Ένα ψυχολογικό trick για να μην ξοδέψεις υπερβολικά χρήματα αυτά τα Χριστούγεννα

Ένα ψυχολογικό trick για να μην ξοδέψεις υπερβολικά χρήματα αυτά τα Χριστούγεννα

Στη ζωή μας πλέον μπορεί να υπάρχει το Black Friday, αλλά ας μην ξεχνάμε κατά τα Χριστούγεννα υπάρχουν απίστευτες προσφορές και εκπτώσεις που δύσκολα μπορείς να αντισταθείς. Και κάπως έτσι καταλήγεις κάπου κοντά στην Πρωτοχρονιά με έναν τραπεζικό λογαριασμό για κλάματα. Πλάνα για ταξίδια, μετακινήσεις ή ακόμα και τα ρίσκα που αφορούν τη καριέρα σου μένουν πίσω. Καθώς ο λογαριασμός χρειάζεται “ανάρρωση”.

Θέλεις να ξοδέψεις εξυπνότερα αυτές τις γιορτές και να μην μπεις στον πειρασμό να δώσεις όλα σου τα χρήματα σε υλικά αγαθά; Υπάρχουν κάποια tricks που μπορούν να σε βοηθήσουν. “Πρέπει να μάθεις ότι οι διαφημίσεις σε κάνουν εσκεμμένα να νιώθεις άσχημα για τον εαυτό σου. Οπότε το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πατήσεις “διαγραφή” χωρίς πολλές σκέψεις”. Αυτό αναφέρει στο Psychology Today η Susan Krauss Whitbourne, επίτιμη καθηγήτρια ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Άμχερστ της Μασαχουσέτης. Στο άρθρο της εξηγεί τον λόγο που οι άνθρωποι πληρώνουν τρελά ποσά για προϊόντα καθημερινής χρήσης. Όπως τζιν και ρολόγια. Αυτός είναι γιατί νιώθουν ότι ικανοποιούν την ανάγκη να νιώθουν καλύτερα με τον εαυτό τους. Αγοράζοντας πράγματα που είναι συνδεδεμένα με υψηλότερα status μειώνετε τη διαφορά μεταξύ του ‘πώς θα ήθελα να είμαι’ και του ‘πώς πραγματικά είμαι’” συνεχίζει.

Ορίστε μερικά από τα trick που προτείνει η Whitbourne ώστε να καταφέρεις να μην μπεις στον πειρασμό του να ξοδέψεις αρκετά.

GETTY IMAGES

Τόνωσε την αυτοπεποίθησή σου πριν πας για ψώνια

Πολλές είναι οι διαφημίσεις που “παίζουν” με τα συναισθήματά μας. Έτσι καλό είναι να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου την αξία σου πριν βγεις εκεί έξω και αγοράσεις κάτι για να νιώσεις καλύτερα. “Θέλουν να σε κάνουν να το αγοράσεις γιατί δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό. Επικεντρώσου όμως στη θετική πλευρά του εαυτού σου,” προτείνει η Whitbourne.

Μη γίνεσαι παρορμητική

Οι διαφημίσεις και τα email που μας στέλνουν μας ενθαρρύνουν να κάνουμε γρήγορες αγορές. Χωρίς να μας δώσουν το χρόνο να το σκεφτούμε. Πάρε το χρόνο σου πριν από κάθε αγορά ώστε να έχεις πραγματικούς λόγους που το κάνεις. Αντιθέτως, “δεν θα καταφέρεις ποτέ να κάνεις τις σωστές επιλογές σύμφωνα με το budget σου.” Όπως λέει η Whitbourne.

Επικεντρώσου σε αυτά που έχεις, όχι σε αυτά που δεν έχεις

Τέλος, ενθάρρυνε τον εαυτό σου να γίνει ένας καλύτερος καταναλωτής. Εστίασε σε αυτά που έχεις και όχι σε αυτά που δεν έχεις. “Σκέψου τι υπάρχει στη ντουλάπα σου, ή ακόμα καλύτερα όταν είσαι σπίτι ρίξε μία ματιά σε όλα τα παρόμοια πράγματα που έχεις,” προτείνει η Whitbourne. “Αυτό όχι μόνο θα σε κάνει να νιώσεις γεμάτη. Αλλά θα σου δείξει ότι έχεις μαζέψει ήδη πολλά πράγματα που είναι το ίδια καλά με αυτά της διαφήμισης.”

Πηγή: My Domaine
featured image: MyDomaine
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *