Αλήθεια εσύ αναβάλλεις τις υποχρεώσεις σου; Πιστεύεις πως έχεις την αναβλητικότητα μέσα σου; Όσο το σκέφτομαι συνειδητοποιώ έντονα πως έχω αναβάλει πολλές υποχρεώσεις μου, από τα πρώτα εξάμηνα της σχολής μου, αφήνοντας το διάβασμα των εξετάσεων για τελευταία στιγμή, έως και σήμερα με αναβολές υποχρεώσεων.

Το αστείο με την αναβλητικότητα είναι πως όλοι γνωρίζουμε ότι είναι επιβλαβής, παρόλα αυτά τη στιγμή που αφήνουμε κάτι για την επόμενη ημέρα δεν σκεφτόμαστε τις επιπτώσεις. Μερικές από αυτές είναι σίγουρα το απεριόριστο άγχος αλλά και η ενδεχόμενη αποτυχία.

«Δεν μπορείς να ξεφύγεις από την ευθύνη του αύριο αποφεύγοντάς τη σήμερα»- Abraham Lincoln

Ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Ηρόδοτος, ο Leonardo Da Vinci, ο Pablo Picasso και πολλοί ακόμη έχουν μιλήσει για το πώς η αναβλητικότητα είναι ο εχθρός των αποτελεσμάτων και όντας άνθρωπος ο οποίος κατά βάση αναβάλλει ραντεβού και υποχρεώσεις για κάποια άλλη ημέρα θέλω να σου πω πως πολλές φορές το έχω νιώσει στο πετσί μου.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Psychological Society, από την Dianne Tice και τον Roy Baumeister, συζητά το κόστος της αναβλητικότητας αλλά τη σχετίζει επίσης με την κατάθλιψη, με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση αλλά και με το στρες.

Η αναβλητικότητα είναι μια συνήθεια που εισχωρεί κρυφά στο σύστημά σου και δύσκολα μπορείς να την αποβάλλεις.

Πρέπει να ομολογήσω πως πολλές φορές έχω επιχειρήσει να κάνω ένα νέο επιχειρηματικό βήμα ωστόσο ο ενθουσιασμός έσβηνε γρήγορα πριν καν την υλοποίηση της ιδέας. Ποια η δικαιολογία μου; Πολλές, όπως, δεν ήταν η σωστή στιγμή, δεν είχα τους πόρους, θα υλοποιήσω την ιδέα μου κάποια άλλη στιγμή. Ταυτίζεσαι;

Πώς όμως μπορείς να ρυθμίσεις την αναβλητικότητά σου; Μια πολύ καλή λύση- η οποία με έχει βοηθήσει ιδιαίτερα- είναι να θέσεις ένα deadline. Σε ένα ενδεχομένως project που έχεις στη δουλειά θα σε βοηθήσει να έχεις πλάνο και να γνωρίζεις την προθεσμία λήξης.

Δώσε το λόγο σου σε φίλους ή στον υπεύθυνό σου. Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις την ευθύνη του λόγου σου και δύσκολα θα μπορέσεις να αναβάλλεις τα σχέδιά σου.

Η άσκηση αλλά και μια πιο υγιεινή δίαιτα θα σε γεμίσει ενέργεια με αποτέλεσμα να δουλεύεις πιο ευχάριστα.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης να διώξεις κάθε περισπασμό από το περιβάλλον σου. Αν για παράδειγμα έχεις να υλοποιήσεις ένα project, μια εργασία ή μια άσκηση φρόντισε να κλείσεις το κινητό σου ή την τηλεόραση.

Τέλος και πιο σημαντικό; Εσωτερικό κίνητρο! Βρες το κίνητρο που θα σε ξυπνάει το πρωί και θα σε οδηγεί πιο κοντά στον στόχο σου.

Να θυμάσαι πως οι προθεσμίες δημιουργούν επείγουσα ανάγκη, η υπευθυνότητα θα δημιουργήσει ευθύνη, η εργασία σε διαστήματα βελτιώνει την εστίασή σου, η άσκηση θα σου δώσει περισσότερη ενέργεια- το ίδιο και η υγιεινή διατροφή- και η εξάλειψη των περισπασμών θα απομακρύνει τους πειρασμούς. Έτοιμη;