Οι ρυθμοί της καθημερινότητας, στην οποία κάποτε έτρεχες και δεν έφτανες, αυτή την περίοδο έχουν επιβραδύνει σημαντικά, σε σημείο που νομίζεις ότι κάτι δεν κάνεις καλά.

Και σε μια κοινωνία η οποία αποθεώνει την παραγωγικότητα ακόμη και σε εποχές πανδημίας το productivity guilt θα σε βρει σίγουρα. «Το productivity guilt είναι το συναίσθημα που εμφανίζεται στα άτομα στο τέλος της ημέρας τους ή μετά το πιο ενεργό διάστημα της ημέρας τους» αναφέρει η ψυχολόγος Jennifer Teplin.

«Συχνά, όταν δουλεύουμε από το σπίτι, υποθέτουμε ότι θα έχουμε πολύ περισσότερο χρόνο για να κάνουμε τα πράγματα που έχουμε αναβάλλει—αλλά δεν ισχύει. Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι οι άνθρωποι κάνουν πολύ περισσότερη δουλειά (και αυτό κάνουν), και αναμένεται να κάνουν περισσότερη δουλειά, καθώς οι εργοδότες τους γνωρίζουν ότι βρίσκονται σπίτι».

Περνώντας όμως τόσες ώρες στο σπίτι, δε σημαίνει αυτόματα ότι είσαι μη παραγωγική. Το να μην προλάβεις να κάνεις όλα τα tasks που σημείωσες στην To-Do-List της ημέρας σου δε συνεπάγεται με τεμπελιά. Ακόμη και όταν οι ενοχές σου δε σχετίζονται με τον εργασιακό τομέα, μην ξεχνάς ότι βρίσκεσαι εν μέσω μιας πανδημίας και πως γενικά έχουν επιβραδύνει όλοι τους ρυθμούς τους. Το αυξημένο άγχος και η αβεβαιότητα που κυριαρχεί δεν έχουν αφήσει κανέναν με καθαρό μυαλό και ακόμη και οι πιο βασικές δουλειές έχουν γίνει περίπλοκες.

Πώς να διαχειριστείς το Productivity Guilt;

Για αρχή μείωσε τις προσδοκίες σου

Μην περιμένεις ότι, επειδή είσαι όλη μέρα σπίτι, θα καταφέρεις να τελειώσεις τις δουλειές μιας εβδομάδας μέσα μία μέρα. Αν ήδη εργάζεσαι από το σπίτι ή προσέχεις τα παιδιά σου, ασχολήσου μόνο με ό,τι είναι πραγματικά ανάγκη να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της ημέρας σου.

Μην ξεχνάς όσα κατάφερες μέσα στη μέρα σου

«Ένα γενικό ανθρώπινο λάθος είναι ότι κοιτάμε ό,τι πήγε στραβά παρά σωστά» συμπληρώνει η Teplin. «Ομοίως, όσον αφορά την παραγωγικότητα, ξεχνάμε συχνά όλα όσα επιτύχαμε. [Πρέπει] να βλέπουμε τι απομένει (από εργασίες) ως ένα είδος κινήτρου για την επόμενη μέρα».

Βάλε προτεραιότητες

Βάζοντας προτεραιότητες αλλά και προθεσμίες θα βοηθηθείς πολύ στην οργάνωση της ημέρας σου. Χωρίζοντας τις εργασίες σε «σημαντικές» και «λιγότερο σημαντικές», να είσαι σίγουρη πως θα καταφέρεις να τις εκτελέσεις όλες μέσα στη βδομάδα σου, χωρίς να σου φανούν βουνό και χωρίς να καταλήξεις πάλι να νιώθεις αντιπαραγωγική.

featured photo: Τwenty20.com/cms_201