Ποια είναι πραγματικά τα fitness οφέλη του να ανεβοκατεβαίνεις σκαλιά;

Ποια είναι πραγματικά τα fitness οφέλη του να ανεβοκατεβαίνεις σκαλιά;

Σύμφωνα με νέα έρευνα

Συνηθίζεις να ξεκινάς κάθε φορά με την απόφαση να γυμναστείς κάνοντας τρέξιμο ή yogalates κάθε μέρα και όποια νέα τάση κυκλοφορεί. Μετά από μια εβδομάδα εγκαταλείπεις. Με όλα αυτά τα ολοκαίνουργια κολάν και τα αθλητικά σουτιέν να μένουν παρατημένα στο δωμάτιό σου. Κι όμως υπάρχουν τρόποι να επιστρέψεις στην γυμναστική με κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες μετακίνησης. Τα οφέλη για τη φυσική σου κατάσταση από απλά πράγματα είναι περισσότερα από ό, τι φαντάζεσαι. Μέσα σε αυτά είναι και το να ανεβαίνεις σκαλιά, καθώς και το περπάτημα.

Σύμφωνα με μελέτη που έχει δημοσιευθεί στο ιατρικό περιοδικό Applied Physiology, Nutrition and Metabolism: Τα «σνακ άσκησης» συνδέονται με βελτιώσεις στην καρδιοαναπνευστική ικανότητα. Σοβαρά, αυτή η φράση είναι στον επίσημο τίτλο της μελέτης. Τα "σνακ άσκησης", λοιπόν, περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως το ανέβασμα σκαλιών.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές εξέτασαν τις επιπτώσεις αυτών των «exercise snacks» σε κάτι που ονομάζεται «μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου». Πρόκειται, ουσιαστικά, για τη μέγιστη ποσότητα αέρα που μπορεί να πάρει το σώμα σου, ενώ εκτελεί δύσκολες προπονήσεις.

Οι ερευνητές μελέτησαν μια ομάδα 24 υγιών φοιτητών που δεν έκαναν κάποιου είδους άσκηση. Τους ζήτησαν να ανέβουν γρήγορα το κλιμακοστάσιο (60 σκαλιά) ενός τριώροφου κτιρίου. Συνολικά, οι συμμετέχοντες το έκαναν για έξι εβδομάδες, τρεις φορές την ημέρα, για τουλάχιστον τρεις ημέρες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, κάθε μία έως τέσσερις ώρες.

Στη συνέχεια, συνέκριναν τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου από τους εθελοντές με αυτή μιας άλλης ομάδας εθελοντών ελέγχου, οι οποίοι παρέμειναν καθισμένοι για την ίδια χρονική περίοδο. Οι ερευνητές περιέγραψαν την αύξηση της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου για τους συμμετέχοντες που ανέβαιναν τα σκαλοπάτια ως «μέτρια». Ωστόσο, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αυτά τα μικρά «σνακ άσκησης» έδειχναν να είναι πράγματι ευεργετικά για τη βελτίωση της συνολικής καρδιοαναπνευστικής ικανότητας.

Αυτό σημαίνει, ότι η κίνηση και η γυμναστική δεν είναι απαραίτητο να λαμβάνουν χώρα μόνο σε ένα γυμναστήριο ή σε μια ωριαία προπόνηση spinning.

Επίσης, ότι δεν χρειάζεται να δεσμεύεσαι με τυχόν αποφάσεις που προσπαθείς να κρατήσεις και σχετίζονται με την άσκηση. Αποφάσεις που καταλήγουν σε αποτυχίες αν δεν βάζεις τα αθλητικά σου κάθε μέρα. Η ιδέα είναι να μπορείς να ενσωματώνεις την φυσική κατάσταση και την κίνηση στην καθημερινότητά σου με μικρές δόσεις. Για παράδειγμα, να περπατάς αυτά τα τετράγωνα μέχρι το αγαπημένο σου καφέ, αντί να πάρεις το αυτοκίνητο. Ακόμα, να κάνεις stretching συχνά και ασφαλώς να ανεβαίνεις τα σκαλιά της πολυκατοικίας σου.

Σε περίπτωση που αναρωτιέσαι, δεν είναι η πρώτη φορά που οι σκάλες έχουν αποδειχθεί ότι είναι ένας εύκολος τρόπος να φροντίσεις το σώμα σου.

Είναι γνωστό το ότι βοηθούν τους πνεύμονες και την καρδιά σου. Σύμφωνα, όμως, με μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neurobiology of Aging υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του ύψους των σκαλοπατιών και της νεότητας του εγκεφάλου του. Από νευρολογική άποψη. Εδώ οι ερευνητές μελέτησαν τον εγκέφαλο 331 υγιών ενηλίκων ηλικίας 19 έως 79 ετών. Οι οποίοι έδωσαν λεπτομέρειες σχετικά με τη βαθμίδα εκπαίδευσης τους και πόσο συχνά ασχολούνται με διαφορετικά είδη σωματικής άσκησης. Συνολικά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερες σκάλες ανέβηκαν, τόσο νεότερος ήταν ο εγκέφαλος τους. (Και όσο περισσότερα χρόνια αφιέρωσαν στην εκπαίδευσή τους).

Δεν φαίνεται να είναι σύμπτωση...


featured image: Elite Daily
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.