wellbeing τάσεις 2021

6 βασικές τάσεις μιας νέας, wellbeing χρονιάς

Το λευκό πουκάμισο φαντάσου το σαν τον τέλειο καμβά. Το πλαισιώνεις με ένα ολόμαυρο androgynous κουστούμι και έχεις μπροστά σου το πλέον σικ ντύσιμο. Μέσα από ένα τζην παντελόνι, είναι η τέλεια στολή για τη μέρα που δε θέλεις να πολυσκέφτεσαι. Πάνω από μία πλισέ φούστα θυμίζει ρομάντζο. Μέσα στη loose σαλοπέτα, δίνει στον όρο coolness άλλη προοπτική. Και φορεμένο ανάποδα -το μπρος, πίσω- φωνάζει statement ανατρεπτικότητα.

Τη νέα χρονιά τώρα, φαντάσου τη σαν το λευκό πουκάμισο

Με ό,τι την πλαισιώσεις, με ό,τι της τοποθετήσεις, με ό,τι την ταιριάξεις, της δίνεις χαρακτήρα. Μαγειρεύοντας περισσότερο, θα τη στολίσεις γεύσεις. Φροντίζοντας τους γύρω σου, θα τη φωτίσεις με γενναιοδωρία. Αποκτώντας νέες γνώσεις και δεξιότητες, θα τη γεμίσεις με εξέλιξη. Τρέχοντας δίχως πρόγραμμα και δίχως όρια, θα τη μπουρδουκλώσεις με άγχος και σύγχυση. Δεν έχει νόημα να ευχόμαστε μια καλή χρονιά αν δε φροντίσουμε να φτιάξουμε μια καλή χρονιά.

Ρόδα είναι και γυρίζει, αλλά το 2020 μάλλον παρα-ήταν στρογγυλό και παρα-γύρισε. Μας έφερε αντιμέτωπους με ένα βουνό αλλαγές, λαχανιάσαμε να το ανεβούμε. Και πες εκεί ψηλά έχει τουλάχιστον οξυγόνο, αλλά με τις μάσκες περιορίστηκε κι αυτό. Κι ήταν εκεί ψηλά, με κομμένη την ανάσα, που ίσως για πρώτη φορά ήρθαμε τόσο σε επαφή με τον εαυτό μας, την αλήθεια μας, την ουσία και τις ανάγκες μας. Κι αφού η γνώση είναι δύναμη, τώρα που ξέρουμε λίγο περισσότερο ποιοι είμαστε και πού θέλουμε να βρεθούμε, είναι η ώρα να φτιάξουμε το δρόμο μας προς τα εκεί. Προς το δικό μας wellbeing. Με καθαρά βήματα μπροστά, κάνοντας μικρές ή και μεγαλύτερες προσαρμογές.

1. Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά

Στο έλεγαν οι παλιές νοικοκυρές, το άκουγες κι εσύ, προσπαθούσες. Άλλες φορές προλάβαινες και ένιωθες αρχόντισσα από τις λίγες, άλλες φορές δεν κουνούσες ρούπι από τον καναπέ και κάπως απολίτιστος ένιωθες στο τέλος. Είτε με τύψεις είτε άνευ. Τώρα το σπίτι μας είναι ο χώρος που περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητάς μας και όσο πιο όμορφα νιώθουμε μέσα του, τόσο καλύτερη διάθεση έχουμε γενικά. Και νιώθουμε οικεία και άνετα σε ένα σπίτι καθαρό. Άσε που για να το καθαρίσεις, λογικά το συγύρισες κιόλας, οπότε επικρατεί και μια ηρεμία στο φόντο. Ευπρόσδεκτα όλα.

