Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε αναφερθεί στη χωρίστρα στη μέση και στα skinny jeans, ζητήματα που έχουν «οργώσει» στο πέρασμά τους τις γενιές Gen Z και Millennials, προκαλώντας μια καθολική αναταραχή. Τώρα, ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε με ένα άλλο φλέγον ζήτημα.

Αναρωτιέσαι σε τι αναφερόμαστε; Αναφερόμαστε στον τρόπο με τον οποίο η γενιά Gen Z χρησιμοποιεί τις λέξεις, δίνοντάς τους ένα διαφορετικό νόημα από τους Millennials. Αυτή τη φορά, στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται ο όρος “cringe”. Και ναι, σύμφωνα με τη γενιά Gen Z, η συγκεκριμένη λέξη δηλώνει μια ολόκληρη φιλοσοφία, μια στάση. Mπορεί να αναφέρεται στα πάντα και να χαρακτηρίζει τα πάντα.

Για ορισμένους Gen Zers, η ευρεία εφαρμογή της λέξης “cringe” είναι cringe από μόνη της 

Ο όρος χρησιμοποιείται για να δηλώσει με έναν διαφορετικό τρόπο την ντροπή ή το συναίσθημα της αμηχανίας. H πολυχρησιμοποιημένη λέξη, μπορεί να περιέχει μέσα της οτιδήποτε ταπεινωτικό ή ειρωνικό. Είναι ένας τρόπος να περιγράψεις ό,τι σου προκαλεί μια περίεργη αίσθηση, δίνοντας ένα twist στην όλη υπόθεση. Για ορισμένους Gen Zers, η ευρεία εφαρμογή της λέξης “cringe” είναι cringe από μόνη της. Κι αυτό γιατί; Γιατί αυτή η λέξη δεν φέρει κάποιο βαθύτερο νόημα. Εξάλλου, τι νόημα μπορεί να έχει μια λέξη που χρησιμοποιείται αυθαίρετα για οτιδήποτε συμβαίνει; Αντικειμενικά, έχει επέλθει ένας κορεσμός αυτής της λέξης στη λαϊκή κουλτούρα, και το χειρότερο είναι ότι πλέον τη χρησιμοποιούμε όλοι παθητικά, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε τον λόγο.

Αρχικά, η λέξη “cringe” σήμαινε ότι κάτι ήταν άβολο με έναν υπερβολικά ενθουσιώδη τρόπο, αλλά σταδιακά κατέληξε να σημαίνει ουσιαστικά «οτιδήποτε δεν μου αρέσει» ή «κάτι που μου άρεσε, αλλά δεν μου αρέσει πλέον επειδή ίσως είναι ξεπερασμένο». Ουσιαστικά, όταν θέλεις να αποδοκιμάσεις οτιδήποτε δεν σου αρέσει, θα χρησιμοποιήσεις την πολυπόθητη λέξη.

“Cringe” και Millennials 

Για τους Millennials, η λέξη “cringe” μπορεί να θυμίζει τα αμέτρητα τηλεφωνήματα που σου κάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας η μητέρας σου ή το να κάνεις κατά λάθος like σε μια παλιά φωτογραφία κάπου στο Instagram. Ίσως, η διαφορά στη χρήση της λέξης, έγκειται στο γεγονός ότι οι Millennials τη χρησιμοποιούν για να περιγράψουν ένα αίσθημα ντροπής για κάτι που οι ίδιοι κάνουν. Όπως και έχει, και στις δυο περιπτώσεις χρησιμοποιείται για να δηλώσει έναν κόσμο συναισθημάτων και μια αρνητική στάση προς ένα γεγονός.