Πώς επηρέασε η COVID-19 τις εργασιακές μας συνήθειες και συμβουλές να αντιμετωπίσεις τις αλλαγέςΠώς επηρέασε η COVID-19 τις εργασιακές μας συνήθειες και συμβουλές να αντιμετωπίσεις τις αλλαγές

Πώς επηρέασε η COVID-19 τις εργασιακές μας συνήθειες και συμβουλές να αντιμετωπίσεις τις αλλαγές

Αναμφισβήτητα τους τελευταίους εννέα μήνες η ζωή και οι εργασιακές μας συνήθειες μας έχουν αλλάξει. Δεν πηγαίνουμε στο γραφείο, δεν συναντάμε τους συναδέλφους μας δια ζώσης, δεν μπορούμε να φάμε μεσημεριανό με κάποιον φίλο στη δουλειά.

Αντιθέτως, κάποια γωνιά του σπιτιού έχει μετατραπεί σε γραφείο, μπορούμε να δουλέψουμε φορώντας πιτζάμες, μαγειρεύοντας, πηγαίνοντας στο μπάνιο, αλλά ακόμη και από ένα απομακρυσμένο νησί στο Αιγαίο! Οι αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία είναι πολυάριθμες και φαίνεται πως έχουν έρθει για να μείνουν.

Μερικές συμβουλές για να νιώσεις ότι η ρουτίνα σου δεν έχει αλλάξει όσο νομίζεις μπορεί να σου φανούν χρήσιμες.

Αλλάζουν οι πρωινές συνήθειες

Η καραντίνα μάς προτρέπει να μένουμε σπίτι και να δουλεύουμε από τον προσωπικό μας χώρο. Η αλήθεια είναι ότι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθείς νωρίς το πρωί για τη δουλειά μπορεί να σε χαροποιεί ιδιαίτερα. Άλλωστε ποιος θέλει να κολλάει στην πρωινή κίνηση; Ωστόσο όλες οι πρωινές συνήθειες όπως ο καθημερινός πρωινός καφές πλέον λαμβάνουν χώρα μέσα στο σπίτι. Αυτό συχνά προκαλεί την αίσθηση της «κλεισούρας» και της μοναξιάς. Πολλοί είναι αυτοί που έπαιρναν τον καφέ στη δουλειά να τον απολαύσουν με τον διπλανό τους ή ανοίγοντας τα emails.

Η καλή μέρα, όμως, από το πρωί φαίνεται. Σκέψου θετικά. Επωφελήσου από τον περισσότερο χρόνο που έχεις το πρωί στη διάθεσή σου χάρη στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να φύγεις από το σπίτι. Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις αυτό τον χρόνο για τον εαυτό σου. Δοκίμασε μια πρωινή βόλτα, διαλογισμό, καταγραφή σκέψεων, ακόμη και σωματική άσκηση. Παρότρυνε κάποιον φίλο να κάνει το ίδιο. Έτσι μπορείτε να απολαύσετε μαζί τον πρωινό καφέ πριν ξεκινήσετε να δουλεύετε. Η ημέρα σου θα ξεκινήσει πιο ευχάριστα και θα νιώσεις πως δεν έχεις χάσει τις προσωπικές σου επαφές.

Νιώθεις απομονωμένος από τους συναδέλφους σου

Όταν είσαι μακριά από τους συναδέλφους σου, ειδικά όταν δουλεύεις για ομαδικά projects, μπορεί να νιώθεις απομονωμένος. Πόσο μάλλον όταν η δουλειά σου είναι ατομική. Στη δουλειά θα έμπαινες όλο και σε κάποιο γραφείο να συζητήσεις για λίγα λεπτά, όλο και κάποιον θα πετύχαινες στην κουζίνα ή τον εκτυπωτή, και γενικά όλο και κάποιον θα έβλεπες γύρω σου. Στο σπίτι, όμως, είσαι μόνος παρέα με τον υπολογιστή. Αν είσαι τυχερός μπορεί να συζείς, να συγκατοικείς ή να έχεις οικογένεια. Και πάλι όμως μπορεί να σου λείπουν οι συνεργάτες σου και αυτό είναι απόλυτα λογικό.

