Προέρχεται από τη σύζευξη των λέξεων physical & digital και φαίνεται πως αποτελεί τη μετεξέλιξη του retail experience και όχι μόνο.

Παρατηρείται λοιπόν, πως η αρχική εντύπωση ότι το ψηφιακό θα αντικαταστήσει το παραδοσιακό εμπόριο και γενικότερα τις συναλλαγές, σιγά σιγά τείνει να εκλείπει και να δίνει τη θέση της στην τάση για συνύπαρξη digital και traditional components, με τελικό σκοπό την αναβάθμιση της εμπειρίας του shopper. Την ίδια στιγμή, κολοσσοί του internet και του digital, όπως η Amazon, δημιουργούν φυσικά καταστήματα (βλ. Amazon Go store), εντάσσοντας ψηφιακά στοιχεία που διευκολύνουν την εξυπηρέτηση του πελάτη (no lines, no checkout), προσφέροντάς της και μια πιο διασκεδαστική χροιά.

amazon_go_stock_1-0

Επιπλέον, τέτοιου είδους τεχνολογίες εντάσσονται όλο και πιο συχνά σε καταστήματα ρουχισμού ή ομορφιάς μεγαλουπόλεων του εξωτερικού όπως η Νέα Υόρκη. Να μερικές από αυτές:

1. Magic Mirrors Πρόκειται για οθόνες που διαθέτουν συστήματα πλοήγησης μέσω των οποίων ο shopper μπορεί να τσεκάρει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων που αναζητά, καθώς και τα χρώματα, τα μεγέθη κλπ. Παράλληλα, ένας υπάλληλος του καταστήματος μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του για να του δώσει διευκρινήσεις αν χρειάζεται περαιτέρω βοήθεια.

2. Touchscreens Οθόνες αφής μέσω των οποίων ο shopper μπορεί να ενημερωθεί για reviews σχετικά με τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, να δώσει customized στοιχεία στο ζευγάρι sneakers που επιθυμεί ή ακόμη και να κάνει feet scan στη σχετική συσκευή, για να μάθει ποιο ζευγάρι παπουτσιών του ταιριάζει καλύτερα.

3. Photo Booths Μεγάλες αλυσίδες καλλυντικών εγκαθιστούν στα καταστήματά τους photo booths. Τα συγκεκριμένα photo booths έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν στις φωτογραφίες των ενδιαφερόμενων shopper σκιάσεις με τα σημεία στα οποία συνίσταται να εφαρμοστεί το contouring, καθώς και άλλες τεχνικές μακιγιάζ, tips που μπορούν να αποσταλούν και μέσω email.

4. iBeacons Αυτοί οι μικροί αλλά θαυματουργοί μικροπομποί χρησιμοποιούνται από καταστήματα προκειμένου να στέλνουν geo-located μηνύματα βάσει της τοποθεσίας του χρήστη, όπως ειδοποιήσεις για προσφορές και νέα προϊόντα, όταν το bluetooth της mobile συσκευής του είναι ενεργοποιημένο (διαθέσιμο σε iOS συσκευές).

Άραγε πόσο σύντομα θα έχουμε τέτοιες δυνατότητες και στα ελληνικά καταστήματα μόδας και ομορφιάς;