Το πιο ριζοσπαστικό πράγμα που κάνει η Hannah Gadsby στo ‘Nanette’ είναι απλό: Σταματάει να προσπαθεί να είναι είναι αστεία. Στα πρώτα μόλις 35 λεπτά από τα 70 λεπτά που διαρκεί αυτό το comedy special, που γυρίστηκε ζωντανά στην Όπερα του Σίδνεϊ, η Gadsby, μια 40χρονη κωμικός που έχει δηλώσει ανοιχτά την σεξουαλική της ταυτότητα, με καταγωγή από την Τασμανία, έχει κριτικάρει έντονα τη σημαία του Pride (“έξι δυνατά χρώματα στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο μέχρι την κορυφή”) την ανούσια ύπαρξη των αξεσουάρ στα καραφλά μωρά (“Θα βάζατε ένα βραχιόλι σε μια πατάτα;”), και την ίδια της την πατρίδα (γνωστό για τη “τρομακτικά μικρή γενετική μας πισίνα”). Τα αστεία της είναι ταραχώδη, αλλά είναι ταυτόχρονα συνυφασμένα με κάτι πιο σκοτεινό, πιο καυστικό. Υπάρχει ένα ανέκδοτο σχετικά με έναν άνθρωπο που την αποκάλεσε “fucking faggot” (δεν χρειάζεται μετάφραση) και απείλησε να την χτυπήσει πριν να καυχηθεί ότι δεν χτυπάει τγυναίκες. (“Τι τρομερός τύπος,” αναρωτιέται η Gadsby. Δηλώνει, από το πουθενά, ότι σκέφτεται ότι πρέπει να σταματήσει κωμωδία. Αφού παραδίδει κάθε αστείο, χαμογελάει, νικηφόρα με μια λάμψη στα μάτια της, σαν ένα πονηρό αγγελούδι.

Και μετά σταματάει. Δεν θέτει απλά τα αστεία της, τα ανασκάπτει, δείχνοντας στο ακροατήριο τις σάπιες τρύπες στο χιούμορ της. Δεν προσβάλλει τους ανθρώπους για να βγάλει γέλιο, αλλά το υποκείμενο είναι σαφές. Διαβάλλει τον ίδιο της τον εαυτό. Ολόκληρη η δεκαετής καριέρα της, εξηγεί, βασίζεται στην αυτοέκθεση, αλλά δεν θέλει να κάνει αυτό πια. «Καταλαβαίνετε τι σημαίνει η υποτίμηση του εαυτού όταν προέρχεται από κάποιον που ζει ήδη στο περιθώριο;» λέει. “Δεν είναι ταπεινότητα. Είναι ταπείνωση. Υποβιβάζω τον εαυτό μου για να μιλήσω, για να ζητήσω την άδεια να μιλήσω, και απλά δεν θα το κάνω πια ».

Ένα πραγματικό μανιφέστο για την ίδια τη ζωή και τις δυσκολίες της, ένα must-see για το πόσο γεμάτη δύναμη και έμπνευση μπορεί να είναι μια in between κατάσταση σαν αυτή της Gadsby.

Δες επίσης: H Toni Collette στη νέα σειρά του Netflix ‘An Unbelievable Story of Rape’
featured image: theatlantic.com