 3 δράσεις. (ΚΥΑΔΑ, Κοινωνικό Οργανισμό Δήμου Πατρέων, Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση Πειραιά ). Τέλος Ιανουαρίου είχαμε κανονίσει με Γιατρούς του Κόσμου και PRAXIS (αλλά λόγο καιρικών συνθηκών το αναβάλαμε – θα γίνουν όμως μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2022) . Συνολικά έχουμε χαρίσει πάνω από 1500 ειδικά σχεδιασμένα ζευγάρια κάλτσες. Το project αφορά όλη τη χώρα μας απ’ άκρη σ άκρη. Ωστόσο, σκοπός μας είναι να είμαστε παρόντες σε κάθε δράση. Αυτό επιθυμούν και οι συνεργαζόμενοι οργανισμοί.

Όσον αφορά τους αστέγους, γιατί πιστεύετε ότι εν έτει 2021-2022 εξακολουθεί να υφίσταται η αστεγία; Ποιο κενό, κατά τη γνώμη σας, εντοπίζετε, στη διαχείριση  και συναντάμε ακόμα ανθρώπους να ζουν στον δρόμο; Εντοπίζετε έλλειψη ευαισθητοποίησης/παιδείας από τη μεριά των υπόλοιπων πολιτών;

Όταν ξεκινήσαμε την υλοποίηση του project είχαμε τις ίδιες απορίες. Διαβάσαμε πολύ και συζητήσαμε ακόμη περισσότερο με δημόσιους, δημοτικούς και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, καταφύγια, φιλανθρωπικά ιδρύματα και μικρές κοινοτικές ομάδες. Μάθαμε λοιπόν ότι στην Ελλάδα, δυστυχώς, οι έρευνες σχετικά με την αστεγία εκλείπουν. Ωστόσο οι άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν κατοικία και ζουν στο δρόμο ή ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, είναι μία πραγματικότητα που θα συναντήσει κανείς, σε μεγάλη συχνότητα, στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Οι οργανισμοί που συνεργαζόμαστε (Κ.Υ.Α.Δ.Α., PRAKSIS, DESMOS, ITHACA, Γιατροί του Κόσμου), και είναι κι άλλοι, σας διαβεβαιώ ότι κάνουν σοβαρή δουλειά ώστε να παρέχουν σε αυτούς τους ανθρώπους όση περισσότερη υποστήριξη μπορούν. Από επίπεδα στέγασης, σίτισης, παροχής βασικών αγαθών μέχρι και διάφορες υπηρεσίες που βοηθούν στην επανένταξη των συμπολιτών μας στην κοινωνία. Η διαχείριση του ζητήματος προσεγγίζεται από πολλές πλευρές.

Το πρόβλημα όμως δε μπορεί να λυθεί έτσι εύκολα. Οικονομικά, οικογενειακά προβλήματα και ανεργία είναι οι αιτίες που οδήγησαν στην αύξηση της αστεγίας. Η οικονομική κρίση διέλυσε νοικοκυριά και εξανάγκασε συμπολίτες μας να χάσουν τις δουλειές τους και τα σπίτια τους. Η αστεγία λοιπόν, μέσα στην τελευταία δεκαετία, εξελίχθηκε σε ένα από τα σοβαρότερα κοινωνικά προβλήματα. Ωστόσο δεν υπάρχουν ακριβείς καταγραφές του πληθυσμού των αστέγων, καθώς ο αριθμός καθαυτός είναι φύσει ασταθής και ευμετάβλητος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι συνεχώς αυξάνεται.

