Τι μπορεί να τροφοδοτεί την επιθυμία μας να βάζουμε στο καλάθι αγορών μας ολοένα και περισσότερα οικιακά είδη; Είναι γεγονός πως οι αγορές μέσω διαδικτύου έχουν αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ωστόσο θέλω να σου πω πως αν είσαι και εσύ σαν εμένα- μπαίνεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα, προσθέτεις έπιπλα ή διακοσμητικά στο καλάθι σου και αποχωρείς, πάντα με το κεφάλι ψηλά- υπάρχει επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτή τη συμπεριφορά.

Οι “πλασματικές” αγορές οικιακών ειδών φαίνεται πως είναι μια νέα ξέφρενη μόδα και αυτό όπως αποδεικνύεται οφείλεται στο γεγονός πως έχουμε μείνει περισσότερο στο σπίτι μας.

Νιώθουμε την ασφάλεια του σπιτιού μας και ταυτόχρονα θέλουμε να ομορφύνουμε τον χώρο μας όσο το δυνατόν περισσότερο.

Σύμφωνα με τo Statista, οι ηλεκτρονικές αγορές οικιακών ειδών μεταξύ των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο κορυφώθηκαν τον Μάρτιο του 2021 κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown.

Ωστόσο, μια έκθεση της Barclaycard του 2021 αποκαλύπτει ότι οι διαδικτυακοί αγοραστές συνήθως εγκαταλείπουν καλάθια αξίας άνω των 100 δολαρίων κάθε μήνα.

Με πολλούς τρόπους, το διαδίκτυο έχει τροφοδοτήσει τον εθισμό μου στις φανταστικές αγορές οικιακών ειδών και εξηγούμαι. Η συνήθειά μου να μπαίνω στα ηλεκτρονικά καταστήματα με είδη οικιακών ειδών έφτασε στο κόκκινο τους προηγούμενους μήνες και δεν σου κρύβω πως ανανέωσα το σαλόνι και το μπάνιο μου. Βέβαια, μέσα στο καλάθι μου υπήρχαν πολλά- μα πολλά- μπιχλιμπίδια και έπιπλα τα οποία δεν ψώνισα ποτέ.

Αυτή τη συνήθεια μπορώ με βεβαιότητα να πω πως την έχει τροφοδοτήσει τόσο το Instagram όσο και το Tik- Tok. Κοιτάζοντας τα σπίτια των ονείρων μου στα social media καταλαβαίνεις πως αφενός ζήλεψα και αφετέρου «αναγκάστηκα» να ψωνίσω φανταστικά, αφού έτσι μπορούσα να διαλέξω τολμηρά χρώματα και πολυτελή αντικείμενα που δεν μπορώ στην πραγματικότητα να δικαιολογήσω.

Λοιπόν, τι τροφοδοτεί την επιθυμία μας να ψωνίσουμε οικιακά είδη; Η θεραπεύτρια συμπεριφοράς Olivia James εξηγεί πως το σπίτι μας είναι το καταφύγιό μας από τον έξω κόσμο. Το όνειρο να έχουμε έναν αναζωογονητικό, χαλαρωτικό χώρο είναι πολύ δελεαστικό, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας.

«Η περιήγηση σε sites διακόσμησης μπορεί να μας οδηγήσει σε μια σχεδόν υπνωτική έκσταση όταν φανταζόμαστε πώς θα φαίνονται οι χώροι του δικού μας σπιτιού».

Ωστόσο, οι φανταστικές αγορές οικιακών ειδών μπορούν επίσης να τροφοδοτηθούν από την επιθυμία να ευχαριστήσουμε τους άλλους. Υπάρχει ο πρόσθετος παράγοντας του θαυμασμού, ειδικά αν δημοσιεύουμε φωτογραφίες στα social media. Αυτό μπορεί να μας παρακινήσει να κάνουμε το λάθος να ψωνίζουμε περισσότερο για τους άλλους παρά για εμάς.

Αλήθεια τώρα που διάβασες όλα τα παραπάνω, εσύ γιατί πιστεύεις πως έχει αυτήν την κρυφή συνήθεια φανταστικών αγορών; Θέλεις απλά να έχεις ένα υπέροχο σπίτι ή μήπως τα social media σε έχουν πιέσει κάπως;