7 μύθοι για τον ύπνο που πρέπει επιτέλους να ξεπεράσεις

Τη λύση για να κοιμηθείς στον καύσωνα τη δίνει η επιστήμη

Σε περιόδους καύσωνα, αισθανόμαστε άβολα αφού με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιδρώτας και η άπνοια δεν μας αφήνουν να κοιμηθούμε καλά. Αυτό που μας εντυπωσίασε αυτές τις μέρες όμως είναι το μυστικό για την καταπολέμησή του: Ένα ποτήρι ζεστό νερό πριν “πέσεις” για ύπνο. 

Ο Ollie Jay, ένας ερευνητής του Πανεπιστημίου της Οττάβα στο τμήμα της Ανθρώπινης Κινητικής, έχει εφαρμόσει μία σειρά πειραμάτων ώστε να παρατηρήσουν το πώς το ανθρώπινο σώμα και η θερμοκρασία του λειτουργεί όταν πίνουμε κάτι ζεστό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι καθώς πίνουμε ένα ζεστό ρόφημα το σώμα μας δροσίζεται, επειδή καταλήγει σε μία μικρότερη αποθήκη θερμότητας στο σώμα μας.

Γιατί; Είναι πολύ απλό. Τη στιγμή που το ζεστό υγρό έρχεται σε επαφή με την θερμότητα του σώματός μας, ο εγκέφαλος δίνει εντολή να παράγει περισσότερο ιδρώτα.  Ο ιδρώτας αυτός δροσίζει την επιφάνεια της επιδερμίδας, μειώνει το αίσθημα της ζέστης και μας κάνει να αισθανόμαστε λιγότερη ζέστη.

Το αποτέλεσμα του πειράματος έδειξε ότι ένα ποτήρι ζεστό τσάι ή μία κούπα καφέ είναι πολύ καλύτερη επιλογή από ότι ένα κρύο ρόφημα σε μία ζεστή μέρα. Όταν όμως μιλάμε για την ώρα πριν από τον ύπνο, η λύση είναι μία κούπα με ζεστό γάλα. 

Όχι μόνο θα σε βοηθήσει να δροσιστείς, αλλά αυτό το ρόφημα περιλαμβάνει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή της σεροτονίνης και της μελατονίνης -ορμόνες που σε βοηθούν στον ύπνο. Για του vegan θα πρέπει να αναφερθεί ότι το γάλα αμυγδάλου βοηθάει εξίσου μιας και είναι πλούσιο σε βιταμίνη B, ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Όλα αυτά βοηθούν στην ρύθμιση της λειτουργίας του εγκεφάλου, στο να ηρεμήσουν οι μύες και στο να παραχθεί περισσότερη μελατονίνη. 

Επίσης, με το να πίνεις ζεστό γάλα πριν να κοιμηθείς αποφεύγεις το να πηγαίνεις για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο είσαι πεινασμένος δεν μπορείς να κοιμηθείς όσες ώρες χρειάζεσαι.

Τι άλλο όμως θα μπορούσε να βοηθήσει μία ζεστή νύχτα του καλοκαιριού;

Κοιμήσου μόνη

Αν είσαι μόνη σου, έρευνες έχουν δείξει ότι είσαι πιο ευτυχισμένη από τα ζευγάρια γύρω σου. Μιας και μπορείς να κοιμηθείς όπως πρέπει κατά τη διάρκεια του καύσωνα. Το άλλο μας μισό όχι μόνο μπορεί να μας ενοχλήσει κατά τη διάρκεια του ύπνο και όσο έχει αφόρητη ζέστη, αλλά επίσης με την επιπλέον θερμότητα που παράγει το σώμα τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Με το να κοιμάστε σε διαφορετικά κρεβάτια σημαίνει ότι μπορείς να τεντωθείς και να μην μαζεύεσαι σε μία γωνία.

Απέφυγε τη σωματική άσκηση το απόγευμα

Με το να κάνεις γυμναστική λίγο πριν την ώρα του ύπνου αφήνεις το σώμα σου με μια περίσσια ενέργεια και αυξάνεις την θερμοκρασία του σώματός σου. Προτίμησε τις πρωινές ώρες για τη γυμναστική σου και άφησε το σώμα σου να ηρεμήσει το απόγευμα. 

Χρησιμοποίησε βαμβακερά σεντόνια

Είναι γνωστό ότι τα βαμβακερά ρούχα σε δροσίζουν το καλοκαίρι. Το ίδιο ισχύει και για τα βαμβακερά σεντόνια. Οι φυσικές ίνες επιτρέπουν στον αέρα να περάσει μέσα από το ύφασμα και να σε δροσίσει τη νύχτα. Αν το κρεβάτι σου είναι ιδιαίτερα ζεστό, επίλεξε πιο ελαφριά σεντόνια.

Βρες τη μονάδα μέτρηση tog που έχει το πάπλωμά σου

Ένας μέσος ενήλικας μπορεί να χάσει έως και ένα λίτρο ιδρώτα στον ύπνο του. Το πόσο παχύ είναι ωστόσο το πάπλωμά σου σού προσφέρει μια τελείως διαφορετική εμπειρία το καλοκαίρι και κάτι τελείως διαφορετικό τον χειμώνα. Το tog αναφέρεται στην μονάδα μέτρησης θερμότητας του παπλώματος. 

Επένδυσε σε ένα στρώμα που σε δροσίζει

Πολλοί μπορεί να μην το γνωρίζουν αλλά το στρώμα επηρεάζει άμεσα τη θερμοκρασία μέσα στη νύχτα. Με το να επενδύσεις σε ένα υψηλής ποιότητας στρώμα θα σε βγάλει “ασπροπρόσωπη” τους καλοκαιρινούς μήνες.

Πηγή: www.stylist.co.uk
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.