Πως να γινεις celebrity… τρωγοντας

pws-na-gineis-celebrity-trwgontas-savoir ville

Το διάβασα προχθές και δεν θα μπορούσα να μην το μοιραστώ μαζί σας. Είναι από εκείνα τα weird news που σου κάνουν τόση εντύπωση που θέλεις να τα συζητάς για τουλάχιστον μία εβδομάδα. Που λέτε, η 33χρονη Park Seo-yeοn που ζει στη νότια Κορέα στην περιοχή της Σεούλ, έχει καταφέρει να γίνει διάσημη στη χώρα της κάνοντας κάτι απόλυτα φυσιολογικό, για την ακρίβεια, τόσο φυσιολογικό που δεν πάει καν το μυαλό σας. Κάθε βράδυ λοιπόν, από τις 8 ή τις 9 και για τουλάχιστον τρεις ώρες μαγειρεύει ή παραγγέλνει τα αγαπημένα της φαγητά και τα απολαμβάνει μπροστά στην κάμερα του υπολογιστή της προκειμένου να μοιραστεί την...εμπειρία της με το κοινό που την παρακολουθεί live μέσω του καναλιού της στο Αfreeca TV. H Seo-yeon, που στην εκπομπή της χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο «Diva», καταβροχθίζει καθημερινά μεγάλες ποσότητες φαγητού, από fast food όπως πίτσες και μακαρόνια μέχρι και πιο εξεζητημένα πιάτα μαγειρεμένα από τα χεράκια της. Κι έχει αποκτήσει το δικό της πιστό κοινό που την παρακολουθεί με μεγάλη αφοσίωση. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της εκπομπής της οποιοσδήποτε μπορεί να συνομιλήσει μαζί της μέσω chat και να της στείλει εικονικά δώρα που μπορούν να ανταλλαχθούν με πραγματικά χρήματα. Και κάπως έτσι η Seo-yeon έφτασε να βγάζει περισσότερα από 9.000 δολάρια το μήνα. Ναι, καλά διαβάσατε! Το κορίτσι αυτό κατόρθωσε να κάνει τη φαντασίωση του μέσου ανθρώπου πραγματικότητα, να μετατρέψει την αγαπημένη της «ασχολία» - ή μήπως αμαρτία; - σε επάγγελμα.

Η περίπτωση της Park Seo-yeon, παρ’όλα αυτά, δεν είναι και η μοναδική. Αποτελεί απλώς μέρος της γενικότερης τάσης που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στη νότια Κορέα, η οποία φέρει το όνομα ‘Μeok-Bang’ ή ‘Μuk-Bang’ που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει την online παρακολούθηση ενός ατόμου την ώρα που τρώει. Σύμφωνα με το Reuters, στην αρχή στόχος των εκπομπών αυτών ήταν να μιμηθούν τα διάφορα reality μαγειρικής στα οποία μπορούσε το κοινό να σχολιάσει. Στο ίδιο μοτίβο δημιουργήθηκαν και εκπομπές, στις οποίες ο θεατής παρακολουθούσε κάποιον να παίζει διαδικτυακά παιχνίδια δίνοντας οδηγίες και συνομιλώντας με το κοινό μέσω chat. Όσο αφορά το Meok-Bang, το φαινόμενο πλέον έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις που μεγάλα εστιατόρια χρηματοδοτούν food bloggers προκειμένου να διαφημιστούν. Η Seo-yeon, πάντως, αν και θεωρείται η βασίλισσα του Μeok-Bang, δηλώνει πως δεν έχει υποκύψει μέχρι στιγμής σε τέτοιου είδους πιέσεις και διαφημίζει μόνο ό, τι πραγματικά της αρέσει.

Πώς εξηγείται όμως αυτή η νέα τρέλα; Σύμφωνα με την Seo-yeon, την εκπομπή της παρακολουθούν κυρίως άτομα που βρίσκονται σε δίαιτα ή για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορούν να τρώνε ό, τι θέλουν. Στην ουσία, η εικόνα της νεαρής κοπέλας με τον τέλειο μεταβολισμό ανεξαρτήτως των τροφών που καταναλώνει, αναπληρώνει τη δική τους λαχτάρα για φαγητό. Η ίδια έχει δηλώσει στο Reuters πως ασχολείται χρόνια με το blogging και το broadcasting και κατά καιρούς έχει καταπιαστεί με πολλά θέματα, από το χορό μέχρι ποικίλες εξωτερικές δραστηριότητες, αλλά κανένα δεν είχε τη θετική ανταπόκριση που έχει η τωρινή εκπομπή της.

Προφανώς και η αιτία δεν θα μπορούσε να είναι τόσο επιφανειακή. Αντιθέτως, η επικρατέστερη άποψη συνδέει την επιτυχία τέτοιου είδους εκπομπών με την ευρεία αποξένωση και μοναχικότητα του ανθρώπου στη σύγχρονη κοινωνία. Η ανάγκη για επικοινωνία, ειδικότερα την ώρα του φαγητού που για τους Κορεάτες είναι ιερή στιγμή και έχουν την ανάγκη να τη μοιράζονται με άλλους, οδήγησε στην αντικατάσταση του ανθρώπου με ένα άψυχο laptop. Αρκεί να υπάρχει κάποιος στην οθόνη. Δεν έχει σημασία αν χρησιμοποιεί ψευδώνυμο. Ένας ακόμη δείκτης του πόσο απρόσωπη έχει γίνει η κοινωνία μας. Ένας ακόμη λόγος να προβληματιστούμε.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.