Τι κοινό έχουν οι ταμπλέτες του πλυντηρίου πιάτων, οι γυναικείες τσάντες και ο αλλαγμένος ρόλος της σύγχρονης γυναίκας; Εάν σκέφτεσαι τίποτα, είναι ευκαιρία να σου συστήσουμε την εταιρεία τσαντών Vee Collective που θα σε κάνει να αναθεωρήσεις.

Με αφορμή την νέα τους συσκευασία, Aquapack, μιλήσαμε με τον Patrick Löwe, συνιδρυτή και Managing Director της Vee Collective. Αν και μικρή, η εταιρεία καινοτομεί στη μόδα, εδραιώνοντας τη θέση της στην κεντρική Ευρώπη καθώς αναπτύσσεται στην παγκόσμια αγορά. Με έδρα το Βερολίνο, παράγει τσάντες από ανακυκλωμένο nylon που μπορούν να χρησιμοποιηθούν παντού.

Το έναυσμα πίσω από τη δημιουργία της εταιρείας έδωσε η αντίθεση που έβλεπαν οι ιδρυτές μεταξύ των γυναικείων τσαντών στην αγορά και του αλλαγμένου ρόλου της γυναίκας. Η σύγχρονη γυναίκα είναι επαγγελματίας, μητέρα, σύζυγος, φίλη, αθλείται και έχει χόμπι. Αυτό που είδαν οι ιδρυτές της Vee Collective όμως, είναι ότι οι τσάντες αγαπημένων οίκων δεν έχουν εξ χρονιστεί αντίστοιχα. Δεν έχουν προχωρήσει από την γυναίκα των 60s και 70s στη γυναίκα του 2020. Κι έτσι εντόπισαν το κενό στην αγορά. Συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να δημιουργήσουν ένα προϊόν όχι μόνο σύγχρονο αλλά απαραίτητο και στο μέλλον.

Βαθιά παθιασμένοι με τις γυναικείες τσάντες, ξεκίνησαν την αποστολή τους

Συγκεκριμένα, ανέλαβαν να φτιάξουν τσάντες για τη σύγχρονη πολύπλευρη γυναίκα, κάνοντας τις future-proof. Η διαδικασία; Απλή. Αρχικά, ένα προϊόν για το σήμερα και το αύριο δεν μπορεί να φτιάχνεται από δέρμα και έτσι επιλέξαν nylon. Αμέσως, έφτιαξαν ένα προϊόν απίστευτα ελαφρύ, πολυχρηστικό, στυλάτο και cool, συνδυάζοντας φουτουριστικό σχέδιο με μακροζωία και υψηλή ποιότητα.

Έτσι, γεννήθηκε μια σειρά γυναικείων τσαντών που ταιριάζει γάντι στις σημερινές μας ανάγκες. Κι αυτό γιατί έχει δημιουργηθεί από σύγχρονους λάτρεις τσαντών για σύγχρονους λάτρεις τσαντών.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VeeCollective (@veecollective)

Όμως, η χρήση nylon συντροφεύεται εξ ορισμού από εταιρική ευθύνη προς τον πλανήτη για το περιβαλλοντικό αντίκτυπο της παραγωγικής διαδικασίας. Στοχεύοντας σε ένα future-proof προϊόν, οι ιδρυτές δεν μπορούσαν να αγνοήσουν αυτή την ευθύνη. Έτσι, στράφηκαν στο πώς μπορούν να δημιουργήσουν ένα χρηστικό, cool και ποιοτικό προϊόν με το λιγότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Ξεκίνησαν από τα υλικά παραγωγής. Αντικαθιστώντας όλο και περισσότερα υλικά με ανακυκλωμένα, έφτιαξαν ένα προϊόν από σχεδόν 100% ανακυκλωμένα υλικά.

Εξαίρεση σε αυτό αποτελεί το αλουμίνιο που χρησιμοποιούν στα μεταλλικά κομμάτια. Παρόλο που δεν αυτοπροσδιορίζονται ως eco brand, ο Patrick Löwe μας λέει ότι το σχεδόν 100% ανακυκλωμένο προϊόν τους είναι πολύ πιο μπροστά από τα περισσότερα eco προϊόντα της αγοράς που είναι φτιαγμένα από 50-60% ανακυκλωμένα υλικά. Επίσης, όντας απίστευτα ελαφρύ και εύκολο να διπλωθεί, το προϊόν έχει πολύ χαμηλά emissions και στη διαδικασία αποστολής.

