Το 2023 αναμένεται να είναι η χρονιά όπου το wellness και γενικώς το ευ ζην θα πάρει μια τροπή προς το πιο ολιστικό. Είναι η χρονιά που θα δούμε πολλά ταμπού να καταρρίπτονται, που θα δημοκρατικοποιηθεί η αυτοφροντίδα, που η ψυχική υγεία θα μπει σε προτεραιότητα, που θα γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας και θα δώσουμε τέλος σε πολλές βλαπτικές συνήθειες που μας κρατούσαν πίσω.

Και αυτές είναι οι κορυφαίες τάσεις ευεξίας που θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους παραπάνω στόχους.

1. Sleep syncing

Νιώθεις ότι σου λείπει ύπνος; Τι σύμπτωση! Έρευνες δείχνουν ότι στερούμαστε όλο και περισσότερο τον ύπνο, με το 71% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο να μην κοιμούνται τις συνιστώμενες επτά έως εννέα ώρες κάθε βράδυ (και 7,5 εκατομμύρια άνθρωποι να κοιμούνται λιγότερο από πέντε ώρες).

Παρόλο που δεν μπορούμε πάντα να έχουμε τον επιθυμητό ύπνο κάθε βράδυ, ένας από τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να γλιτώσουμε το σώμα μας από το άγχος της επεξεργασίας της έλλειψης ύπνου είναι να προσαρμόσουμε τη διατροφή και τη νυχτερινή μας ρουτίνα. Αυτή η τάση καλείται “sleep syncing” ή αλλιώς “συγχρονισμός ύπνου”.

Πρόκειται για μια τάση που μας καλεί να αποφεύγουμε το σούπερ φαγητό αργά μέσα στην ημέρα, να εξερευνήσουμε νέα συστατικά που βοηθούν τον ύπνο, όπως η γλυκίνη, τα οποία μάλιστα θα εντάχθουν και στη ρουτίνας περιποίησης της επιδερμίδας μας πριν από τον ύπνο. Τέλος συστήνεται διακοπή της έκθεσης σε οθόνες και ηλεκτρονικές συσκευές πριν από τον ύπνο ώστε να ενισχύσουμε την ποιότητά του.

2. Women’s Wellness

Εδώ και μερικά χρόνια προσπαθούμε να σπάσουμε το στίγμα που περιβάλλει την υγεία και την ευεξία των γυναικών, αλλά το 2023 αναμένεται να τεθούν στο επίκεντρο ακόμη περισσότερα θέματα ταμπού. Και κάπως έτσι η ευεξία των γυναικών αναμένεται να μετατραπεί σε ακόμη πιο μεγάλη επιχείρηση, αφού πέρα από την εμμηνόπαυση, η οποία συζητήθηκε αρκετά το 2022, στο προσκήνιο θα έρθουν και άλλα θέματα γυναικείας υγείας, όπως η ενδομητρίωση, το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) και η γονιμότητα.

Και φυσικά αυτή η στροφή θα αντικατοπτρίζεται στα προϊόντα που θα βλέπουμε στα καταστήματα, ιδίως καθώς τα νοοτροπικά και τα προσαρμογόνα θα βρίσκουν το δρόμο τους σε προϊόντα για την υποστήριξη της υγείας της εμμήνου ρύσεως.

Προσοχή μόνο στο τι αγοράζουμε, καθώς δεν είναι όλα τα σκευάσματα το ίδιο αποτελεσματικά ή απαραιτήτως χρήσιμα.

3. Gut-brain connection 

Με τον κόσμο να γίνεται όλο και πιο τοξικός και τα επίπεδα άγχους να αυξάνονται τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχουμε δει μια τεράστια αύξηση στον αριθμό των ατόμων που ταλαιπωρούνται από προβλήματα στο έντερο. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις τα ίδια άτομα ταλαιπωρούνται εξίσου από διαταραχές της διάθεσης, κατάθλιψη και άγχος. Τυχαίο; Μάλλον όχι και τόσο.

Ενώ η συνειδητοποίηση της σημασίας της υγείας του εντέρου έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, η σύνδεση εντέρου-εγκεφάλου έχει μόλις πρόσφατα γίνει μέρος αυτής της συζήτησης – και αυτό θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά τη διάρκεια του 2023 και μετά, με το έντερο να αναγνωρίζεται πλέον ως ο “δεύτερος εγκέφαλος“.

Τα χημικά μηνύματα που περνούν μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου επηρεάζονται από το μικροβίωμα του εντέρου μας – τα βακτήρια, τους ιούς και τους μύκητες που ζουν στο έντερο – και η σημασία της προάσπισης αυτού μέσω του τρόπου ζωής μας θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

4. Incidental exercise

Μια από τις τάσεις ευεξίας για τις οποίες ανυπομονούμε ιδιαίτερα είναι η λεγόμενη “τυχαία άσκηση” (incidental exercise). Αφορά τη δραστηριότητα που πραγματοποιείται σε μικρές δόσεις, σε διάφορα σημεία της ημέρας και που στη σημερινή κοινωνία που στερείται χρόνου, αναμένεται να αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμη.

