Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ (κυριολεκτικα)

Τις μέρες που δε νιώθουμε καλά και αισθανόμαστε πως δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό, μπορούμε να προσπαθήσουμε να οργανώσουμε τη διατροφή μας. Πριν αρχίσουμε τις αυτοκαταστροφικές τάσεις,  μια λύση είναι να εφοδιαστούμε με τρόφιμα που βοηθούν την παραγωγή των ορμονών της ευτυχίας, δηλαδή της σεροτονίνης της ντοπαμίνης και των ενδορφινών. Το παρακάτω ενδεικτικό διατροφολόγιο, είναι «η συνταγή της ευτυχίας»

happyfoodslead

Πρωινό:

1 ποτήρι γάλα με βρώμη, ψιλοκομμένη μπανάνα, και ξηρούς καρπούς

Δεκατιανό:

Καφές ή πράσινο τσάι ή κακάο

1 μήλο

Λίγη μαύρη σοκολάτα

Μεσημεριανό:

Κάποιο λιπαρό ψάρι (πχ. σολωμός ή σαρδέλλες) ή κοτόπουλο ψητό

Πράσινη σαλάτα με αβοκάντο

Ρύζι (κατά προτίμηση καστανό)

Απογευματινό:

Γιαούρτι με μούρα

Βραδινό:

Ομελέτα με λαχανικά ή σαλάτα με φέτες γαλοπούλας ή κάποιο σάντουιτς με κοτόπουλο

Περισσότερο αναλυτικά:

Το γάλα, η βρώμη, η μπανάνα, η σοκολάτα και ειδικά η μαύρη, τα πουλερικά, το ρύζι και το γιαούρτι περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη το οποίο προωθεί την παραγωγή σεροτονίνης.

Οι ξηροί καρποί περιέχουν μαγνήσιο το οποίο ηρεμεί το νευρικό σύστημα. Τα αμύγδαλα συγκεκριμένα περιέχουν τυροσίνη η οποία οδηγεί στο σχηματισμό της ντοπαμίνης και οι ηλιόσποροι περιέχουν βιταμίνη Β5, η έλλειψη της οποίας έχει βρεθεί πως σχετίζεται με στρες και άσχημη διάθεση.

Ο καφές, το πράσινο τσάι και το κακάο περιέχουν καφεΐνη η οποία μας προσφέρει γρήγορη τόνωση και εγρήγορση.

Τα μήλα, χάρη στην κερσετίνη που περιέχουν, βοηθούν την υγεία του εγκεφάλου και εμποδίζουν την εμφάνιση κατάθλιψης.

Τα λιπαρά ψάρια, χάρη στα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα που περιέχουν, συμμετέχουν στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Ο σολωμός είναι ιδιαίτερα πολύτιμος για τη διάθεση, λόγω της βιταμίνης Β12, που σχετίζεται με την παραγωγή σεροτονίνης και την περιεκτικότητα σε DHA και ΕΡΑ, κάποιων λιπαρών οξέων που μειώνουν το στρες

Τα πράσινα λαχανικά περιέχουν φυλλικό οξύ το οποίο είναι αντικαταθλιπτικό

Το αβοκάντο οδηγεί σε αύξηση της ντοπαμίνης και των ενδορφινών λόγω των λιπαρών οξέων του

Τα μούρα βοηθούν την καλή εγκεφαλική λειτουργία.

Τα αυγά είναι φυσικά αντικαταθλιπτικά χάρη στη βιταμίνη D και τη Β12, οι οποίες οδηγούν σε αύξηση της σεροτονίνης.

Το τελευταίο που χρειαζόμαστε όταν δεν είμαστε καλά, είναι μια «βρώμικη» διατροφή. Το junk food μπορεί να μας δώσει στιγμιαία παρηγοριά και ενέργεια, αλλά πολύ σύντομα θα ξαναπέσουμε. Το φαγητό δε λύνει τα προβλήματά μας, αλλά σίγουρα το κακό φαγητό αφήνει τα σημάδια του στο σώμα μας. Δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να διορθώσουμε κάτι, δημιουργώντας ένα νέο πρόβλημα. Τουλάχιστον τρώγοντας σωστά, όταν θα αισθανθούμε καλύτερα δε θα έχουμε να ασχοληθούμε με τα κιλάκια που μπορεί να πήραμε ή με την κυτταρίτιδα που αποκτήσαμε (για τα κορίτσια αυτά)!

Στην τελική, το αυτοκαταστροφικό πείραμα με την άθλια διατροφή δεν πέτυχε για κανέναν! Πάρτε λοιπόν σαν καλή αντιβίωση, την ανεβαστική διατροφή και όλα θα πάνε καλύτερα!

www.facebook.com/grafeiodiatrofis

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. coachmydiet says:

    […] (όπως δημοσιεύτηκε στο savoirville.gr`) […]



Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *