Τελικά τα μακαρόνια παχαίνουν;

Η Γαλλίδα διαιτολόγος – διατροφολόγος Vanessa Bedjaï-Haddad μας λύνει την απορία.

Μπολονέζ, καρμπονάρα, ναπολιτάνα ή πέστο είναι οι μακαρονάδες που μας συντροφεύουν στην καθημερινή μας ζωή. Αγαπάμε τα μακαρόνια από την παιδική μας, κιόλας, ηλικία και σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανικών Παραγωγών Ζυμαρικών της Γαλλίας (SIFPAF) κάθε άνθρωπος καταναλώνει γύρω στα οκτώ κιλά ζυμαρικών ετησίως. Παρόλα αυτά, πολλοί έρχονται να γκρεμίσουν αυτή τη σχέση αγάπης που έχουμε με τα αγαπημένα μας ζυμαρικά υποστηρίζοντας ότι παχαίνουν. Τη διαλεύκανση του μυστηρίου ανέλαβε η Γαλλίδα διαιτολόγος – διατροφολόγος Vanessa Bedjaï-Haddad και μας εξηγεί:

Αν και είναι ένα από τα πρώτα τρόφιμα που αφαιρείς από τη διατροφή σου μόλις αποφασίσεις να μαζευτείς λίγο, η ενέργεια σου αυτή δεν είναι σωστή.  «Τα ζυμαρικά είναι γεμάτα θρεπτικά μικροσυστατικά και ως εκ τούτου πλούσια, που σου επιτρέπουν να μην πεινάς ανάμεσα στα ενδιάμεσα των γευμάτων» μας εξηγεί η ειδικός. Τo 70% των ζυμαρικών αποτελείται από σύνθετους υδατάνθρακες, η ζάχαρη που περιέχεται σ’ αυτά δεν είναι η ίδια με αυτή που έχουν οι σοκολάτες και τα γλυκά. «Δεν υπάρχει τρόφιμο που παχαίνει, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα πέσεις σε υπερβολική κατανάλωση, όπως δεν υπάρχουν ούτε τρόφιμα που θα σε κάνουν να χάσεις κιλά» εξηγεί η Vanessa Bedjaï-Haddad.

Τι γίνεται όμως με το μαγείρεμα; Η κ. Bedjaï-Haddad προτείνει το γνωστό μαγείρεμα al dente για διατήρηση καλύτερης κατάστασης υγείας. «Ο ρυθμός αφομοίωσης της ζάχαρης στο αίμα είναι πιο αργός, επομένως αποθηκεύουμε λιγότερα λιπαρά» προσθέτει. Εάν προσέχεις τη διατροφή σου ή έχεις διαβητικά προβλήματα η λύση είναι το al dente λοιπόν!

Περνάμε τώρα στο μεγάλο δίλημμα. Λευκά ζυμαρικά ή ολικής αλέσεως; Προτίμησε ολικής αλέσεως τον λόγο μας τον αναλύει η ειδικός:  «Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι ακόμα πιο θρεπτικά από τα λευκά. Η μόνη διαφορά είναι στην ταχύτητα αφομοίωσης. Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης αφομοιώνουν τη ζάχαρη πιο αργά και ως εκ τούτου δεν προωθούν την αποθήκευση των λιπών, σε αντίθεση με τα κλασικά ζυμαρικά. Λευκά ή ολικής άλεσης, έχουν τις ίδιες θερμίδες. Δηλαδή, 350 θερμίδες για 150 γραμμάρια μαγειρεμένων ζυμαρικών. Το ισοδύναμο ενός τετάρτου μιας μπαγκέτας λευκού ψωμιού».

Το ιδανικό πιάτο ζυμαρικών σύμφωνα με την Vanessa Bedjaï-Haddad είναι ζυμαρικά,  μαγειρεμένα al dente, με σολομό, σοταρισμένα λαχανικά και λίγο ελαιόλαδο.

Πηγή: Madamefigaro.fr

1 reply

Trackbacks & Pingbacks


Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.