Είναι γεγονός πως η πανδημία έχει φέρει πολλές αλλαγές στον τρόπο που εργαζόμαστε και έχει επίσης οδηγήσει πολλούς από εμάς να υιοθετήσουμε μερικές αρκετά τοξικές συνήθειες.

Από την ατελείωτες ώρες δουλειάς μέχρι την εκτέλεση ενός εκατομμυρίου tasks ταυτόχρονα, η αβεβαιότητα των τελευταίων δύο ετών έχει κάνει πολλούς ανθρώπους να αγωνίζονται να βρουν την ισορροπία.

Σύμφωνα μάλιστα με νέα έρευνα από την Bupa UK, αυτή η αύξηση των επιβλαβών συνηθειών στον χώρο εργασίας δεν δείχνει να μας αποχαιρετάει σύντομα.

Στην πραγματικότητα, η ανάλυσή στα δεδομένα αναζήτησης της Google αποκάλυψε ότι προς το τέλος του 2021, οι εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο στρέφονταν στη μηχανή αναζήτησης κατά εκατοντάδες για να ζητήσουν συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση αυτών των συνηθειών, με αύξηση 53% στις αναζητήσεις για «χρόνια αναβλητικότητα» μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουαρίου μόνο.

Οι άλλες τοξικές συνήθειες των οποίων οι αναζητήσεις αυξήθηκαν περιλαμβάνουν το multitasking (που σημείωσε αύξηση 50%), το στρες στον χώρο εργασίας (που σημείωσε αύξηση 30%), τα σημάδια της επαγγελματικής εξουθένωσης (που σημείωσε αύξηση 22%) και τη δυσκολία λήψης αποφάσεων (η οποία σημείωσε αύξηση 14%).

Καθώς και οι πέντε αυτές συνήθειες είναι πιθανό να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, την ευημερία, την εργασιακή ικανοποίηση και την παραγωγικότητά σου (τα οποία συμβάλλουν στη συνολική σου ευτυχία στην εργασία), είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις αυτά τα ζητήματα και να κάνεις αλλαγές για να απαλλαγείς από αυτές τις επιβλαβείς συνήθειες που εμφανίστηκαν ή επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Πράγματι, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της Bupa για τις συμπεριφορικές γνώσεις Lauren Gordon: «Με τόσες αλλαγές στην επαγγελματική μας ζωή τον περασμένο χρόνο, οι συνήθεις εργασιακές μας συμπεριφορές και ρουτίνες έχουν διαταραχθεί. Αυτό κάνει πολλούς από εμάς να νιώθουμε άγχος, στρες και υποτονικότητα στην επαγγελματική μας ζωή.». «Διαπιστώσαμε ότι οι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε αυτές τις τοξικές συνήθειες στο Google και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ξέρουμε πώς να ξεπεράσουμε αυτά τα αρνητικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, το να αισθάνεστε εξαντλημένοι, να κάνετε περισσότερα λάθη και να αντιμετωπίζετε ομίχλη του εγκεφάλου (brain fog) είναι όλα συμπτώματα «δυσκολίας λήψης αποφάσεων» και μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα παραγωγικότητας».

Ωστόσο, δεν είναι και τόσο άσχημα τα νέα.

Επειδή, ενώ είναι σαφές ότι πολλοί εργαζόμενοι παλεύουν με τοξικές συνήθειες στη δουλειά, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να κόψεις αυτές τις κακές συνήθειες – και να εισάγεις πιο θετικές στη θέση τους.

Ίσως γνωρίζεις ήδη τα πάντα για τα οφέλη του καθορισμού ορίων – αλλά στην πραγματικότητα η τοποθέτηση αυτών των ορίων είναι ένα εντελώς άλλο ζήτημα.

Αν δυσκολεύεσαι να αποσυνδεθείς μετά τη δουλειά και ανησυχείς για αυτήν ακόμα και στον ύπνο του πρέπει να ξεκινήσεις τις αλλαγές. Είναι σημαντικό να αφιερώνεις χρόνο από τη μέρα σου για να αποσυνδεθείς από τη δουλειά και να αφιερώσεις χρόνο στον εαυτό σου κάνοντας δραστηριότητες που σου δίνουν χαρά, όπως να συναντήσεις φίλους και συγγενείς.

Συνεργάσου και επικοινώνησε με άλλους.

Η συνεργασία με άλλους ανθρώπους και η ανταλλαγή ιδεών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσεις τα κίνητρα και να δημιουργήσεις ένα θετικό περιβάλλον που σε κάνει να αισθάνεσαι καλά.

«Η συνεργασία μπορεί ίσως να βοηθήσει στην τόνωση της καινοτομίας και στη δημιουργία νέων τρόπων σκέψης. Η επικοινωνία επίσης είναι σημαντικό μέρος της οικοδόμησης μιας θετικής ατμόσφαιρας στην εργασία», εξηγεί ο Gordon. «Το να αφιερώσεις χρόνο για να συνδεθείς με τους συναδέλφους σου μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ηθικού της ομάδας και στη μείωση των επιπέδων άγχους».

Χρησιμοποίησε στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες.

Εάν δεν έχεις κατά νου κάποιες στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους που μπορείς να χρησιμοποιήσεις όταν το χρειαστείς, τώρα είναι η ώρα να αρχίσεις να τις μαθαίνεις. «Το Mindfulness είναι η πρακτική του να βρίσκεσαι στην παρούσα στιγμή και είναι μια χρήσιμη τεχνική για τη μείωση του στρες στον χώρο εργασίας», εξηγεί ο Gordon. «Η εξάσκηση της επίγνωσης κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε συγκεντρωμένοι και να χρησιμοποιήσετε τον χρόνο σας πιο αποτελεσματικά. Θα μπορούσατε επίσης να δοκιμάσετε μια άσκηση σύντομης αναπνοής η οποία θα βοηθήσει επίσης να μειωθεί το άγχος εκείνη τη στιγμή. Τα αγαπημένα σας χόμπι (τρέξιμο, κηπουρική και χειροτεχνίες για παράδειγμα) μπορούν επίσης να βοηθήσουν.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Υπάρχει λόγος που αναρωτιέσαι «γιατί νιώθω συνεχώς κουρασμένη»