Τέσσερα βιβλία απο τις εκδόσεις Πατάκη που θα ομορφύνουν τις μέρες του καλοκαιριού. Τέσσερις διαφορετικές ιστορίες να σκεφτείς, να νιώσεις την τρυφερότητα τους, να συγκινηθείς, να προβληματιστείς και να χαμογελάσεις.

Δεν ξέρω τι άλλο θα ήθελε κάποιος από ένα βιβλίο αυτό το καλοκαίρι.

Εργαζόμενο αγόρι, Διβάνη Λένα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς θα ήταν ο κόσμος ανάποδα; Πώς θα ζούσαμε αν αντί για την πατριαρχία μάς άλλαζε τα φώτα η μητριαρχία; Πώς θα ένιωθαν οι άντρες αν οι γυναίκες είχαν την εξουσία αφήνοντάς τους να παλεύουν με τα οικιακά, τα παιδιά και τα μπότοξ;

Σ’ έναν τέτοιο κόσμο, ο Χάρης, ένα όμορφο δεκαοχτάχρονο αγόρι από την Κρήτη, το σκάει νύχτα από το χωριό του γιατί δε θέλει να παντρευτεί την πλούσια σαραντάρα βουλευτίνα που του προξένευε η μάνα του. Το δικό του όνειρο είναι να γίνει ένα ανεξάρτητο, εργαζόμενο αγόρι στην Αθήνα. Θα μπορέσει να επιβιώσει όμως στη μεγαλούπολη όπου τα ωραία, νεαρά αρσενικά είναι απλώς αντικείμενα πόθου; Πώς θα αποκρούσει τις σεξουαλικές επιθέσεις της αδίστακτης διευθύντριάς του; Πώς θα ξεμπλέξει από τις επαγγελματικές ίντριγκες, τις προδοσίες και τα βρόμικα κόλπα του κόσμου των γυναικών;

Το “Εργαζόμενο αγόρι” είναι μια κωμωδία γεμάτη δράματα. Τι άλλο μπορεί να είναι, αφού επιχειρεί να ξεσκεπάσει όλα τα ξεπερασμένα αλλά αθάνατα στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων, αυτά που φυλακίζουν άντρες και γυναίκες ακόμα και στον 21ο αιώνα;

Θα το βρεις εδώ

Άκου το λιοντάρι, Τριανταφύλλου Σώτη

Το «Άκου το λιοντάρι» είναι το πορτρέτο μιας αθηναϊκής οικογένειας. Η ιστορία των Λεοντάρηδων μοιάζει με την ιστορία της γειτονιάς τους, της Φωκίωνος Νέγρη, που στη δεκαετία του 1960 και του 1970 ήταν γνωστή με το όνομα Βία Βένετο. Αργότερα, όλα πήγαν στραβά, σχεδόν όλα: οι Λεοντάρηδες χωρίστηκαν σε εχθρικές φατρίες και είχαν το μερίδιό τους σε πόνο, αρρώστια, λάθη κι απογοήτευση. Η Φωκίωνος Νέγρη παρήκμασε μαζί με τους Λεοντάρηδες. Σ’ αυτό το μυθιστόρημα, ο αιφνίδιος θάνατος του Ηλία φέρνει στη μνήμη των επιζώντων μια γιορταστική παιδική ηλικία –στο κέντρο της πόλης και μέχρι την πίστα των Go-karts στην αθηναϊκή Ριβιέρα– και όλες τις χαμένες ελπίδες της νιότης τους.

Βρες το εδώ.

Η δίκη Σουάρεφ, Χωμενίδης Χ.Α.

«… Η δίκη Σουάρεφ έχει µία καρναβαλική µεγαλοπρέπεια. Φωτίζει το καρναβαλικό και το µεγαλειώδες της ανθρώπινης κατάστασης…»

