trapezia

Πώς να διατηρήσεις την ηρεμία σου στα οικογενειακά τραπέζια

Μαζί με τις καλοκαιρινές διακοπές έρχονται συνήθως και κάποια οικογενειακά τραπέζια. Λίγο το να πάμε να δούμε τους παππούδες στο χωριό, λίγο η θεία θα μας κάνει το τραπέζι στο νησί, κάπως όλοι καταλήγουμε σε μία οικογενειακή μάζωξη. Για κάποιους το να δουν συγγενείς που δεν συναντούν συχνά και να μοιραστούν μαζί τους οικογενειακές στιγμές είναι ένα πολύ ευχάριστο ενδεχόμενο. Για άλλους πάλι είναι ένα βαρετό μαρτύριο, ειδικά στις περιπτώσεις που προκαλούνται προστριβές ανάμεσα στους καλεσμένους. Το ζήτημα εδώ είναι τι μπορείς να κάνεις εσύ για να διατηρήσεις -τουλάχιστον τη δική σου- ηρεμία.

1. Μην έχεις προσδοκίες

Μην περιμένεις να είναι όλοι ευγενικοί και με καλούς τρόπους. Σε αυτά τα τραπέζια πάντα υπάρχει ένας θείος που ξέρει τα πάντα ή μία ξαδέρφη που σε ανταγωνίζεται. Δεν είναι δουλειά σου να τους αλλάξεις και ούτε μπορείς. Μην περιμένεις λοιπόν να συμβεί κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά. Αποδέξου τα πράγματα και τους ανθρώπους όπως είναι και εστίασε στα θετικά που θα έχει αυτή η συνάντηση, ακόμα και αν αυτά είναι το φαγητό και το κρασί.

2. Άσε τα κουμπιά στο σπίτι

Μιλάμε για τα κουμπιά που άλλοι σου πατάνε και σε εκνευρίζουν. Ένα σχόλιο ή μία κίνηση τους μπορεί να είναι η αφορμή για να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου. Δεν χρειάζεται να γίνει όλο αυτό. Δεν μπορείς να αλλάξεις την συμπεριφορά των άλλων. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να θεραπεύσεις τις δικές σου πληγές ώστε να μην έχουν κουμπιά να σου πατήσουν.

Κανείς δεν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις άσχημα χωρίς τη δική σου άδεια. Αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο θέμα που ξέρεις ότι θα έρθει στην κουβέντα και θα σε κάνει να αισθανθείς άβολα, φέρε το πρώτη εσύ. Έτσι θα ανέβει και η αυτοπεποίθησή σου και κανείς δεν θα μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση ότι κι αν πει.

3. Διάλεξε τι φέρνεις στο τραπέζι

Δεν μιλάμε για το γλυκό ή τη γλάστρα που συνήθως πάμε σε τέτοια τραπέζια. Μιλάμε για το συναισθηματικό σου φορτίο. Αν πηγαίνεις έτοιμη για καβγάδες και κακοπροαίρετα σχόλια τότε το πιθανότερο είναι ότι υποσυνείδητα θα τα προκαλέσεις κιόλας. Προτίμησε να είσαι ευδιάθετη και ευγνώμων για όσα έχεις. Μία παιχνιδιάρικη διάθεση απέναντι σε οτιδήποτε κακόβουλο έρθει στον δρόμο σου είναι επίσης μία καλή επιλογή.

4. Είσαι υπεύθυνη μόνο για τη δική σου εμπειρία

Δεν είσαι υποχρεωμένη να κάνεις τους πάντες να περάσουν καλά. Είσαι υπεύθυνη μόνο για αυτό που φέρνεις εσύ στο τραπέζι και όχι για αυτό που φέρνουν οι άλλοι. Όταν λοιπόν κάποιος έρχεται με κάτι αρνητικό εσύ εστίασε στην καλή σου διάθεση και ξέχνα όλα τα υπόλοιπα χωρίς να τα αφήνεις να σε επηρεάζουν. Αν υπάρχει μία πιο έντονη κουβέντα, δεν χρειάζεται να πάρεις θέση σε αυτή. Κάτσε και "κωμικοποίησε" όσα διαδραματίζονται και πέρνα καλά.

5. Να θυμάσαι το ζητούμενο

Δεν έχει να κάνει με το φαγητό αλλά με την επαφή και την ευγνωμοσύνη που νιώθουμε για την οικογένεια μας. Ερχόμαστε κοντά για να γιορτάσουμε τις όμορφες καταστάσεις της ζωής. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να είσαι παρόν και σωματικά και ψυχικά με όλη την καλή σου διάθεση και να απολαύσεις αυτές τις μικρές στιγμές που για κανέναν δεν είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν και αύριο. Για αυτό φρόντισε να γιορτάσεις αυτό το δώρο.

featured photo: www.bethesdahealth.org
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.