Πώς να αποφύγεις το burnout αν δουλεύεις από το σπίτι

Πώς να αποφύγεις το burnout αν δουλεύεις από το σπίτι

Τον Μάιο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναγνώρισε την εξάντληση (ή αλλιώς σύνδρομο burnout) ως ένα σύνδρομο που προέρχεται από χρόνιο άγχος στο εργασιακό περιβάλλον που δεν διαχειρίζεται σωστά. Τα συμπτώματα συμπεριλαμβάνουν υπερκόπωση, αρνητικά συναισθήματα σχετικά με τη δουλειά και δυσκολία στην συγκέντρωση στο χώρο εργασίας. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν στο συγκεκριμένο σύνδρομο: είμαστε συνδεδεμένοι με το κινητό και τον υπολογιστή μας 24/7 και τα email που έρχονται βροχή μπερδεύουν τα όρια μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής. 

Ένας ακόμα παράγοντας που από πολλούς θεωρείται ως πολυτέλεια είναι το να δουλεύεις από το σπίτι. Χάρη στην τεχνολογία είναι όλο και πιο αχρείαστο το να πηγαίνει κανείς κάθε μέρα στο γραφείο. Που σημαίνει ότι φορώντας τις πιτζάμες σου όλη μέρα δεν χρειάζεται να μένεις κολλημένος στην κίνηση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο βασικός λόγος που δημιουργήθηκε το σύνδρομο burnout είναι γιατί δεν υπάρχει ξεκάθαρο ωράριο εργασίας. 

Και το χειρότερο; Ο παράγοντας της απομόνωσης. Στο γραφείο ακόμα και σε μία χαοτική μέρα, ο καθένας μπορεί να ξεκλέψει μερικά λεπτά για να ανταλλάξει μια κουβέντα, να γελάσει, να παραπονεθεί ή να ξεσπάσει μαζί κάποιον συνάδελφό του. Αυτές οι στιγμές, όσο μικρές κι αν είναι βοηθούν αρκετά στην αντιμετώπιση του άγχους.

Δουλεύοντας από το σπίτι όμως δεν έχεις την δυνατότητα της κοινωνικοποίησης ώστε να αποφευχθεί το σύνδρομο του burnout. 

Όταν βρίσκεσαι στο γραφείο και κοιτάξεις τον άνθρωπο που βρίσκεται δίπλα σου μπορείς να γελάσεις, να τον πάρεις για να πάτε για διάλειμμα μαζί. Αντίθετα, όταν βρίσκεσαι στο σπίτι πρέπει να βάλεις στον εαυτό σου κάποια όρια και πολλοί είναι εκείνοι που δεν τα καταφέρνουν. 

Τι είναι αυτό που πρέπει όμως να κάνεις για να το αποτρέψεις;

Χρησιμοποίησε την ατζέντα σου

Καθώς γράφεις τα deadlines και τα meetings που έχεις να παραβρεθείς, γιατί να μην βάλεις και ποιες ώρες πρέπει να ξεκουράζεσαι; Είναι σημαντικό να κάνεις όσο περισσότερα διαλείμματα μπορείς μέσα στη μέρα.

Απόφυγε την απομόνωση

Αν σκεφτούμε ότι είμαστε κοινωνικά όντα που ωφελούνται όταν βρίσκονται δίπλα σε άλλους ανθρώπους, η απόλυτη απομόνωση καταλήγει στην εξουθένωση. Πρέπει μέσα στη μέρα να κανονίζεις συναντήσεις επί προσωπικού και online.

Μείνει συγκεντρωμένη 

Όταν κανείς δεν σε παρακολουθεί, η επιθυμία να ανοίξεις το Netflix ή να τσεκάρεις ανά τρία λεπτά τα social media την ώρα που δουλεύεις είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Αλλά αν ενδώσεις σημαίνει ότι θα καθυστερήσεις να τελειώσεις με τη δουλειά σου. Έτσι, η εξάντληση βρίσκεται κοντά. 

Κάνε ένα μπάνιο και φόρεσε τα ρούχα σου

Ναι, το να δουλεύεις με τις πιτζάμες σου είναι μία πολυτέλεια. Αλλά αν δυσκολεύεσαι να βάλεις κάποια όρια, προσπάθησε να πλησιάσεις όσο περισσότερο γίνεται την ρουτίνα σου. Σαν να είσαι έτοιμη να πας στο γραφείο. Κάνε ένα μπάνιο, φόρεσε τα ρούχα σου και ετοίμασε κάτι να πιεις που θα σε τονώσει. 

Βρες το κατάλληλο μέρος μέσα στο σπίτι

Το να δουλεύεις από το laptop σου καθισμένη στον καναπέ μπορεί να είναι βολικό για περίπου μία ώρα, αλλά δεν είναι και τόσο βολικό για όλο σου το ωράριο. Ακόμα κι αν μένεις σε ένα μικρό διαμέρισμα, είναι σημαντικό να δημιουργήσεις ένα δικό σου “γραφείο”. Θα σε βοηθήσει να συγκεντρώνεσαι καλύτερα και να βάζεις ευκολότερα τα όριά σου. 

Αλλάζοντας κάποια μικρά πράγματα στην καθημερινότητά σου μπορείς να αποφύγεις το σύνδρομο burnout και να τα καταφέρεις. Κάνε λοιπόν το μπάνιο σου και φόρεσε τα ρούχα που πρέπει. 

Πηγή και featured image: byrdie.com Μετάφραση: Εύα Τόλιου

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.