Είναι φορές που θέλεις να χτυπήσεις το κεφάλι σου στον τοίχο επειδή έστειλες ένα ασήμαντο mail στον εργοδότη σου αντί να το στείλεις σε κάποιον συνάδελφο. Ή επειδή άργησες σε ένα πολύ σημαντικό meeting, γεγονός που θύμωσε αρκετά έναν πολύ σημαντικό πελάτη. Όποιο κι αν είναι το λάθος σου, τα λάθη στη δουλειά συμβαίνουν κάθε μέρα και δεν συμβαίνουν μόνο σε εσένα. Μπορεί να νιώθεις ντροπή και να θέλεις να ανοίξει η γη να σε καταπιεί μπροστά στους συναδέλφους σου αλλά το πάθημα μπορεί να γίνει και μάθημα.

Ακόμα κι αν δεν ήταν δικό σου το φταίξιμο και πήρες πάνω σου τα λάθη άλλων, χρησιμοποίησέ το προς όφελός σου.

Είναι θέμα οπτικής

Όταν γίνεται κάποιο λάθος είναι λογικό να πανικοβάλλεσαι και να νιώθεις ντροπή. Μπορεί αυτό το αίσθημα να μη φύγει μέχρι να μιλήσεις με τον εργοδότη σου ή με κάποιον συνάδελφο. Είναι όλα κατανοητά.

Μην αφήνεις όμως τον εαυτό σου να ανησυχεί για αρκετό καιρό. Διώξε αυτό το αίσθημα κοιτώντας το θέμα από άλλες οπτικές. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εταιρεία σου θα πάει παρακάτω αρκετά γρήγορα. Σταμάτα να σκέφτεσαι έτσι και πήγαινε κι εσύ παρακάτω.

Δώσε εξηγήσεις αλλά μην ωραιοποιείς τα πράγματα

Είναι φορές που χρειάζεται και το γενικότερο πλαίσιο του προβλήματος ώστε να αποδείξεις ότι δεν φταις. Δεν θα πληγωθεί κανείς αν απλά εξηγήσεις στον manager σου τι συνέβη, χωρίς όμως να χρησιμοποιείς δικαιολογίες. Για παράδειγμα, έχεις αποθηκεύσει ένα αρχείο στον λάθος φάκελο γιατί κανείς δεν σου έδωσε τις σωστές οδηγίες. Λέγοντάς το μπορεί να αποτρέψεις αυτό το λάθος να γίνει και δεύτερη φορά.

Όταν όμως πας να υπερασπιστείς τον εαυτό σου, μην αποποιείσαι την ευθύνη. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να κάνεις τα πράγματα χειρότερα, ρίχνοντας κάποιον άλλο στο στόμα του λύκου.

Πάρε την ευθύνη και να είσαι ειλικρινής

Λάθη κάνουμε όλοι, εσύ, το αφεντικό σου και τόσοι άλλοι εκεί έξω και όλοι κατανοούν ότι η τελειότητα δεν μπορεί να επιτευχθεί πάντα. Έτσι, πάρε την ευθύνη όταν συμβαίνει κάποιο λάθος. Έτσι θα δείξεις πόσο ώριμο άτομο είσαι.

Έρευνες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αλλά και του Βόννης έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι “πονάνε” όταν λένε ψέματα. Οι άνθρωποι είναι πιο ανοιχτοί στην ειλικρίνεια από ό,τι νομίζουμε. Γίνε υπόδειγμα υπαλλήλου και πες την αλήθεια.

Επανόρθωσε, βρίσκοντας μία λύση

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό των συναδέλφων σου. Όσο πιο γρήγορα δράσεις και βρεις μία άκρη, τόσο το καλύτερο.

Αν πάλι σπάνια κάνεις λάθη, η φήμη σου δεν θα κλονιστεί.

Η αποτυχία είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής, το να το ξεπερνάς όμως είναι επίσης αναγκαίο.

Δείξε ότι έμαθες από το λάθος σου

Αν δεν έκανες κάποιο λάθος δεν χρειάζεται να απολογηθείς ή να πάρεις την ευθύνη. Αλλά μπορείς να μοιραστείς όσα έμαθες από αυτό το λάθος. Συζήτησέ το με τον εργοδότη σου ή με τους συναδέλφους σου. Τι μάθατε και στην τελική πώς μπορείτε να το επιλύσετε. Έτσι μπορείς να πας μπροστά στο χώρο της δουλειάς.

Μία έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξε ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι μαθαίνουν από τα λάθη τους ίσως και να έχουν μία διαφορετική εγκεφαλική αντίδραση από αυτούς που δεν μαθαίνουν ποτέ. Αυτό τους βοηθάει να διορθώσουν πιο εύκολα τα λάθη τους. Χρησιμοποίησε τα λάθη σου ώστε να βελτιωθείς στο μέλλον και κοίτα μπροστά περιμένοντας πάντα καλύτερα αποτελέσματα.

Χρησιμοποίησε τα λάθη σου για κάτι καλύτερο

Αυτά συμβαίνουν σε όλους, το πώς όμως αντιδράς σε αυτά καθορίζει και την πρόοδό σου. Αν μετατρέψεις την αποτυχία σου σε εμπειρία, μπορείς να πας μπροστά στον εργασιακό χώρο. Άσχετα με το ποιος ευθύνεται, μπορείς να πάρεις πράγματα από την κατάσταση και να γίνεις ακόμα καλύτερη.

Δες ακόμα:

Τρόποι να συνδυάσεις καριέρα και διάβασμα χωρίς να εξαντληθείς σύμφωνα με μια career expert


Πηγή: lifegoalsmag.com Μετάφραση: Εύα Τόλιου Featured image: lifegoalsmag.com