Αυτά είναι τα όργανα με τα περισσότερα μικρόβια στο γυμναστήριο

Αυτά είναι τα όργανα με τα περισσότερα μικρόβια στο γυμναστήριο

και πώς θα προστατευτείς

Η τήρηση κανόνων υγιεινής στο γυμναστήριο θα σε έχει σίγουρα απασχολήσει. Το ίδιο και η καθαριότητα του χώρου και του εξοπλισμού. Ειδικά τώρα που ο καιρός ζεσταίνει: Ο κόσμος που προπονείται αυξάνεται, ο ιδρώτας είναι περισσότερος και το σώμα πιο εκτεθειμένο. Όλες οι συνθήκες ευνοούν τα μικρόβια.

Υπάρχουν όμως κάποια σημεία του εξοπλισμού που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Σε αυτά κατέληξε η έρευνα που έκανε το fitraded που αξιολογεί τον εξοπλισμό των γυμναστηρίων. Αφού συγκέντρωσε τα δείγματα βακτηρίων από τρία διαφορετικά μεγάλα γυμναστήρια σε 27 διαφορετικά σημεία εξοπλισμού, τα τέσταρε βάσει ενός κριτηρίου: Τις μονάδες που σχηματίζουν αποικίες (CFU), δηλαδή, τον αριθμό των βιώσιμων βακτηριδιακών κυττάρων. Τα αποτελέσματα ήταν περισσότερο από τρομακτικά: Πάνω από ένα εκατομμύριο μικρόβια ανά 6,5 τετραγωνικά εκατοστά σε κάθε κομμάτι του εξοπλισμού. Ιδιαιτέρως ελέγχθηκαν για εκείνα τα μικρόβια που προκαλούν δερματικές λοιμώξεις, μολύνσεις και άλλες ασθένειες.

Αυτά λοιπόν είναι τα πιο ανθυγιεινά μέρη του εξοπλισμού:

1. Ο διάδρομος: 1.333.432 CFU

Παραδόξως, ο διάδρομος βγήκε στην κορυφή. Με μέσο όρο 74 φορές περισσότερα βακτήρια από μια βρύση σε μια δημόσια τουαλέτα. Ως εξοπλισμός με αναμφίβολα την ελάχιστη επαφή με το δέρμα, ήταν έκπληξη που βρέθηκε πρώτο στην κατάταξη. Τα βακτήρια όμως δεν λένε ψέματα.

2. Ποδήλατο: 1.333.418 CFU

Ελάχιστα πιο κάτω ήταν το ποδήλατο. Αν αποτελεί αγαπημένο σου όργανο στο γυμναστήριο, να το σκουπίζεις πλέον καλά πριν και μετά τη χρήση. Έτσι, θα αποφύγεις την εξάπλωση των βακτηριδίων!

3. Ελεύθερα βάρη: 1.158.381 CFU

Κι όμως τα ελεύθερα βάρη που χρησιμοποιείς κάθε φορά είχαν 362 φορές περισσότερα μικρόβια από ένα κάθισμα τουαλέτας!

fq.co.nz

Τι μπορείς να κάνεις, για να προστατέψεις το δέρμα σου;

Εκτός από τα προφανή (απολύμανση χεριών και σκούπισμα πριν από τη χρήση), χρειάζεσαι μερικά επιπλέον λεπτά στα αποδυτήρια. Θα κάνουν τη διαφορά στο δέρμα σου. Ακολούθησε τους παρακάτω κανόνες φροντίδας της επιδερμίδας, για έναν συνδυασμό ενυδάτωσης και ισορροπίας:

1. Κράτα τα χέρια μακριά από το πρόσωπο

Για ένα καθαρό δέρμα μετά την προπόνηση, ξεκινά προτού καν κατέβεις από τον διάδρομο. Παρόλο που θέλεις να πιστεύεις ότι όλοι είναι τόσο προσεκτικοί όσο εσύ, συχνά τα βάρη και τα μηχανήματα δεν απολυμαίνονται μετά τη χρήση. Το γυμναστήριο είναι ένα πεδίο αναπαραγωγής βακτηρίων. Και μπορούν εύκολα να εξαπλωθούν στο πρόσωπό σου.

Η καλύτερη γραμμή άμυνας είναι να κάνεις προπόνηση με αυτοέλεγχο. Φρόντισε να κρατάς τα χέρια σου μακριά από το πρόσωπό σου. Βεβαιώσου επίσης ότι έχεις τα μαλλιά σου πιασμένα σφιχτά. Με τον ιδρώτα μπορούν να εξαπλωθούν περαιτέρω βακτήρια και να φράξουν τους πόρους.

2. Μη τρίβεις το δέρμα σου

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια και μετά από μια προπόνηση είναι να λειτουργούν πολύ επιθετικά με το δέρμα τους. Μην τρίβεις το πρόσωπό σου με την πετσέτα του γυμναστηρίου και μάλιστα απότομα και με δύναμη. Η υπερβολική απολέπιση μπορεί να το αφυδατώσει και να επιδεινώσει την ακμή. Αντ’ αυτού, ξέπλυνε τον ιδρώτα με ένα απαλό αντιβακτηριακό καθαριστικό.

3. Τόνωσε την επιδερμίδα

Χρησιμοποίησε μια τονωτική λοσιόν, για να επαναφέρεις τα επίπεδα pH του δέρματος σου στο κανονικό. Έτσι, θα ελαχιστοποιήσεις την πιθανότητα να έχεις κάποια δερματική έξαρση. Ρίξε μετά την προπόνηση μερικές σταγόνες σε λίγο βαμβάκι και άπλωσε στο πρόσωπο με κυκλικές κινήσεις.

4. Ενυδατώσου

Εσύ μπορεί να αισθάνεσαι μούσκεμα. Στην πραγματικότητα όμως η άσκηση στραγγίζει το δέρμα σου. Εάν είναι δυνατόν, μετά τον καθαρισμό, άπλωσε μια ενυδατική κρέμα. Θα αναπληρώσεις το νερό που έχασες κατά τη διάρκεια της προπόνησής. Εάν έχεις ακμή, επίλεξε μια λοσιόν oil-free.

5. Πιες νερό

Είτε πρόκειται για hot yoga, είτε για έναν γρήγορο περίπατο, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα ενισχύει τον καρδιακό ρυθμό σου, πρέπει να πίνεις νερό. Η σωστή περιποίηση της επιδερμίδας είναι απαραίτητη. Αλλά το πραγματικό κλειδί για την τελειότητα της επιδερμίδας είναι το νερό. Βεβαιώσου ότι τη διατηρείς ενυδατωμένη μετά την προπόνηση. Θα της δώσεις την ευκαιρία να ανακάμψει και να αποβάλλει τα βακτήρια με τα οποία έχει έρθει σε επαφή.

6. Καθάρισε την οθόνη σου

Αν ακούς μουσική στο γυμναστήριο, πιθανότατα υπάρχουν βακτήρια στην οθόνη του τηλεφώνου σου. Δεν έχει νόημα να καθαρίζεις τα χέρια σου, για να αγγίξεις μετά την οθόνη και να πάρεις ξανά τα βακτηρίδια. Φρόντιζε επομένως να την απολυμαίνεις.

>> Ακολούθησε μας στο Instagram <<
featured image: fq.co.nz
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.