Όμως δεν σταμάτησαν εκεί

Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, στράφηκαν στη συσκευασία. Αν και μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσαν ανακυκλωμένο πλαστικό για τις συσκευασίες τους, έψαχναν μια καλύτερη λύση. Έπρεπε να είναι εύκολη να πεταχτεί ή ανακυκλωθεί, όμορφη, διαφανής και φιλική προς το περιβάλλον. Έτσι, είχαν μια ιδέα. Αναλογιζόμενοι τις ταμπλέτες του πλυντηρίου πιάτων, που περιβάλλονται από ένα πλαστικό κάλυμμα το οποίο διαλύεται στο νερό σκέφτηκαν να κάνουν το ίδιο για τις συσκευασίες τους. Όντας πρωτοποριακή ιδέα, συνεργάστηκαν με μια εταιρεία στην Αγγλία για να την υλοποιήσουν. Έτσι, έπειτα από μια σειρά δοκιμών, γεννήθηκε το Aquapack. Και ξαφνικά, μια μη eco εταιρεία έφτιαξε την πρώτη υδρο-διασπώμενη πλαστική συσκευασία τσάντας. Το άλλο πρωτοποριακό στοιχείο του Aquapack σε σχέση με άλλες βιοδιασπώμενες συσκευασίες είναι ότι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη διαδικασία απόρριψης. Μπορείς απλά να το πετάξεις με τα σκουπίδια σου. Το μόνο που ζητά η εταιρεία είναι να μην το πετάξεις με τα πλαστικά. Βέβαια, εάν έχεις όρεξη για περιπέτεια εν μέσω καραντίνας μπορείς να το ρίξεις στο νιπτήρα ή τη μπανιέρα σου στους 70 βαθμούς Κελσίου και να το παρατηρείς νωχελικά όσο χάνεται στο νερό.

Ο Patrick μοιράζεται μαζί μας ότι δεν ήταν όλα ρόδινα κατά τη δημιουργία

Με την υγρασία η συσκευασία ρυτιδιάζει, χάνοντας κάποια από την ομορφιά της. Επίσης έχει μια ελαφριά μυρωδιά ψαριού εάν πλησιάσει κάποιος πολύ κοντά. Τέλος, χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν ανακυκλωμένα αυτοκόλλητα για το σφράγισμα και βρώσιμο print. Όλα αυτά δείχνουν ότι τελικά σημασία δεν έχει να αγγίξεις την τελειότητα από την αφετηρία. Ο στόχος της Vee Collective ήταν να προσφέρει στην αγορά μια πρωτοποριακή λύση, φιλική προς το περιβάλλον. Έπειτα έχουν όλο το χρόνο να βελτιώσουν τις μικρές εναπομένουσες ατέλειες αφουγκράζοντας το feedback των πελατών τους.

Αποφασισμένοι να επικοινωνήσουν τη βιωσιμότητα των προϊόντων μόνο όταν έχουν κάτι πρωτοποριακό, συνεργάστηκαν με την team Malizia. Η ομάδα του ιστιοπλοϊκού που μετέφερε την Greta Thurnberg στο συνέδριο των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, είναι γνωστή για τον αγώνα της ενάντια στη ρύπανση των ωκεανών. Έτσι, έφτιαξαν μια ειδική σειρά τσαντών που αποτέλεσε την αφετηρία της ιστορίας του Aquapack. Επικοινωνώντας την συγκεκριμένη καινοτομία τόσο απρόσμενα, αύξησε την αναγνωσιμότητα της εταιρείας και εδραίωσε τη βιώσιμη φύση της.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VeeCollective (@veecollective)

Εάν έχεις δει το Devil Wears Prada, τότε πιθανότατα θα θυμάσαι την πλέον iconic σκήνη όπου η Michelle Pfeiffer εξηγεί στην Anne Hathaway την trickle down θεωρία της μόδας με αφορμή το χρώμα ενός φαινομενικά μπλε πουλόβερ. Το ζουμί της θεωρίας είναι ότι η μόδα κυλάει από τους σχεδιαστές και τους editors προς το ευρύ κοινό, επηρεάζοντας τις προτιμήσεις τους.

Η Vee Collective, όμως, προτιμάει να παραμένει στον παλμό της αγοράς και να φτιάχνει τσάντες για τις σύγχρονες γυναίκες

Έτσι, για να σιγουρέψουν ότι καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους, η ομάδα ζητάει και καλωσορίζει συνέχεια feedback. Από σχόλια πελατών στο Instagram, feedback από τα καταστήματα που συνεργάζονται ή φίλους των ιδρυτών η ροή πληροφοριών είναι συνεχής. Φυσικά, οι ίδιοι οι ιδρυτές χρησιμοποιούν τις τσάντες τους καθημερινά, σκεπτόμενοι συνεχώς πώς μπορούν να τις βελτιώσουν.

Πέρα από αυτό όμως, σταματάνε και ρωτάνε γυναίκες στο δρόμο που κρατάνε μια Vee τσάντα τι είναι αυτά που τους αρέσουν και τι χρίζει βελτίωσης. Έτσι, καταφέρνουν συνέχεια να πρωτοπορούν και να βελτιώνουν τα προϊόντα τους, ικανοποιώντας τις ανάγκες των πελατών τους. Το επόμενο βήμα για την εταιρεία είναι να βρει τρόπους να κάνει το προϊόν της «κυκλικό», ανακυκλώνοντας τις τσάντες που χαλάνε. Κι εμείς σίγουρα ανυπομονούμε να το παρακολουθήσουμε.

Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα τους μπορείς να βρεις εδώ: www.vee-collective.com

featured photo: vee-collective.com