Η επαγγελματική πραγματικότητα των περισσοτέρων έχει ως εξής: Όσο και να σου αρέσει η δουλειά σου, οι πιθανότητες είναι ότι ο χώρος όπου εργάζεσαι είναι υποστελεγχωμένος, με αποτέλεσμα να κάνεις τη δουλειά περισσότερων του ενός ανθρώπων. Όσο δελεαστικό κι αν σου φαίνεται αυτό μερικές φορές ως προς το να εξελιχθείς και να δείξεις τις ικανότητές σου, συχνά καταλήγεις να νιώθεις ότι έχεις πελαγώσει και ότι έχεις αναλάβει υπερβολικό φόρτο εργασίας.

Πώς μπορείς να λύσεις αυτό το πρόβλημα;

Με ειλικρίνεια. Μίλα ανοιχτά στο αφεντικό σου για το πώς νιώθεις και αναζητήστε από κοινού μια λύση που θα λειτουργεί και για τις δύο πλευρές. Σίγουρα, η σκέψη και μόνο να ζητήσεις από τον επικεφαλής σου να μειώσει τη δουλειά που έχεις αναλάβει σου προκαλεί αμηχανία, όμως στην πραγματικότητα είναι ο καλύτερος δρόμος για να απαλλαγείς από το περιττό άγχος και από τον κίνδυνο υπερκόπωσης.

Πώς να κάνεις αυτή τη «δύσκολη» συζήτηση

Η Jenny Devonshire, ιδρύτρια του Pause2Perform, μιας πλατφόρμας ευεξίας και απόδοσης στο χώρο εργασίας, μοιράστηκε στο Stylist τις συμβουλές της για τη διαχείριση αυτής της κατάστασης: 1. Συμβουλεύσου έναν συνάδελφο «Πριν απευθυνθείς στο αφεντικό σου, συζήτα με έναν έμπιστο συνάδελφο εάν θα μπορούσατε να μοιράσετε τη δουλειά, ώστε κανείς να μην επιβαρύνεται υπερβολικά. Αν, ωστόσο, δεν υπάρχει αυτό το περιθώριο, γιατί όλοι είναι υπερβολικά φορτωμένοι, τότε ξέρεις σίγουρα ότι ήρθε η ώρα να μιλήσεις στο αφεντικό σου», προτείνει. 2. Προγραμμάτισε ένα ραντεβού, ώστε να εξασφαλίσεις ότι αυτή η συζήτηση θα έχει τον κατάλληλο χώρο και χρόνο να πραγματοποιηθεί Το να κλείσεις ένα ραντεβού με το αφεντικό σου είναι ο καλύτερος τρόπος να διασφαλίσεις ότι η συζήτηση αυτή θα γίνει. Θα δώσεις, επίσης, χρόνο στον εαυτό σου να σκεφτεί και ίσως να καταγράψει όλα όσα θα ήθελες να πεις. «Σιγουρέψου ότι θα εκφράσεις ξεκάθαρα αυτό που θέλεις», συμβουλεύει η ειδικός. Μπορείς, επίσης, να κάνεις μια λίστα με όλες σου τις υποχρεώσεις και το διαθέσιμο χρονοδιάγραμμα. Αυτό θα σε βοηθήσει να αναδείξεις το πρόβλημα με μαθηματικούς όρους, έναν τρόπο που έχει αδιαπραγμάτευτη αποτελεσματικότητα. «Τα ξεκάθαρα παραδείγματα βοηθούν στη δημιουργία μιας καθαρής εικόνας. Είναι δύσκολο να αντιπαρατεθεί κανείς με τα γεγονότα» εξηγεί η Devonshire. 3. Σκέψου εκ των προτέρων εναλλακτικές λύσεις και δείξε προθυμία σε τυχόν προτάσεις «Η παρουσίαση εναλλακτικών λύσεων όχι μόνο θα συμβάλλει στην αμεσότερη επίλυση του προβλήματος, αλλά θα δείξει στο αφεντικό σου ότι ενδιαφέρεσαι να λύσετε το πρόβλημα και όχι απλώς να απαλλαγείς από τις υπερβολικές υποχρεώσεις», λέει η ειδικός. Μερικές πιθανές λύσεις περιλαμβάνουν:
  • Επιμήκυνση προθεσμιών: «Θα μπορούσαν ορισμένες εργασίες να ολοκληρωθούν αργότερα;»
  • Αξιοποίηση πόρων: «Υπάρχουν πόροι που θα βοηθούσαν να γίνει η δουλειά πιο γρήγορα ή πιο αποτελεσματικά;».
  • Αυτοματισμός: «Θα μπορούσε κάποια από τις εργασίες να αυτοματοποιηθεί ή να εκτελείται λιγότερο συχνά;»
  • Ανάθεση σε κάποιον άλλο: «Μπορούν ορισμένες εργασίες να ανατεθούν σε άλλους συναδέλφους;».
4. Προσπάθησε να εξασφαλίσεις ότι η λύση θα είναι μόνιμη και να δεν θα επιβαρυνθείς ξανά υπερβολικά στο μέλλον Το γεγονός ότι έφτασες μία φορά στα όριά σου ίσως είναι ένα καλό μάθημα, ώστε να θέτεις καλύτερα όρια στο μέλλον. «Την επόμενη φορά που το αφεντικό ή ένας συνάδελφος θα σου ζητήσει να αναλάβεις μια νέα υποχρέωση, σκέψου πόσο χρόνο χρειάζεσαι και πες το με ειλικρίνεια. Εάν νιώθεις ότι δεν μπορούν να επιτευχθούν όλα παράλληλα, ρώτα ποιες υποχρεώσεις πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα», προτείνει η ειδικός. «Οι σαφείς εξηγήσεις θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς καλύτερα το χρόνο σου και να οικοδομήσεις πιο ειλικρινείς σχέσεις με τους συνεργάτες σου αναφορικά με τα πλαίσια ολοκλήρωσης των εργασιών», καταλήγει.