Το φθινόπωρο έχει κάνει πλέον αισθητή την παρουσία του και μας προδιαθέτει να ετοιμαστούμε για τις χειμερινές μας δραστηριότητες. Κλειστοί χώροι, καφέ, σινεμά και θέατρα με καλή παρέα. Η θεατρική περίοδος που ξεκινάει μας προσφέρει επιλογές για όλα τα γούστα και τις διαθέσεις! Κλασικό ρεπερτόριο, νεοελληνικά έργα, καινούργιες παραγωγές και must see επαναλήψεις! Κάνουμε λίστα με σειρά προτίμησης και οργανώνουμε το πρόγραμμά μας. Ακολουθούν μερικές από τις παραστάσεις που εμείς ξεχωρίσαμε για αρχή!

6 a.m. How to disappear completely

blitz-savoir ville

Η παράσταση 6 a.m. How to disappear completely από την ομάδα blitz στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών από 9/10.

Μετά την «Τριλογία του Τέλους», με τις δυστοπικές παραστάσεις Late Night, Don Quixote και Galaxy, η ομάδα blitz συνθέτει την πιο αισιόδοξη και, συνάμα, επαναστατική σκηνική της αφήγηση: ένα τρίπτυχο για την ανάγκη εύρεσης μιας νέας ουτοπίας – πολιτικής, κοινωνικής και προσωπικής· ή, αλλιώς, μια παράσταση που αναζητά, μέσα από ένα άλλο επίπεδο ανάγνωσης του κόσμου που μας περιβάλλει, την κρυμμένη εκείνη πνευματικότητα, χωρίς την οποία η ζωή μοιάζει σαν επιβίωση.

Καγκουρώ

kagouro-savoir ville

Το Καγκουρώ του Βασίλη Κατσικονούρη στο Εθνικό Θέατρο από 15/10 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.

Το όνειρο για ένα καλύτερο αύριο οδηγεί ένα νέο παιδί στην απόφαση να φύγει από την Ελλάδα, καθώς η ζωή στο εξωτερικό προσφέρει καλύτερες προοπτικές. Όμως τα πράγματα εξελίσσονται με αναπάντεχο τρόπο. Ένα δίλημμα, που φέρνει σε σύγκρουση το συναίσθημα με τη σκληρή πραγματικότητα, τον οδηγεί στην επανεξέταση της απόφασής του και, τελικά, σε ένα είδος συμβιβασμού, ανάλογο με αυτόν που κάποτε είχε επιλέξει και ο πατέρας του.

Ο Βασίλης Κατσικονούρης, με την αμεσότητα και τη διεισδυτική ματιά του, φωτίζει την παθολογία της σημερινής Ελλάδας και καταγράφει τα προβλήματα των νέων ανθρώπων. Παράλληλα, καταθέτει ένα εύστοχο σχόλιο για την ευθύνη και τις συνέπειες των επιλογών, που ακολουθούν και καθορίζουν τη ζωή μας.

Το γλυκό πουλί της νιότης

glyko poyli tis niotis-savoir ville

Το γλυκό πουλί της νιότης του Τένεσυ Ουίλιαμς στο Θέατρο Άλμα σε σκηνοθεσία Αναστασίας Ρέβη από 21/10.

Η Κατερίνα Μαραγκού μετά τα Καλοκαίρι και καταχνιά και Τριαντάφυλλο στο στήθος «ενδύεται τη σκιά» μιας ακόμη ηρωίδας του διάσημου Αμερικανού συγγραφέα και επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή του Άλμα ως Αλεξάντρα ντε Λάγκο έχοντας στο πλευρό της τον Όμηρο Πουλάκη στο ρόλο του Τσανς Γουέην. Μια εμπνευσμένη και πολλά υποσχόμενη σκηνοθεσία της Αναστασίας Ρεβή, καλλιτεχνικής διευθύντριας της βραβευμένης ομάδας Theatre Lab Company .

Στη νοσηρή ατμόσφαιρα της επαρχίας, σε μια πόλη του αμερικανικού Νότου, συναντώνται ο Τσανς Γουέην και η Αλεξάντρα ντε Λάγκο, δύο άνθρωποι μόνοι, κυριευμένοι απ’ τους φόβους και τις παραισθήσεις τους. Εκείνος, ένας φιλόδοξος επαγγελματίας εραστής που αδίστακτα κυνηγά το όνειρο του και εκείνη μια σπουδαία ηθοποιός του Hollywood στη δύση της λάμψης της, εξαρτημένη από το αλκοόλ και τις ουσίες. Μέσα σ’ ένα βίαιο, ρατσιστικό περιβάλλον όπου κυριαρχεί μόνο το δίκαιο/άδικο του ισχυρού επινοούν τον «παράδεισο» και αναμετρώνται με τις επιθυμίες, τα πάθη, το χρόνο και τη μνήμη. Δύο τραγικοί ήρωες, δέσμιοι της ουτοπίας που στο τέλος θα τους κατακρημνίσει.

Το δάνειο

TO DANEIO -savoir ville

Το δάνειο του Τζόρντι Καλθεράν στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από 31/10 σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και Παντελή Δεντάκη με τους Μιχάλη Οικονόμου και Γιάννη Σαρακατσάνη.

Το έργο του Καταλανού Τζόρντι Γκαλθεράν Το δάνειο κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού Θεάτρου της Τζιρόνα τον Νοέμβριο του 2011. Πρόκειται για μια ξεκαρδιστική κωμωδία με αναπάντεχη εξέλιξη και με θέμα επίκαιρο όσο ποτέ στην Ισπανία –αλλά και στην Ελλάδα– της οικονομικής κρίσης: Ο Αντόνιο ζητά να πάρει ένα δάνειο, αλλά η μόνη εγγύηση που διαθέτει είναι… ο λόγος της τιμής του. Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να του το χορηγήσει, ο επίδοξος δανειολήπτης απειλεί τον τραπεζίτη ότι… θα «πηδήξει» τη γυναίκα του, αφού το μοναδικό του όπλο είναι η ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στις γυναίκες. Ο Γκαλθεράν «στοιχηματίζει» πως δεν μπορεί κανείς να κερδίσει χρήματα με τίμια μέσα. Με μοναδικό του εφόδιο τη μπλόφα, ο απεγνωσμένος λόγω της οικονομικής κρίσης ανθρωπάκος, ίσως δεν καταφέρει τελικά να πάρει το δάνειο, ο διευθυντής της τράπεζας όμως θα πάθει στο τέλος αυτό ακριβώς που φοβάται. Γιατί κάποια πράγματα σ’ αυτή τη ζωή ούτε μετριούνται ούτε κερδίζονται με ευρώ…