Σίγουρα σου έχει τύχει τις ημέρες που έχεις περίοδο να μην έχεις καθόλου όρεξη να γυμναστείς ή ακόμα και όταν το κάνεις να νιώθεις πως κάτι δεν πάει καλά με το σώμα σου. Κουράζεσαι πολύ εύκολα, δεν έχεις αντοχή και ίσως είσαι και πιο επιρρεπής σε τραυματισμούς.

Προφανώς και η περίοδος επηρεάζει την άσκηση και την απόδοσή σου. Η ερώτηση είναι γιατί και με ποιον τρόπο. 

 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Jennis (@wearejennis)

Ολόκληρος ο εμμηνορρυσιακός σου κύκλος σε επηρεάζει σωματικά και συναισθηματικά. Και πολλές φορές σου δημιουργεί αρνητικά συμπτώματα. Αλλά υπάρχουν και άλλες φορές που μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πολύ δυνατή και ισχυρή.

Για αυτές τις μεταβολές ευθύνονται φυσικά οι ορμόνες σου.

Οι δύο βασικές ορμόνες είναι τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη. Αυτό που κάνουν είναι να ελέγχουν τον κύκλο σου με σκοπό την αναπαραγωγή. Όμως και οι δύο αυτές ορμόνες ταξιδεύουν μέσω τις κυκλοφορίας του αίματος και έτσι επηρεάζουν κάθε κομμάτι στο σώμα σου. Από τον μεταβολισμό σου μέχρι και την υγεία των οστών σου. Αυτές οι ορμόνες είναι τόσο σημαντικές για τα οστά, που η έλλειψη τους αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου εμφάνισης οστεοπόρωσης.

Αυτά που έχουν αναφέρει αθλήτριες ως βασικά συμπτώματα όταν έχουν περίοδο είναι κυρίως το άγχος και η δυσκολία συγκέντρωσης στον αγώνα. Κάτι που πιθανότατα έχεις και εσύ όταν γυμνάζεσαι έχοντας περίοδο παρόλο που δεν είσαι επαγγελματίας αθλήτρια!

Όσον αφορά την υγεία του μυοσκελετικού σου συστήματος, υπάρχουν πολλές ενδείξεις πως οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμών λίγο πριν την ωορρηξία, όταν δηλαδή τα επίπεδα των οιστρογόνων βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων οδηγούν σε χαλάρωση των συνδέσμων. Και αυτό σημαίνει πως οι αρθρώσεις σου είναι πιο χαλαρές και λιγότερο σταθερές.

Άρα δεν έχεις τόσο άδικο όταν φοβάσαι μήπως τραυματιστείς όταν ασκείσαι έχοντας περίοδο

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, μετά φυσικά από το να συμβουλευτείς τον γυναικολόγο σου, είναι να δοκιμάσεις προπονήσεις χαμηλής -προς μέτριας- έντασης. Αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να σε βοηθήσει τόσο στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων όσο και στη μείωση του κινδύνου τραυματισμών.

Επιπλέον, φρόντισε όσο μπορείς να κοιμάσαι καλά και παράλληλα να προσέχεις τη διατροφή σου. Βάλε στην καθημερινότητα σου τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη B και  βιταμίνη D και θα δεις πως ποτέ ξανά δεν θα αποφύγεις την άσκηση όταν έχεις περίοδο!

Το κείμενο επιμελήθηκε ο Χρήστος Μάντζιος. Γυναικολόγος – Μαιευτήρας, Στρατιωτικός Ιατρός, Επιμελητής Γυναικολογικής Κλινικής 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας. Συνεργάτης Ιασώ – Λητώ – Μητέρα / Ιδιωτικό Ιατρείο: Φειδιππίδου 8 – 2ος όροφος – 211 18 39 180 – 6936967566

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Αντισυλληπτικά χάπια: τι θα πρέπει να γνωρίζεις όταν τα σταματήσεις