Η νεαρή σχεδιάστρια μαγιό με καταγωγή από την Κρήτη, Δέσποινα Καλογεράκη έχει τη δική της συλλογή μαγιό με το όνομα RawSwimwear. Βασικό στοιχείο της σειράς είναι το μάρμαρο. Έτσι, η Δέσποινα δημιούργησε κομμάτια για σένα που καλύπτουν τις ανάγκες σου. Με καθαρές, γεωμετρικές και σικ γραμμές.

Η Δέσποινα Καλογεράκη μιλάει στο SavoirVille για την πορεία της έως σήμερα.

Πως ξεκίνησες την πορεία σου στο χώρο της μόδας και ειδικότερα στη σχεδίαση μαγιό;

Δούλευα για τρία χρόνια στην ομάδα styling στο περιοδικό Ιnstyle, όπου και παραιτήθηκα για να ξεκινήσω κάτι δικό μου. Είπα αν δεν το κάνω τώρα δεν θα το κάνω ποτέ, γιατί ένιωθα πως ήρθε η στιγμή. Στην ουσία δεν νιώθεις ποτέ 100% έτοιμος, αλλά πρέπει να πάρεις το ρίσκο. Ήθελα να ασχοληθώ με την σχεδίαση μαγιό γιατί αγαπώ τα μαγιό και πριν το καλοκαίρι πάντα είχα αγοράσει 5-10 μαγιό. Κυρίως όμως είδα πως υπάρχει ένα κενό στην ελληνική αγορά μαγιό και ήθελα να το καλύψω, σε αντίθεση με την σχεδίαση ρούχων που είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ελλάδα. Η πρώτη μου συλλογή βγήκε το 2016, μία εποχή που δεν ήταν τόσο συνηθισμένο να σχεδιάζονται μαγιό. Έβλεπα ξένα brands μαγιό και ήθελα να δημιουργήσω κομμάτια που να κρατήσουν χρόνια με καλά υλικά, για αυτό είναι κλασικές οι γραμμές.

Ποια ήταν η έμπνευση σου πίσω από όνομα του brand;. Γιατί επέλεξες συγκεκριμένα το μάρμαρο;.

To μάρμαρο είναι ένα στοιχείο που μου τράβηξε την προσοχή μου. Όταν ξεκίνησα την συλλογή μου το 2016, το έβλεπα σε ατζέντες,  σε σημειωματάρια, σε θήκες κινητών αλλά δεν υπήρχε σε μαγιό το μάρμαρο. Γενικά στη ζωή μου λειτουργώ έτσι, δηλαδή σκέφτομαι πως όταν λείπει κάτι, τι πρέπει να προσθέσω. Ακριβώς αυτό έγινε και με το μάρμαρο. Επίσης, το μάρμαρο βγάζει μία κρυστάλλινη καθαρότητα, είναι ένα ισχυρό στοιχείο της φύσης και δημιουργεί έντονη εικόνα. Παίζοντας με τις τελευταία γράμματα της λέξης  μάρμαρο – βγήκε η σειρά Raw.

rawswimwear.gr

Αντιμετώπισες δυσκολίες στη διαδικασία παραγωγής της συλλογής είτε στην σχεδίαση;

Ευτυχώς στην σχεδίαση δεν είχα κάποιο πρόβλημα, όλα κύλησαν ομαλά. Το γεγονός όμως πως ήμουν μικρή όταν ξεκίνησα, ήμουν μόλις 21-22 χρονών αποτέλεσε και την μεγαλύτερη δυσκολία που ήρθα αντιμέτωπη. Αυτό συνέβη επειδή το RawSwimwear δεν παύει να αποτελεί μία εταιρεία. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να φροντίσεις για τα οικονομικά και νομικά θέματα. Οπότε στην αρχή έπρεπε ν’ αποδείξω στους άλλους πως είναι μία σοβαρή επιχείρηση και δεν το κάνω από hobby. Ακόμη, ειδικότερα επειδή ήμουν γυναίκα και αρκετά νεαρή, ήταν ακόμα πιο δύσκολο. Όσον αφορά την διαδικασία παραγωγής, τα περισσότερα υλικά είναι από το εξωτερικό. Οι παραγωγοί στην Ελλάδα είναι λίγοι και δεν έχουν αυτό που αναζητώ για την συλλογή μου.

Σε τι τύπο γυναίκας απευθύνεται το brand;

Aπευθύνεται στη γυναίκα που θέλει να είμαι όμορφη και σικ. Ίσως να είναι νεότερης ηλικίας, αλλά σίγουρα μπορεί να το φορέσει και η γυναίκα που δεν θέλει να είναι προκλητική ή μητέρες που έχουν γεννήσει και θέλουν να νιώσουν ξανά όμορφες. Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός.

Ποιο social media θεωρείς πιο σημαντικό για την διαφήμιση του brand;

Aδιαμφισβήτητα το Instagram είναι πλέον ο βασιλιάς των social media. To 90% των πωλήσεων γίνεται εξαιτίας του Ιnstagram και το 10% μέσω φίλων και γνωστών. Οι περισσότερες πωλήσεις γίνονται κυρίως λίγο πριν το καλοκαίρι. Η δύναμή του είναι τεράστια και μπορεί να βοηθήσει αρκετά στην ανάπτυξη του brand, όπως έχει γίνει και με άλλα ελληνικά brands.

Προς το παρόν η συλλογή σου βρίσκεται σε τέσσερα καταστήματα σε Κρήτη, Μύκονο και Αντίπαρο. Θα ήθελες να επεκτείνεις τη συλλογή σου σε περισσότερες μαγαζιά;

Γενικά θέλω να κάνω αργά και σταθερά βήματα και να μην βιάζομαι. Το RawSwimwear θέλω να θεωρείται ένα luxury brand, και σίγουρα δεν θέλω κάτι μαζικό. Όμως με τη νέα χρονιά θα ανοίξουμε ένα μαγαζί- showroom στην Αθήνα.

 Για το τέλος, μια ευχή για το 2019;

Εύχομαι να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας,  και θέλω ο κόσμος να  υποστηρίζει και να ψωνίζει από νέους Έλληνες σχεδιαστές. Χαίρομαι ιδιαιτέρως που τολμάνε όλο και περισσότερο παιδιά αυτό το βήμα.