Running

Τρέξιμο: τα οφέλη του που θα σε κάνουν να στείλεις 6 στο 13033

Εξιδανικεύεις το "έξω" και ονειρεύεσαι όλα αυτά που θα ήθελες να κάνεις εκτός σπιτιού. Μην αυτοπεριορίζεσαι. Εξάλλου σίγουρα θα σου έκανε καλό λίγος καθαρός αέρας. Στείλε λοιπόν 6 στο 13033 και πήγαινε για λίγο τρέξιμο στη γειτονιά σου. Όσο μένεις στάσιμη, το μυαλό σου θολώνει και καταλήγεις να διογκώνεις την παρούσα κατάσταση. Κουνήσου λοιπόν και απόλαυσε τα οφέλη του τρεξίματος.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain Plasticity δείχνει ότι η άσκηση υψηλής έντασης - όπως το τρέξιμο - ενεργοποιεί τα δίκτυα στον εγκέφαλό μας που ασχολούνται με τη διαλογή των συναισθημάτων μας και μας επιτρέπει να τα επεξεργαζόμαστε πιο αποτελεσματικά. Έτσι αν το μυαλό σου αδυνατεί σε κατάσταση ηρεμίας να διώξει ένα άσχημο συναίσθημα, οι ορμόνες που εκκρίνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης θα σε βοηθήσουν να το κατευνάσεις.

1. Το τρέξιμο σε αποφορτίζει

Το τρέξιμο και η άσκηση γενικά είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τη μείωση του στρες στο σώμα, μειώνοντας τα επίπεδα της κορτιζόλης (τα επίπεδα της ορμόνης του στρες) και, συνεπώς, αφήνοντάς μας πιο ήρεμους και πιο ικανούς να σκεφτόμαστε τα προβλήματα με έναν ορθολογικό τρόπο. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η αερόβια άσκηση, ειδικά η λειτουργία, μπορεί να βελτιώσει την ικανότητα των ανθρώπων να αντιμετωπίσουν το άγχος. Σε μια ανασκόπηση της έρευνας σχετικά με την άσκηση και το άγχος που δημοσιεύθηκε στο Clinical Psychology Review, ο συντάκτης Peter Salmon καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτή η «άσκηση συμβάλλει στην εκπαίδευση του οργανισμού να χτίσει μια διαρκή αντοχή στο άγχος». Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλό μας, όπως η σεροτονίνη, αυξάνονται κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων όπως το τρέξιμο. Ωθούν τον εγκέφαλο να δημιουργήσει νέους νευρώνες, αφήνοντας τους δρομείς με μια αίσθηση ηρεμίας και ικανοποίησης.

2. Το τρέξιμο μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης

Παρόλο που δεν υπάρχει άμεση θεραπεία - για τις ψυχικές καταστάσεις όπως η κατάθλιψη, το τρέξιμο έχει αποδειχθεί ότι έχει εξαιρετικά θετική επίδραση σε όσους αντιμετωπίζουν μια τέτοια διαταραχή. Σε μελέτη του 2006 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Medicine & Science in Sports & Exercise, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόλις 30 λεπτά περπατήματος ή τζόκινγκ σε διάδρομο θα μπορούσαν αμέσως να βελτιώσουν τη διάθεση του ασθενούς και να προσφέρουν σημαντικά οφέλη ψυχικής υγείας σε κάποιον που πάσχει από κατάθλιψη. Ειδικότερα μια μελέτη του 2013 που δημοσιεύθηκε στην Medicine & Science in Sports & Exercise, απέδειξε ότι η σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να προσφέρει αντικαταθλιπτικά αποτελέσματα και επομένως να αποτελέσει μια αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των παραδοσιακών φαρμάκων για την κατάθλιψη.

3. Το τρέξιμο συμβάλλει στο να έχεις ποιοτικό ύπνο

Αν έχεις αποκοιμηθεί ποτέ αμέσως μετά την άσκηση, θα έχεις διαπιστώσει ότι η αύξηση των παλμών της καρδιάς σου οδηγεί στην εξάντληση του σώματός σου. Σχεδόν μαγικά σε παίρνει ο ύπνος μετά την άσκηση και όταν ξυπνήσεις είσαι πιο συγκεντρωμένος σε οποιαδήποτε δραστηριότητα επιλέξεις να κάνεις.

Running

Unsplash | Andrew Tanglao | @andrewtanglao

4. Το τρέξιμο συμβάλλει στην καρδιαγγειακή υγεία

Η αερόβια άσκηση οποιουδήποτε είδους βελτιώνει την καρδιαγγειακή σας υγεία. Συγκεκριμένα μελέτες αποδεικνύουν ότι όσο περισσότερο τρέχεις τόσο δυνατότερη καρδιά έχεις.

5. Το τρέξιμο συμβάλλει στην αποφυγή της καταστροφής των νευρώνων του εγκεφάλου μας κατά την γήρανση

Καθώς γερνάμε, οι γνωσιακές λειτουργίες του εγκεφάλου μας υποχωρούν, πράγμα που σημαίνει ότι η μνήμη και η εστίαση μπορεί να επιβραδυνθούν. Αλλά προσθέτοντας τακτική άσκηση στη ρουτίνα σου μπορείς να καταπολεμήσεις αυτή την παρακμή.

6. Το τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Προφανώς η άσκηση δεν είναι αποδεδειγμένη θεραπεία του καρκίνου. Ωστόσο μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου, όπως του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πράγματα όπως ο έλεγχος βάρους (καθώς υπάρχουν αποδεδειγμένοι δεσμοί μεταξύ υπερβολικού βάρους και καρκίνου), στη βελτίωση της ανοσολογικής λειτουργίας και στις μεταβολές των ενδογενών σεξουαλικών και μεταβολικών ορμονών και αυξητικών παραγόντων, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε από την Journal of Nutrition. Η τακτική αερόβια άσκηση έχει επίσης αποδειχθεί ότι έχει αξιοσημείωτη επίδραση σε υπάρχουσες πιθανότητες επιβίωσης των καρκινοπαθών μετά τη διάγνωση. Σε συνδυασμό με στοιχεία όπως η έγκαιρη διάγνωση, οι μηχανισμοί αντιμετώπισης και η ταχεία αποκατάσταση.

Μήπως να προσθέσεις λίγη κίνηση στην εν γένει ακινησία της περιόδου; Βάλε τα αθλητικά σου παπούτσια και run Forest, Run!

Featured Image: Unsplash | Morgan Sarkissian | @morgan_inspired
 
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.