Επειδή είμαστε κοινωνικά όντα, έχουμε ανάγκη από κοινωνικές επαφές. Δοκίμασε να κάνεις πιο συχνά video calls με συναδέλφους σου και όχι αναγκαστικά για τα ομαδικά projects. Μιλήστε για την πρόοδο της εταιρίας, τα νέα του κλάδου, αλλά και δουλέψτε όσο βρίσκεστε σε video call αν έχετε τη δυνατότητα. Όταν δουλεύεις παράλληλα με κάποιον άλλο, ακόμη και πάνω σε διαφορετικό task, νιώθεις κινητοποιημένος να δουλέψεις ακόμη καλύτερα. Αν δουλεύεις σε μεγάλη εταιρία και δεν γνωρίζεις πολλά άτομα στη δουλειά σου, δοκίμασε το με κάποιον φίλο σου.

Δουλεύεις παραπάνω ώρες

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες η πανδημία έχει αυξήσει τις ώρες εργασίας. Πλέον δεν μπορούμε να πούμε «Είμαι σπίτι τώρα οπότε θα το κοιτάξω αύριο στο γραφείο». Επειδή δουλεύουμε από το σπίτι και έχουμε πρόσβαση στα απαραίτητα εργαλεία δουλειάς, νιώθουμε ότι πρέπει να είμαστε συνέχεια διαθέσιμοι. Ακόμη και το βράδυ την ώρα του βραδινού μπορεί να πεις «Μόλις έλαβα mail! Μισό λεπτό να το κοιτάξω». Επίσης, πολλές φορές, αν και υπάρχουν ωράρια εργασίας, μπορεί να επιλέξεις να δουλέψεις και το βράδυ επειδή δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις ή θέλεις να τελειώσεις κάποιο project.

Είναι πολύ σημαντικό η δουλειά να σου προσφέρει αίσθηση ικανοποίησης και κίνητρο. Ωστόσο, εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζεις τα όριά σου και να προσέχεις τον εαυτό σου. Οργάνωσε το φόρτο εργασίας σου κατάλληλα έτσι ώστε να αφιερώνεις χρόνο στις προσωπικές σου ανάγκες, την προσωπική βελτίωση και την ψυχική υγεία. Αυτή η περίοδος είναι αρκετά απαιτητική επομένως το self-care είναι must.

Κάνεις παραπάνω διαλείμματα (και είναι απόλυτα φυσιολογικό)

Στο γραφείο, επηρεασμένη και από τους συναδέλφους γύρω σου, μπορεί να μην σηκωνόσουν συχνά από την καρέκλα σου. Ενδεχομένως να περνούσαν 2 ή 3 ώρες και να μην είχες σηκωθεί ούτε μια φορά. Τα διαλείμματα ως επί το πλείστον θα ήταν για την τουαλέτα, την κουζίνα, το μεσημεριανό, και ίσως το κάπνισμα.

Πλέον στο σπίτι, επειδή είσαι μόνη, μπορεί να έχεις παρατηρήσει ότι κάνεις παραπάνω διαλείμματα. Ένα από τα καλά της δουλειάς από το σπίτι είναι ότι μάς επιτρέπει να δουλεύουμε με τους δικούς μας όρους. Ειδικά επειδή δεν μπορούμε να είμαστε καθισμένοι μπροστά από έναν υπολογιστή για οκτώ ώρες συνεχόμενα, αλλά ούτε και για δυο, τα μικρά διαλείμματα είναι αναγκαία. Σήκω από την καρέκλα όταν χρειάζεται να συγκεντρωθείς, όταν νιώθεις κουρασμένη, όταν τελειώνεις κάποιο task. Προσπάθησε να μην κοιτάς τα social media συνέχεια και αφιέρωσε λίγα λεπτά για stretching, σύντομο meditation, μια μικρή βόλτα αλλά και ένα γρήγορο τηλεφώνημα σε φίλο/η.

Είναι πολλές οι αλλαγές που έφερε ο COVID-19 στις συνήθειες εργασίας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να τις εκμεταλλευτούμε με τον κατάλληλο τρόπο προκειμένου να επωφεληθούμε αυτή τη μεταβατική για όλους περίοδο.

featured photo: Τwenty20.com/umuller
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.