Οι ερωτήσεις που αξίζει να κάνεις στο τέλος μίας επαγγελματικής συνέντευξης

Το άγχος της συνέντευξης συχνά σε καταβάλει. Αν την έβγαλες εις πέρας, σειρά έχουν μερικές χρήσιμες ερωτήσεις που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις στο interview.

"Γιατί πρέπει να κάνω εγώ ερωτήσεις σε μία συνέντευξη;" Είναι σημαντικό στο τέλος μιας συνέντευξης, να θέσεις ορισμένες ερωτήσεις προκειμένου να δείξεις το ενδιαφέρον σου για τη συγκεκριμένη εταιρία.  Με αυτό τον τρόπο, δείχνεις πως έχεις κάνει την έρευνα σου για το περιεχόμενο της, την ιστορία της, τους στόχους της αλλά φυσικά και τις ευθύνες που ενέχει η θέση που ενδιαφέρεσαι. Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σύντομες αλλά να έχουν συγκεκριμένο περιεχόμενο έτσι ώστε να αποφευχθούν οι ασαφείς απαντήσεις.

Ποιες είναι λοιπόν οι ερωτήσεις που αξίζει να θέσεις σε μία συνέντευξη;

1. Γιατί είναι η θέση που ενδιαφέρεσαι διαθέσιμη;

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις για αυτόν που κατείχε την προηγουμένη θέση ή αν πρόκειται για μια εντελώς καινούρια θέση. Το τελευταίο μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχουν νέες προοπτικές για εξέλιξη και να απαιτούν εντελώς διαφορετικά καθήκοντα από την προηγούμενη.

2. Ποια είναι τα απαιτητικά καθήκοντα σε αυτή τη θέση;

Με αυτό τον τρόπο, θα ενημερωθείς σχετικά με το τι έχεις να κάνεις καθημερινά, τι υποχρεώσεις έχεις και πόσο αυστηρές είναι οι προθεσμίες, για παράδειγμα.  Επιπλέον, το να έχεις μία ξεκάθαρη εικόνα του τι πρόκειται να κάνεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν όντως είσαι έτοιμη για κάτι τέτοιο.

3. Υπάρχει κάποιο στοιχείο που να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για αυτή τη θέση;

Υπάρχει δηλαδή κάποιο στοιχείο που θα αποτελούσε asset σε αυτή τη θέση; Πρέπει να είναι κανείς εξαιρετικός διπλωμάτης, να κατέχει κάποιες συγκεκριμένες digital γνώσεις ή να είναι καλός στις πωλήσεις; Όποιο και να είναι αυτό, αξίζει να το μάθεις από την αρχή για να τσεκάρεις αν το έχεις ήδη ή να το αποκτήσεις.

4. Τι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης προσφέρονται;

Αυτό συνεπάγεται σεμινάρια, επιμορφώσεις ή κάποιου είδους εκπαίδευση σχετικά με τη συγκεκριμένη θέση. Οι διαδικασίες αυτές βοηθούν κάθε εργαζόμενο να εξελιχθεί, να μάθει περισσότερα και φυσικά να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά στην εταιρία που βρίσκεται. Μάλιστα, μία έρευνα του LinkedIn παρατήρησε πως το το 94% των εργαζομένων είναι διατεθειμένο να μείνει σε μία θέση αν υπάρχουν ευκαιρίες εκπαίδευσης και εξέλιξης.

5. Πώς θα περιγράφατε την ομάδα;

Θα περνάς το 1/3 της ζωής στη δουλειά. Οπότε πρέπει να είσαι ενήμερος για το πνεύμα που επικρατεί στην ομάδα. Υπάρχει συνεργασία, ενθαρρυντικό κλίμα και επικοινωνία ανάμεσα σε συνεργάτες αλλά και προϊσταμένους;  Οι ερωτήσεις αναφορικά με τη δυναμική της ομάδας μπορεί να σου δώσει περισσότερες απαντήσεις από όσο θα σου έδινε για παράδειγμα η αμοιβή.

6. Τι αγαπάτε να κάνετε περισσότερο στη δουλειά;

Είναι πιο στοχευμένο και συγκεκριμένο από το να ρωτήσεις γενικά για την κουλτούρα της εταιρίας. Αν ρωτήσεις ποιο είναι το αγαπημένο τους κομμάτι στη δουλειά, θα λάβεις και μία απάντηση που θα σε προσανατολίζει στο πώς περίπου λειτουργεί και η πλειοψηφία και κατ' επέκταση η ίδια η εταιρία.

7. Που βλέπετε την εταιρία σε 3-4 χρόνια;

Τέτοιου είδους ερωτήσεις συνήθως γίνονται στους συνεντευξιαζόμενους. Κάνε λοιπόν την αλλαγή και ρώτα τους  interviewers σου για το προσδοκώμενο μέλλον της εταιρίας τους. Αυτό θα σε προσανατολίσει σχετικά με το αν έχουν βλέψεις για συνεργασία με άλλες εταιρίες ή αν θέλουν ενδεχομένως να υιοθετήσουν κάποια διαφορετική στρατηγική μελλοντικά.

8. Ποια είναι τα επόμενα στάδια ως προς την πρόσληψη;

Και η ερώτηση που σε ενδιαφέρει περισσότερο από όλες. Τη συγκεκριμένη, καλύτερα να την αφήσεις για το τέλος. Πόσο ουσιαστικά πρέπει να περιμένεις για μία απάντηση και πώς θα κινηθούν γενικά ως προς το συγκεκριμένο κομμάτι. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να μην πάρεις μία ξεκάθαρη απάντηση αλλά καλό είναι να πάρεις την πρωτοβουλία και να μάθεις για το πώς κινούνται σε αυτό γενικότερα.

featured photo: @jordvdz
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.