Γιατί είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις και να διεργάζεσαι μια απογοήτευση

Γιατί είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις και να διεργάζεσαι μια απογοήτευση

Μεγάλωσα έχοντας στο μυαλό μου να περιμένω τα χειρότερα. Έχοντας αυτή τη σκέψη πάντα στο μυαλό μου, πίστευα ότι δε θα νιώσω ποτέ απογοήτευση. Όσο καλές προθέσεις κι αν είχα, αυτή η συμβουλή δεν μου βγήκε ποτέ σε καλό. Στην πραγματικότητα, απογοητευόμουν αλλά ένιωθα ακόμα πιο άσχημα όταν προσπαθούσα να το ξεπεράσω και να πάω παρακάτω. 

Αυτός ο τρόπος σκέψης αποδείχτηκε το δίχως άλλο τοξικός. Η αλήθεια είναι πως δεν παίρνουμε πάντα αυτό που θέλουμε. Κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό. Ωστόσο, όταν βάζουμε σε δεύτερη μοίρα τις επιθυμίες μας, τις ελπίδες μας και τα όνειρά μας, ζούμε μισή ζωή. 

Έτσι πλέον, δίνω όλο μου το είναι όταν πρόκειται να κάνω κάτι. Πολλές φορές αυτό δεν είναι εύκολο. Όμως αυτό σημαίνει ότι είμαι γενναία απέναντι στη ζωή. Όχι μόνο όμως με τον εαυτό μου, αλλά και με τους γύρω μου. 

Οι επιπτώσεις της απογοήτευσης με τον καιρό

Με το να απαρνιόμαστε την απογοήτευση το μόνο που καταφέρνουμε είναι το να κάνουμε κακό στον εαυτό μας. Αυτό είναι κάτι που επηρεάζει και τις σχέσεις μας. Απομακρυνόμαστε από κάθε τι ειλικρινές, στην προσπάθειά μας να δείξουμε πως δε μας νοιάζει.

Καθώς προσπαθείς να καταπιέσεις το συναίσθημα της απογοήτευσης, επηρεάζεται η διάθεσή σου. Αυτό προκαλεί άγχος, κατάθλιψη και μειώνει την αυτοεκτίμησή σου. Ως επόμενο, επηρεάζει και την φυσική σου κατάσταση. Μαζεύοντας τη μία απογοήτευση μετά την άλλη, επηρεάζεται ο ύπνος σου, η όρεξή σου και το πώς νιώθεις με τον εαυτό σου. 

Στην προσπάθειά μας να αισθανόμαστε καλά με την απογοήτευση, το σώμα μας εκλαμβάνει την κάθε απογοήτευση ως μία μεγαλύτερη απειλή. Ως κάτι που δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να το διαχειριστούμε. Έτσι, όταν το καμπανάκι χτυπάει κόκκινο στο σώμα μας προκαλούνται διάφορα θέματα.

Απόφυγε την απογοήτευση, απόφυγε τον κίνδυνο

Όταν μαθαίνουμε πώς να μην απογοητευόμαστε, αποφεύγουμε και τον κίνδυνο. Είναι λογικό που προσπαθούμε να τις αποφύγουμε, μιας και είναι αρκετά επίπονες. Από τη μία είναι λογικό που προσπαθούμε να τις αποφύγουμε, είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Το νευρικό μας σύστημα έχει να κάνει κυρίως με την ασφάλεια, τη σιγουριά και την αποφυγή του κινδύνου. 

Ωστόσο, η ασφάλεια και η σιγουριά έρχονται σε αντιπαράθεση με την αγάπη, την περιπέτεια, την πίστη, το κουράγιο και τη συντροφικότητα. Όταν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους, θα πρέπει να προσαρμόζουμε τις προσδοκίες μας και να τις έχουμε στο μυαλό μας ως 'κάτι που είναι πιθανό να συμβεί'. 

Γιατί είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις και να διεργάζεσαι μια απογοήτευση

darlingmagazine.org

Πώς απαντάμε στην απογοήτευση

Τι γίνεται όταν η πιθανότητα της απογοήτευσης έρχεται στο δρόμο μας; Αφού είναι πάντα κάτι πιθανό να συμβεί, οπότε δες πως θα μάθεις από αυτό. 

*Κατάγραψε τους φόβους σου σχετικά με το τι σε απογοητεύει

Κάνε μία ανασκόπηση σε αυτά που σε φοβίζουν και σημείωσε πώς ανταποκρίθηκες σε αυτά. Συνήθως είμαστε πιο δυνατοί από αυτό που νομίζουμε. Δες ποιος φόβος σου σε κρατάει πίσω και προσαρμόσου ανάλογα. 

*Γράψε όλα όσα αξίζεις να αποκτήσεις

Αυτό πολλές φορές μας γλιτώνει από πολλές απογοητεύσεις και στενοχώριες. 

*Μην το περνάς αυτό μόνη σου

Ζήτησε τη βοήθεια κάποιου φίλου ή κάποιου αγαπημένου προσώπου. 

*Μην περιμένεις να έρθουν τα χειρότερα, κράτα μία ουδέτερη στάση

Εξέτασε κάθε ευκαιρία και μη βάζεις σε δεύτερη μοίρα τον εαυτό σου.

*Μάθε ποια είναι τα θέλω και οι προσδοκίες σου

Χρειάζεται να τις προσαρμόσεις με πράγματα που έμαθες στο παρελθόν; Μήπως επαναλαμβάνεις μια προσδοκία σου που οδηγεί κάθε φορά σε απογοήτευση;

*Βάλε όρια

Πότε χρειάζεται να μπουν όρια; Όταν αρχίζεις να αισθάνεσαι πικραμένη, τότε είναι που χρειάζεται να βάλεις όρια που δεν θα καταπατούνται. 

Πηγή: darlingmagazine.org Μετάφραση: Εύα Τόλιου
featured image: Thought Catalog
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.