Δηµοσθένης Καραµπαλίκης. Ο εµβληµατικότερος εν ζωή ποινικολόγος, πρωταγωνιστής στις πιο πολύκροτες δίκες του τελευταίου µισού αιώνα. Σεραφείµ-Μάκης Σακκάς. Ο διευθυντής του γραφείου «Καραµπαλίκης και Συνεργάτες». Ευφυής, εργατικός, λεβέντης. Με ένα, όµως, σωµατικό ελάττωµα που —κι ας το κρύβει όσο µπορεί— τον περιορίζει, του πικραίνει τη ζωή. Ο κόσµος της µαχόµενης δικηγορίας. Ο κύριος Φωτιάδης, εκκεντρική διάνοια. Ο Χάρης Τσετίνης, λαγωνικό των δικαστηρίων. Η Κωνσταντίνα Γιάννου, πανέµορφη, κόρη χρεοκοπηµένου βιοµήχανου. Ο Σόλων Λούσκος, µε το απωθηµένο ακαδηµαϊκής καριέρας και τις ανοµολόγητες πολιτικές φιλοδοξίες. Ο Ευθύµης Βογιατζής, σκοτεινός τύπος, ύαινα σωστή. Η Παναγιώτα Αϊβάλη, «κυρία του κυρίου» και κληρονόµος του γραφείου. Ένα απόγευµα εµφανίζεται στο γραφείο ο Εδµόνδος Σουάρεφ. Ζητάει ακρόαση από τον Καραµπαλίκη. Μιλάει µε τον Μάκη Σακκά. Μεγαλέµπορος ο Σουάρεφ µουσικών οργάνων. Αποκαλύπτει ότι το 1983 δολοφόνησε έναν άνθρωπο. Ζητάει να παραδοθεί στη δικαιοσύνη. «Αδύνατον να δικασθείτε» απαντάει ο Μάκης. «Όλα τα εγκλήµατα στην Ελλάδα παραγράφονται µε την παρέλευση είκοσι ετών…» «Θα δικαστώ. Θα µε δικάσετε εσείς!» «Ίσως η δίκη να είναι για τον Σουάρεφ καθαρτήριο». «Καθαρτήριο;» «Πουργκατόριουµ στα λατινικά. Εκεί όπου οι ψυχές εξαγνίζονται. Ο προθάλαµος του Παράδεισου. Ή —εάν δεν αποδειχθείς άξιος— της Κόλασης…» Ίσως η Δίκη Σουάρεφ να γίνει καθαρτήριο για όλους.

Βρες το εδώ

Εκμυστηρεύσεις, Starnone Domenicο

Μεταφραστής Παπασταύρου, Σταύρος

Ένας νέος άντρας, o Πιέτρο, ζει µια θυελλώδη  ερωτική ιστορία µε την Τερέζα, µια πρώην µαθήτριά του. Μετά από έναν ακόµη καβγά, η Τερέζα τού προτείνει ν’ αποκαλύψουν ο ένας στον άλλον το πιο ένοχο µυστικό τους, κάτι που, αν µαθευτεί, θα µπορούσε να τους καταστρέψει για πάντα. Στο τέλος της αµοιβαίας εξοµολόγησης ο Πιέτρο λέει: «Δεν µπορούµε πια να χωρίσουµε, είµαστε στ’ αλήθεια ο ένας στα χέρια του άλλου». Λίγο αργότερα, οι δρόµοι τους χωρίζουν. Ο Πιέτρο γνωρίζει τη Νάντια και γοητεύεται. Λίγες µέρες πριν τον γάµο τους, η Τερέζα επανεµφανίζεται. Και µαζί µ’ εκείνη, η σκιά των αµοιβαίων εκµυστηρεύσεών τους. Από εκείνη τη στιγµή το µυστικό του θα τον κυνηγάει σαν απειλή.

Μετά τα Κορδόνια, ο Ντοµένικο Σταρνόνε ανατέµνει ακόµη βαθύτερα την αµφισηµία της συναισθηµατικής ζωής µας. Με βλέµµα συνωµοτικό και ταυτόχρονα αποστασιοποιηµένο, µε την καυστική ελαφρότητα που τον διακρίνει, παρουσιάζει το πορτρέτο ενός άντρα σε άνιση αναµέτρηση µε τον ίδιο του τον εαυτό.

«Οι Εκµυστηρεύσεις στην πραγµατικότητα δεν τελειώνουν ποτέ. Διαβάζεις την τελευταία φράση, γυρνάς σελίδα και ξεκινάς απ’ την αρχή». Antonella Lattanzi, Corriere della Sera «Θα το απολαύσετε!» Kirkus

«Η υπαινικτικότητα του λόγου εξάπτει την περιέργεια και αποδεικνύεται ένα εξαιρετικά δυνατό µυθιστορηµατικό τέχνασµα». Washington Post

«Ο Σταρνόνε χειρίζεται υποδειγµατικά τον αφηγηµατικό χρόνο: σπάει επιδέξια τη γραµµική αφήγηση µε αναδροµές, υιοθετεί γρήγορες εναλλαγές ρυθµού, άλλοτε επιβραδύνοντας και άλλοτε επιταχύνοντας την πλοκή, δηµιουργεί κορυφώσεις και ανατροπές. Κλιµακώνει την ένταση µε πανοραµικές σκηνές που κόβουν την ανάσα και, την επόµενη στιγµή, προκαλεί φοβερή αγωνία και υστερικά γέλια στους αναγνώστες του». Jhumpa Lahiri, The New Yorker

Βρες το εδώ