2. Όχι μόνο στο σπίτι σου, αλλά και στο δέρμα σου

Η καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς συχνά μας παραπέμπει συνειρμικά σε μεγάλο αριθμό προϊόντων και διαδικασίες που όλο ξεκινάμε αλλά όλο μας κουράζουν και τις σταματάμε. Το καυσαέριο μειώθηκε, όπως και η έκθεσή σου σε αυτό. Προσαρμόσου στις νέες συνθήκες, για να μπορέσει να προσαρμοστεί και το δέρμα σου. Άσε κατά τόπο τα τόσο πολλά προϊόντα που πραγματικά κανείς δεν έχει ανάγκη, κράτα μόνο όσα χρειάζεσαι. Το δέρμα σου θα πάρει ανάσα, το ίδιο και το περιβάλλον.

3. Μέθοδος 5-4-3-2-1: Selfcare με ό,τι σε γεμίζει

Θα μπορέσεις να κρατήσεις μια selfcare συνήθεια, όταν απασχολεί όλες σου τις αισθήσεις. Διαφορετικά, είναι θέμα χρόνου να τη βαρεθείς και να βρεθείς να πετάς τα αντίστοιχα προϊόντα κατά την επόμενη εκκαθάριση του ντουλαπιού, αφού θα έχουν λήξει όντας ακόμη γεμάτα. Αστικός μύθος υποστηρίζει πως σε μια selfcare συνήθεια που σε ικανοποιεί, μπορείς σίγουρα να μετρήσεις 5 πράγματα που βλέπεις, 4 που μπορείς να αγγίξεις, 3 που ακούς, 2 που μυρίζεις και 1 που μπορείς να γευτείς.

Ναι, δεν εννοούμε προφανώς να φας τη μάσκα ομορφιάς σου. Η ασφάλεια προέχει, οπότε ιδού ένα παράδειγμα προς αποφυγή παρεξηγήσεων: σε ένα χαλαρωτικό μπάνιο βλέπουμε το νερό που γεμίζει τη μπανιέρα, τους υδρατμούς στον τοίχο, ένα κερί που ανάψαμε στη γωνία, μπουρμπουλήθρες από τα σαπούνια και το σώμα μας μέσα στο νερό. Πέντε. Μπορούμε να αγγίξουμε το σφουγγάρι, τη βούρτσα απολέπισης, το ενυδατωμένο μας πρόσωπο και το ζεστό νερό. Τέσσερα. Ακούμε το νερό που τρέχει, τα άλατα που αφρίζουν, τη λίστα lo-fi που παίζει στο spotify. Τρία. Μυρίζουμε σίγουρα το σαπούνι και τα αιθέρια έλαια. Δύο. Γευόμαστε το τσάι με χαλαρωτικά μπαχαρικά που φτιάξαμε πριν και ακουμπήσαμε δίπλα στο κερί. Ένα.

4. Μένουμε σπίτι και ασφαλείς αλλά όχι σπίτι και ξύπνιοι

Η όλη φάση μας έχει μπερδέψει πολλαπλώς. Βασική μεταβολή που βιώνουμε είναι στα ωράρια του ύπνου. Όσοι έχουν παιδιά, δυσκολεύονται να τηρήσουν το πρόγραμμα που υπήρχε με τα σχολεία και τους σταθμούς. Όσοι δεν έχουν, δυσκολεύονται και πάλι λόγω της τηλε-εργασίας και των λιγοστών μετακινήσεων που δεν αφήνουν ιδιαίτερες διεξόδους αποσυμφόρησης. Πλέον, το 30% του παγκόσμιου πληθυσμού πατάει φανατικά snooze. Κακή ποιότητα ύπνου όμως συνεπάγεται αδύναμο ανοσοποιητικό, δύσθυμη διάθεση, λιγότερη παραγωγικότητα, αργό μεταβολισμό και περισσότερο στρες.

