4 τροποι να αποδειξεις οτι εισαι δελφινι

Έστω ότι βρίσκεσαι στην δαντελωτή παραλία που ονειρευόσουν όλο τον χειμώνα στο γραφείο. Τυχερός άνθρωπος. Έστω ότι έχεις πάει γυμναστήριο, έχεις κάνεις δίαιτα μετά το Πάσχα, έχεις μετρήσει λίτρα νερού για την αποτοξίνωση. Πειθαρχημένος άνθρωπος. Έστω ότι αγόρασες καινούργιο μαγιώ, τα καλύτερα αντιηλιακά της αγοράς, οργάνωσες εξοπλισμό από βιβλίο παραλίας, playlist παραλίας, κοκτέιλ. Ζώδιο Παρθένος. Στην παραλία έχεις καταπλήξει την παρέα σου και τις διπλανές ξαπλώστρες.

Και τώρα πρέπει να μπεις στην θάλασσα.

Η κολύμβηση είναι μια αερόβια άσκηση, χωρίς τους κραδασμούς και τις επιβαρύνσεις των αρθρώσεων που προέρχονται πχ από το τρέξιμο. Είναι μια άσκηση που χρησιμοποιεί φυσικές κινήσεις του σώματος, δυναμώνοντας και μακραίνοντας τους μυς, σε αντίθεση με τα αποτελέσματα των συμπαγών μυών πχ της άρσης βαρών.

Ο βασιλιάς των στυλ της κολύμβησης είναι το freestyle, καθώς χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο αριθμό του συνόλου των μυών. Ο Michael Phelps το κάνει να φανεί σχεδόν απλό και εύκολο γιαυτό απόφυγε τα youtube videos και διάβασε παρακάτω πως θα μπεις στην θάλασσα και πως θα βγεις υποστηρίζοντας το στυλ που τόσο καιρό δούλευες. Επαγγελματίας κολυμβητής.

1. Χαμηλά το κεφάλι

Γενικά στην καλή και γρήγορη κολύμβηση ο σκοπός είναι να μειώσεις την αντίσταση. Ξεκινάς απο το κεφάλι. Στο κολυμβητήριο οκ, είναι βαρετό να κοιτάς τον πάτο της πισίνας και να κολυμπάς ευθεία αλλά στην θάλασσα με τον βυθό δεν ισχύει αυτό. Θα πρέπει το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλιού σου να είναι μέσα στο νερό διατηρώντας μια ευθεία με τον αυχένα σου και τον υπόλοιπο κορμό σου. Όσο πιο ευθεία είναι το κορμί σου τόσο λιγότερη η αντίσταση, τόσο μικρότερη η επιβάρυνση στον αυχένα σου.

Κάθε φορά που θα πρέπει να πάρεις αναπνοή, μην το ξεχάσεις, στρίψε το κεφάλι σου στο πλάι έξω από το νερό, πάρε ανάσα και επέστρεψε στην θέση σου.

Στην πισίνα σε καθοδηγεί η λευκή γραμμή αλλά γενικά επειδή μπορεί να το πάρεις πολύ σοβαρά και να αισθανθείς κάπως πιο αθλητής έχε υπόψη σου πως παραμένεις στην παραλία και πως πρέπει να τσεκάρεις και γύρω σου μην σκάσεις με φόρα πάνω σε.. οτιδήποτε.

 2. Ψηλά τα πόδια

Κρατώντας το κεφάλι σου στην σωστή θέση ήδη έχεις βάλει σε μια τάξη όλο το σώμα.  Είσαι ήδη στην επιφάνεια και λίγο κάτω από το νερό. Αλλά τα πόδια σου έχουν μια χαμηλότερη κλίση κάποιων μοιρών. Για να φέρεις σε μια ευθεία όλο το σώμα και να γίνεις μια «σανίδα» θα πρέπει να κάνεις μια μικρή «αψίδα» το κάτω μέρος της πλάτης σου για να δώσεις ώθηση στα πόδια σου να είναι πιο ψηλά. Πρόσεξε όμως να μην επιβαρύνεις την μέση σου.

Αυτόματα τα πόδια σου είναι πιο ψηλά στην επιφάνεια του νερού (το κόλπο πετυχαίνει καλύτερα αν έχεις κάνει μερικές κρυφές προπονήσεις με βατραχοπέδιλα, σε βοηθούν να βρεις την σωστή θέση για αρχή. Μετά από μερικές προσπάθειες η στάση σου φαίνεται εντελώς φυσική)

3. Κολυμπάμε τώρα

Το χέρι σου μπαίνει στο νερό και το απομακρύνεις όσο περισσότερο μπορείς απο τον ώμο κάνοντας αρμονικές κινήσεις, χωρίς να πιέζεις κάποια άρθρωση. Φαντάσου ότι ο αντίχειρας κάθε φορά που το χέρι σου βγαίνει από το νερό δείχνει την κατεύθυνση που θες να πας. Όσο το χέρι σου βρίσκεται κάτω από το νερό μπορείς να κάνεις επίσης ένα μεγάλο λάθος: Η κακή του θέση μπορεί να σου σπαταλήσει ενέργεια και να χρειαστείς περισσότερη δύναμη. Οδήγησε το χέρι σου προς τον αφαλό σου και μετά προς το ισχίο πριν το βγάλεις ξανά στην επιφάνεια, διατηρώντας το ευθεία και χωρίς να επιβαρύνεις τον αγκώνα και τον ώμο σου.

Αν γείρεις το σώμα σου προς το πλάι χάνεις την σωστή στάση, πρέπει να την ξαναβρείς και φυσικά χάνεις χρόνο και ενέργεια. Το σώμα σου πρέπει να μείνει στην ευθεία.

Παρόλα αυτά όταν το δεξί σου χέρι σου είναι στο νερό τότε σίγουρα όλη η δεξιά σου πλευρά θα πρέπει να είναι βυθισμένη κάτω από την επιφάνεια του νερού, αντίστοιχα και για την αριστερή με την κίνηση του αριστερού χεριού.

4. Μην πας βαθιά μόνος σου. Μην κολυμπάς ενώ έχεις φάει ή έχεις πιει. Μην υπερεκτιμάς την δύναμή σου.

Σκέψου τώρα πως πήγες στην παραλία απλά να πάρεις χρώμα, να πιείς το ποτό σου, να χαλαρώσεις. Δεν θες να κάνεις καμία προσπάθεια. Δεν θες κανένας μυς να δουλέψει μέχρι τις 22 Αυγούστου. Δεν χρειάζεται καν να σκεφτείς τα παραπάνω. Απλά σήκω νωχελικά και με στυλ από την πετσέτα-ξαπλώστρα-οτιδήποτε και πήγαινε προς την ακροθαλασσιά. Όταν μπεις στην θάλασσα και έχεις πια δροσιστεί αρκετά κάνε σαν να θυμήθηκες κάτι πολύ πολύ σοβαρό τύπου να στείλεις μειλ στον Γιακούμπ για να προγραμματιστεί η επέμβαση της θείας Ευτέρπης και βγες. Αλλά με στυλ.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.