Εκτός από την αγάπη του για τον καφέ και την επαγγελματική του πορεία στα Starbucks, ο Μάρκος μοιράζεται μαζί μας και το σημαντικότερο soft skill που είναι απαραίτητο για έναν επιτυχημένο barista.

Πότε ξεκίνησε η επαγγελματική σου πορεία στα Starbucks; Με ποια αφορμή έστειλες το βιογραφικό σου στην εταιρεία;

Η επαγγελματική μου πορεία στα Starbucks ξεκίνησε στις 20 Ιουνίου του 2018. Από μικρή ηλικία μου είχε φανεί πολύ ενδιαφέρον να εργαστώ στην εταιρία. Εκείνη την περίοδο που επισκεπτόμουν το κατάστημα καθημερινά για να διαβάσω, ήθελα να ρωτήσω μήπως ψάχνουν κάποιο άτομο. Η ευκαιρία όμως, μου δόθηκε εντελώς ανεπάντεχα όταν μια barista από το κατάστημα της Αγίας Παρασκευής που με θυμόταν μου πρότεινε να στείλω το βιογραφικό και να συμπληρώσω μια αίτηση εργασίας.

Τι έχει αλλάξει από τότε; Πώς έχεις εξελιχθεί μέσα στην εταιρία;

Η εξέλιξή μου αυτό το ελάχιστο διάστημα που δουλεύω για την εταιρεία, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο μέρα με τη μέρα, με γρήγορους ρυθμούς. Με τη βοήθεια των partners μου έχω καταφέρει να βελτιωθώ σε μεγάλο βαθμό στη θέση του barista και πρόσφατα κατάφερα να πιστοποιηθώ και ως barista trainer του καταστήματος.

Τι είναι αυτό που κάνει τον καφέ των Starbucks μοναδικό;

Αυτό που κάνει τον καφέ μας μοναδικό είναι τόσο η ποιότητα, καθώς είναι 100% Arabica, όσο και η προσπάθεια αλλά και η αγάπη η οποία αφιερώνεται για να φτιαχτεί κάθε κούπα καφέ ξεχωριστά.

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την πρώτη μέρα σου στη δουλειά;

Αυτό που μου έχει μείνει πιο έντονα από την πρώτη μέρα στη δουλειά είναι ο τρόπος με τον οποίο με υποδέχτηκαν οι partners μου και ο τρόπος με τον οποίο με βοήθησαν να ξεπεράσω το άγχος της πρώτης μέρας.

Πες μας ποιο είναι αυτό το ένα soft skill που κάνει έναν barista καλό στη δουλειά του;

Κατά την άποψή μου ένα soft skill που κάνει ένα barista καλό στη δουλειά του είναι ο συνδυασμός ταχύτητας και αντίληψης, τα οποία είναι βασικά κομμάτια καθ’ όλη τη διάρκεια της βάρδιας.

Μοιράσου μαζί μας ένα tip για την τέλεια κούπα καφέ

Για να έχουμε μια σωστή κούπα καφέ πρέπει να έχουμε τηρήσει τις 4 θεμελιώδης αρχές: αναλογία, άλεσμα, νερό φρεσκάδα. Για να γίνει η κούπα αυτή ακόμα πιο τέλεια και απολαυστική πρέπει να είναι από το κατάστημα της Αγ. Παρασκευής!

Πες μας το βασικό χαρακτηριστικό ενός καλού πελάτη

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά με τα οποία μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα καλό πελάτη. Για εμένα ένας καλός πελάτης είναι ένας καθημερινός/συχνός πελάτης που πάντα θα έρθει χαμογελαστός, θα ξεκινήσει τη συζήτηση, θα είναι υπομονετικός κλπ.

Αλλά και ενός δύσκολου πελάτη

Ένας δύσκολος πελάτης είναι πάντα πολύ απαιτητικός. Όμως, οποιαδήποτε ‘’δυσκολία’’ και αν σου βάζουν είναι ένα παραπάνω βήμα για σένα, μια παραπάνω πρόκληση στο να γίνουμε καλύτεροι και να αναπτυχθούμε. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι είναι καλό να διακρίνουμε πάντα τη θετική πλευρά στις προθέσεις των άλλων.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου ρόφημα Starbucks;

Το ένα και μοναδικό, ανεπανάληπτο CRF XCR XCRM.

Υπάρχει κάποια αγαπημένη σου προσωπική συνήθεια που να έχεις συνδέσει με τα Starbucks; Αν ναι, ποια είναι αυτή;

Μέχρι να ξεκινήσω να εργάζομαι στην εταιρεία είχα συνδέσει να περνάω το χρόνο μου εδώ διαβάζοντας για την εξεταστική. Πλέον, έχει γίνει αγαπημένος χώρος για να περνάω τον χρόνο μου είτε με τους partners – εκτός εργασίας – είτε με φίλους πίνοντας το αγαπημένο μας ρόφημα.


Φωτογραφίες: Μαρία-Ειρήνη Μοσχονά