Brunch

lets brunch 99

Τον τελευταίο καιρό η μόδα της διατροφής προστάζει brunch! Πρόκειται για μια αγαπημένη διαδικασία που συνηθίζεται στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, αλλά ήρθε να ταιριάξει απόλυτα με την ελληνική νοοτροπία. Το ξενύχτι του Σαββάτου και το αργοπορημένο κυριακάτικο ξύπνημα επιτάσσουν καλό φαΐ και καφέ. Το διατροφικό πρόβλημα εντοπίζεται στη θερμιδική αξία του γεύματος αυτού. Για να μην είμαστε υπερβολικοί, κανείς δεν πάχυνε από το brunch, αρκεί αυτό να είναι breakfast + lunch και όχι breakfast + lunch + dinner. Ας αναλύσουμε λοιπόν, τα εδέσματα μήπως καταφέρουμε να γλιτώσουμε κάτι.

Αυγά: δε χρειάζεται να πω ότι τα αυγά ποσέ είναι πιο light από την ομελέτα και από τα scrambled eggs (καθώς συνήθως σε αυτά προστίθεται κρέμα γάλακτος και βούτυρο). Τα αγαπημένα μου είναι τα αυγά benedict τα οποία ναι μεν είναι ποσέ αλλά έχουν και κάποιο αλλαντικό, ψωμάκι και σάλτσα hollandaise η οποία είναι «κοντά» σε μια ζεστή μαγιονέζα…

Σάντουιτς: εδώ η ποικιλία είναι απεριόριστη και η πολυπλοκότητα είναι αυτή που κάνει τη διαφορά… Αποφύγετε λιπαρά αλλαντικά όπως το μπέικον και προτιμήστε τη γαλοπούλα ή το προσούτο αλλά και τον καπνιστό σολωμό που είναι ιδιαίτερα χορταστικός και πλούσιος σε ω-3 λιπαρά οξέα. Τα τυριά, ας μην έχουμε απαιτήσεις, είναι όλα πάνω κάτω στις ίδιες θερμίδες. Αυτό που χρειάζεται επίσης προσοχή είναι το είδος του ψωμιού και οι διάφορες σως. Αρκεί να αναφερθεί ότι μια κουταλιά της σούπας μαγιονέζα μας δίνει 140 θερμίδες…

Burgers: τα έχουμε ξαναπεί, τα burgers είναι πλήρες γεύμα και αν θέλουμε να φάμε και από τα υπόλοιπα τρόφιμα του brunch, καλό είναι να αποφύγουμε να φάμε τις συνοδευτικές πατάτες, ή οι πιο προσεχτικοί να αφαιρέσουμε το πάνω ψωμάκι (σας το υπόσχομαι, η γεύση μένει η ίδια). Αν έχουμε την επιλογή να φάμε κοτόπουλο αντί για μπιφτέκι, τότε φτάνουμε στο άριστα.

French toast (αυγοφέτες ελληνιστί): τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Μιλάμε για φέτες ψωμί ή τσουρέκι μουσκεμένες σε ένα μείγμα από: αυγά-γάλα-ζάχαρη και στη συνέχεια τηγανισμένες σε βούτυρο και σερβιρισμένες με σιρόπι – μερέντα κλπ. Αν κάνω μια προσπάθεια να υπολογίσω θερμίδες θα έλεγα πως κάθε φέτα φτάνει τις 200 θερμίδες χωρίς το topping. 

Pancakes: τηγανίτες σαν κρέπες αλλά λιγότερο λεπτές. Έχουν περίπου ίδιες θερμίδες με τις αυγοφέτες, οπότε σημασία έχει και πάλι το topping. Μάλλον το maple syrup είναι το πιο ακίνδυνο μιας και 1 κουταλιά της σούπας αποδίδει περίπου 40 θερμίδες σε αντίθεση με τη μαρμελάδα που δίνει 60 και την πραλίνα που δίνει σχεδόν 80.

Τα πιο υγιεινά βέβαια, είναι οι σούπες λαχανικών και οι σαλάτες αλλά συνήθως δεν είναι αυτά που προτιμούμε. Η δική μου πρόταση, είναι να τα παραγγέλνουμε σαν «πρώτο» ώστε να φτάνουμε στα υπόλοιπα πιάτα πιο άνετοι!

Τέλος: μοιραστείτε, δοκιμάστε από τον διπλανό σας, γεμίστε μόνο μια φορά αν βρίσκεστε σε μπουφέ, απολαύστε χωρίς να «σκάσετε». Και πάντα να θυμάστε ότι αν το παρακάνετε μπορείτε να φάτε ένα ελαφρύ βραδινό.

Δημητριάδου Κλειώ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

Η Κλειώ είναι κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. Τελείωσε το τμήμα Επιστήμης Διατροφής-Διαιτολογίας του Χαροκόπειου πανεπιστημίου και στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στη συμβουλευτική ψυχολογία και στο life coaching. Δοκιμάζει διαρκώς νέα είδη γυμναστικής. Μαγειρεύει τα πάντα with a diet twist αν και λατρεύει το junk food. Προσπαθεί να πλέκει για να χαλαρώνει και τα καταφέρνει... να πλέκει, όχι να χαλαρώνει! Ονειρεύεται μια μέρα να δημοσιεύσει τα ευτράπελα περιστατικά που συμβαίνουν σε ένα διαιτολογικό γραφείο... Γράφει για τη ψυχολογική διάσταση της διατροφής.

Be first to comment

Solve : *
5 × 4 =