Μπορεί μάλιστα να είναι εξίσου ωφέλιμη για την υγεία μας όσο και οι πιο παρατεταμένης διάρκειας προπονήσεις. Και το δυνατότερό της σημείο είναι ότι στο πλαίσιό της εντάσσονται πολύ απλές δραστηριότητες, από το να κατέβεις από το λεωφορείο μερικές στάσεις νωρίτερα και να περπατήσεις, να αυξήσεις την ταχύτητά σου όταν πηγαίνεις με τα πόδια στα καταστήματα, να επιλέξεις τις σκάλες αντί για τον ανελκυστήρα ή να κάνεις 5 λεπτά άσκησεων ενδυνάμωσης σε κάποιο διάλειμμά σου ενώ δουλεύεις από το σπίτι.

5. Facial Yoga

Μια άλλη τάση ευεξίας που είμαστε ενθουσιασμένοι που θα δούμε να φτάνει σε νέα ύψη το 2023 είναι η facial yoga ή γιόγκα προσώπου. Η γιόγκα προσώπου ή face yoga, είναι μια ρουτίνα που αποτελείται από μασάζ και ασκήσεις που βοηθούν στην τόνωση των μυών, του δέρματος και του λεμφικού συστήματος γύρω από την περιοχή του προσώπου. Θεωρείται ότι μαλακώνει και χαλαρώνει τους μυς του προσώπου, ανακουφίζοντας τα οπτικά σημάδια της έντασης, του στρες και της ανησυχίας.

6. Digital detox

Ο χρόνος που περνάμε μπροστά από τις οθόνες των ηλεκτρονικών μας συσκευών αυξήθηκε δραματικά κατά τη διάρκεια της καραντίνας, και το ενδιαφέρον είναι ότι δεν έχουμε δει πτώση αυτού του χρόνου από το τέλος του lockdown. Μελέτη του Πανεπιστημίου Leeds αποκάλυψε ότι, κατά μέσο όρο, οι Βρετανοί περνούν περίπου 11 ώρες κοιτάζοντας οθόνες κάθε μέρα.

Η αυξημένη εξάρτησή μας από τα smart phones, τα tablet και τους φορητούς υπολογιστές έχει ωθήσει πολλούς σε μια επανεξέταση της σχέσης τους με τις ηλεκτρονικές συσκευές τους – και το 2023 πρόκειται να δώσει επίσημα το έναυσμα για digital detox ή αλλιώς ψηφιακή αποτοξίνωση. #unplugged λοιπόν και εδώ θα διαβάσεις πως μπορείς να το πετύχεις πιο εύκολα.

7. Χρήση φαρμακευτικών μανιταριών

Τα φαρμακευτικά μανιτάρια συνεχίζουν να κατακτούν τον κόσμο της ευεξίας, με τους ισχυρισμούς που θέλουν την κατανάλωσή τους να σχετίζεται με καταπολέμηση της εξουθένωσης, ενίσχυση της λίμπιντο, τόνωση του ανοσοποιητικού, αντιγήρανση και βελτίωση της ψυχολογίας, να αυξάνονται. Επιπλέον, ο συνδυασμός φαρμακευτικών μανιταριών με άλλα προσαρμογόνα και αντιοξειδωτικά (mushroom stacking) ώστε να να ενισχυθούν τα φημολογούμενα οφέλη συνιστά επίσης μια μεγάλη τάση που θα δούμε να επικρατεί το 2023.

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MALIN+GOETZ (@malinandgoetz)

8. Gender-inclusive beauty

Όσον αφορά τα προϊόντα ομορφιάς που βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων, το 2023 πρόκειται να δούμε τα όρια που χωρίζουν τα ανδρικά και τα γυναικεία προϊόντα να θολώνουν κάπως. Το έμφυλο μάρκετινγκ δεν θα αποτελεί πλέον προτεραιότητα- αντίθετα, ολοένα και περισσότερες εταιρίες καλλυντικών θα παρουσιάσουν προϊόντα που στοχεύουν σε συγκεκριμένες ανησυχίες που αφορούν όλους, με τους κατασκευαστές να λαμβάνουν για πρώτη φορά υπόψη τους τη ζήτηση για προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλα τα φύλα.

Η περιποίηση της επιδερμίδας δεν θα είναι συνεπώς συγκεκριμένη ως προς το φύλο, αλλά στοχευμένη σε δερματικά προβλήματα όπως η ακμή, οι ερεθισμοί κτλ.