Αρκετά μαζεύτηκαν ώστε να κινητοποιηθείς να κάνεις κάτι γι΄αυτό. Ξεκίνα ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία του σώματός σου και του χώρου στον οποίο θα κοιμηθείς. Ένα ζεστό μπάνιο λίγο πριν ξαπλώσεις με νερό σε θερμοκρασία παρεμφερή με του σώματος, γύρω στους 36,6 βαθμούς Κελσίου, ηρεμεί τα όργανα και τη λειτουργία τους. 15,5-19,5 βαθμοί Κελσίου στο υπνοδωμάτιο είναι η ιδανική θερμοκρασία που θα σε βοηθήσει να μπεις σε βαθύ ποιοτικό ύπνο και μάλιστα χωρίς διαλείμματα. Αποφεύγοντας την καφεΐνη μετά το απόγευμα, ψεκάζοντας με έλαια λεβάντας το μαξιλάρι σου και κάνοντας ασκήσεις αναπνοής, βοηθάς λίγο ακόμα την κατάσταση.

5. Το φαγητό στο μικροσκόπιο

Καλά με τους ιούς και τις μεταλλάξεις, αλλά το φαγητό κι αν είναι άξιο να μπει στο μικροσκόπιο. Το έντερό μας θεωρείται ο εγκέφαλος του κορμού. Από εκεί περνούν όλα, από εκεί ξεκινούν πολλές ασθένειες, εκεί χτίζεται ο πυλώνας του ανοσοποιητικού.

Η καλή εντερική υγεία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα προβιοτικά. Μπορείς να κερδίσεις τα οφέλη τους βάζοντας στη διατροφή σου αγκινάρες, σπαράγγια, μπανάνες, σκόρδο, κρεμμύδι, δημητριακά ολικής άλεσης άλλα και προϊόντα ζύμωσης όπως κεφίρ, βιολογικό γιαούρτι, σούπες μίσο και ροφήματα kombucha.

Η ζάχαρη δεν είναι καλή φίλη με τα προβιοτικά, το ίδιο και οποιοδήποτε υποκατάστατό της. Δεν αποκλείουμε βέβαια τίποτα που θα μας δημιουργήσει στέρηση και γκρίνια, αλλά μπορούμε να το περιορίσουμε κατά το δυνατό. Ειδικά τώρα που τρώμε σπιτικό φαγητό και έχουμε τον πλήρη έλεγχο του τι περιλαμβάνει.

6. Με το βλέμμα στην ευτυχία

Προσπαθώντας να σταθείς στο ένα πόδι, αν κοιτάς το πάτωμα, θα γείρεις προς τα εκεί. Αν κοιτάς ψηλά, στέκεσαι πιο σταθερά. Αν κλείσεις τα μάτια, λογικά θα πέσεις ή έστω θα τρεμοπαίξεις. Όπου κοιτάμε, εκεί τείνουμε να πηγαίνουμε.

Αν στόχος σου είναι η ευτυχία, εκεί πρέπει να είναι και το βλέμμα σου. Φτιάξε μια λίστα στο κινητό σου για να την έχεις πάντα μαζί. Να περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες, τους ανθρώπους και τα αγαθά που σου φέρνουν χαρά. Βρες μια ήσυχη γωνιά μία φορά την εβδομάδα να την ξαναδιαβάσεις, να παρατηρήσεις πόσα χαμόγελα έβαλες στις μέρες σου που πέρασαν. Προσάρμοσε την επόμενη εβδομάδα σου αναλόγως.

Υπάρχουν άνθρωποι στη ζωή μας για τους οποίους νιώθουμε ευγνωμοσύνη που τους έχουμε. Το θέμα είναι πως συνήθως δεν το ξέρουν, γιατί δεν τους το λέμε ή δεν το εκφράζουμε. Άφησέ τους ένα μήνυμα όταν δεν το περιμένουν, βρεθείτε να περπατήσετε μαζί στη φύση, μίλησέ τους αυθόρμητα και ελεύθερα. Αφέσου στο συναίσθημα, δείξε τους όλα όσα νιώθεις και θα ωφεληθείτε αμφότεροι.

featured photo: Unsplash.com/Chelsea shapouri
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.