Ποιο ήταν το πιο challenging κομμάτι στη δημιουργία της επιχείρησής σας και τι μεσολάβησε ώσπου η ιδέα να λάβει σάρκα και οστά;

Δύο ήταν τα κομμάτια. Το πρώτο αφορά στην ποιότητα της κάλτσας που αγοράζει ο πελάτης. Ακριβώς επειδή είμαι τελειομανής, θέλω η κάλτσα που θα φέρει το όνομα Sis n Bro να είναι άριστης ποιότητας. Το βαμβάκι που χρησιμοποιούμε είναι το κορυφαίο και ακριβότερο νήμα πενιέ. Χτενίζεται τόσες φορές ώστε να παραμένουν μόνο οι απαλές και ώριμες ίνες στο νήμα. Ψάξαμε αρκετά μέχρι να βρούμε εργοστάσιο στην Ελλάδα που να ικανοποιεί αυτές μας τις προσδοκίες. Φυσικά το βρήκαμε και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό.

Το δεύτερο challenging κομμάτι ήταν η κάλτσα που θα δωρίζεται στους άστεγους. Δόθηκε ιδιαίτερη βάση, όχι μόνο στο νήμα αλλά και στις ανάγκες αυτών των ανθρώπων. Προσπαθήσαμε τεχνικά να σχεδιάσουμε μία κάλτσα αποκλειστικά για ανθρώπους που θα τη φορούν πολλές ώρες. Είναι ειδικά σχεδιασμένη, ώστε να διατηρεί την κατάλληλη θερμοκρασία το χειμώνα ή το καλοκαίρι και να προστατεύει από πληγές. Επιτρέπει στο δέρμα να αναπνέει απομακρύνοντας την υγρασία, συνθήκες δηλαδή που την καθιστά αντιβακτηριδιακή στο μέγιστο δυνατό. Επίσης, δόθηκε βάση και στο χρώμα της. Επιλέξαμε σκούρα χρώματα για ευνόητους λόγους.

Από την ιδέα μέχρι και την υλοποίηση μεσολάβησαν 9 μήνες έρευνας, μελέτης, σχεδιασμού και σκληρής δουλειάς ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, στη Sis n Bro Collection!

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι και το όραμά σας σχετικά με το πρότζεκτ σας;

Οι μελλοντικοί μας στόχοι πολλοί, αλλά προς το παρόν θέλουμε να καθιερώσουμε το Sis n Bro σαν ένα Brand κάλτσας και όχι μόνο, όπου με κάθε αγορά εμείς θα χαρίζουμε πάντα και για πάντα!

Όραμά μας να είμαστε δίπλα στις ευάλωτες ομάδες αρχικά με την προσφορά των προϊόντων μας αλλά -θα τολμήσουμε να πούμε- και με τον ευσεβή πόθο να δημιουργήσουμε ευκαιρίες εργασιακής επανένταξης μέσα από την ίδια μας την εταιρεία.

Μπορούν οι κάλτσες να αλλάξουν τον κόσμο;

Σίγουρα δεν εξαλείπτουν τη φτώχεια, τις ασθένειες ή τις κακουχίες.

Μπορούν όμως να βελτιώσουν αισθητά και πρακτικά τη ζωή εκατοντάδων συμπολιτών μας, που η ζωή τους άλλαξε ξαφνικά μία μέρα και δίνουν τον αγώνα τους για να εξασφαλίσουν αυτά που για τους περισσότερους από εμάς, μοιάζουν αυτονόητα.

Χαρίζουν ζεστασιά, εργονομία και άνεση. Κυρίως όμως, χαρίζουν χαμόγελο σε ανθρώπους, που έχουν βιώσει την κοινωνική απομόνωση.

Θεωρούμε πως πραγματοποιώντας μία μικρή καθημερινή αλλαγή, βελτιώνοντας τη ζωή οποιουδήποτε ανθρώπου, οδηγούμαστε σε ένα ακόμα καλύτερο αύριο.

Οι κάλτσες μας σχεδιάζονται και παράγονται με γνώμονα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής. Το ζευγάρι που κρατάς στα χέρια σου, θα σου προσφέρει άνεση και αυτοπεποίθηση σε κάθε σου βήμα. Σχεδιάζονται και παράγονται στην Ελλάδα.

Sis n Bro Collection | web: www.sisnbro.gr