Το ένα πράγμα που πρέπει να αποδεχτείς για να παραμείνεις motivated για τη διατροφή σου

Το ένα πράγμα που πρέπει να αποδεχτείς για να παραμείνεις motivated για τη διατροφή σου

Σύμφωνα με τους επιστήμονες

Μετά από περίπου τρία χρόνια χορτοφαγικού τρόπου ζωής, πρόσφατα ξεκίνησα και πάλι να τρώω τυρί. Στην αρχή, αυτό με έκανε να νιώσω λίγο αποτυχημένη. Αλλά μετά θυμήθηκα πόσο πολύ λαχταρούσα το κρεμώδες κατσικίσιο τυρί, γευστικότατο μπρι (γαλλικό τυρί). Και το πιο έντονο τσένταρ που πουλάει το μπακάλικο. Με λίγα λόγια, ήξερα ότι έπρεπε να ακούσω το σώμα μου και όχι το κεφάλι μου στην συγκεκριμένη περίπτωση. Αφού το μυστικό για να ακολουθείς πάντα την υγιεινή διατροφή δεν είναι το να θέτεις περιορισμούς στον εαυτό σου.

Αντίθετα, έχει να κάνει με το να ακούς τις επιθυμίες του σώματός σου και να τις τιμάς. Στην περίπτωσή μου, το τυρί, είναι απόλυτα υγιεινό όταν καταναλώνεται με μέτρο. Το ίδιο ισχύει και για κάθε άλλο φαγητό που μπορεί να θεωρηθεί από πολλούς ως «ανθυγιεινό». Σύμφωνα με νέες έρευνες, το να υποκύπτεις στις αγαπημένες σου λιχουδιές μπορεί σίγουρα να παίξει ρόλο στο να ακολουθείς έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Το να διακυμαίνονται οι επιλογές σου από το σπανάκι και το αβοκάντο μέχρι πιο γευστικό παγωτό, είναι απόλυτα φυσιολογικό. Επιπλέον, οι περιστασιακές λιχουδιές δε θα ακυρώσουν τα υγιή οφέλη της καθημερινής σου ρουτίνας. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nutrients

Για ακόμη μια φορά, όλα είναι θέμα ισορροπίας!

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις στον τύπο σχετικά με τη μελέτη αυτή, οι ερευνητές εστίασαν σε δύο διαφορετικά θέματα. Ενώ στο ένα από τα δύο ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν είτε μεσογειακή διατροφή είτε μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Για διάστημα πέντε ή έξι εβδομάδων. Έπειτα, οι ερευνητές κράτησαν τις απαραίτητες σημειώσεις σχετικά με τη φυσική κατάσταση των συμμετεχόντων. Και τους ζήτησαν να επιστρέψουν στις κανονικές τους διατροφικές συνήθειες για τέσσερις εβδομάδες. Αφού πέρασαν και οι τέσσερις εβδομάδες, επανεξέτασαν τη σωματική υγεία των συμμετεχόντων για να δουν αν υπήρχε κάποια διαφορά με την πρώτη εξέταση που είχαν πραγματοποιήσει μετά τη δίαιτα που τους επέβαλαν.

Η Wayne Campbell, μία από τους συγγραφείς της έρευνας και καθηγήτρια της επιστήμης της διατροφής στο Πανεπιστήμιο Purdue, είπε σε μια δήλωση της στο δελτίο τύπου πως:

Φαίνεται πως το σώμα σου δεν θα προβάλει αντίσταση στα θετικά αποτελέσματα ενός τέτοιου προτύπου δίαιτας. Παρόλο που μπορεί να τη δοκίμασες μια μόνο φορά και δεν ήταν επιτυχής.

Με άλλα λόγια, αν προσπαθείς να μείνεις πιστή σε μια συγκεκριμένη διατροφή, η έρευνα αυτή υποστηρίζει πως δε χρειάζεται να είσαι «τέλεια» όταν την ακολουθείς. Επομένως, μην είσαι τόσο σκληρή με τον εαυτό σου αν προσπαθείς να ακολουθήσεις κάτι σαν την δίαιτα keto για παράδειγμα και κάποια μέρα λαχταράς τυρί στη σχάρα. Να το φας και να το χαρείς κορίτσι μου. Απλά κάνε το.

Το σημαντικό είναι ότι αν εσύ τρως αρκετές τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, αλλά δεν αποχωρίζεσαι και τις αγαπημένες σου λιχουδιές και πάλι θα είσαι υγιής. Όπως δηλώνει στο Elite Daily ο Dr. Josh Axe, ιδρυτής της Ancient Nutrition και της ιστοσελίδας DrAxe.com:

«Εφόσον η διατροφή σου βασίζεται ως επί το πλείστον σε υγιή συστατικά, οποιοδήποτε φαγητό μπορεί να ενταχθεί σε αυτήν όταν καταναλώνεται με μέτρο. Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι μπορείς οποιαδήποτε στιγμή να επανέλθεις στο πρόγραμμα της διατροφής σου και να συνεχίσεις με το επόμενο σνακ ή γεύμα.»

Για κάποιους μπορεί να είναι εύκολο το να κατονομάσουν κάποιες τροφές ως «κακές» και κάποιες άλλες ως «καλές». Ωστόσο, είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε λιγότερο αυστηρούς όρους για τις τροφές που καταναλώνουμε. Σύμφωνα με τη Monica Auslander Moreno, σύμβουλο διατροφής στην εταιρεία RSP Nutrition.

«Θυμήσου πως αξίζεις πολλά περισσότερα από όσα τρως: και ότι μια τροφή ή ένα γεύμα δεν καθιστά τη διατροφή ή τον τρόπο ζωής σου ως ανθυγιεινό». Αντίθετα, εξηγεί πως «όλα έχουν να κάνουν με την μακροπρόθεσμη κατανάλωση, κίνηση και ψυχική υγεία.»

Η αποδοχή των παραδοσιακών «ανθυγιεινών» τροφών μπορεί να δύσκολη για σένα αν τείνεις να παλεύεις με μια ισορροπημένη διατροφή καθημερινά. Ένας πιθανός τρόπος, όμως, να αλλάξεις τρόπο σκέψης, ίσως είναι το να θεωρείς τον εαυτό σου ως "διευθυντή" του σώματός σου. Όπως δε θα απέλυες κάποιον εργαζόμενο για ένα απλό λάθος που έκανε, με τον ίδιο τρόπο δε θα έπρεπε να μαλώνεις και τον εαυτό σου επειδή έφαγες κάτι που θεωρείς ανθυγιεινό.

Το να καταναλώνεις «ανθυγιεινά» γεύματα είναι μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής

«Οι προσεκτικές ατασθαλίες, όπως η πείρα μου λέει, είναι ένα αναμενόμενο μέρος ενός διατηρήσιμου τρόπου ζωής. Αλλιώς θα ήταν ένας αλόγιστα υγιεινός τρόπος ζωής», εξηγεί η Auslander Moreno.

Το να ακολουθείς πιστά ένα συγκεκριμένο τύπο διατροφής σε κάνει να νιώθεις πιο άνετα; Η Auslander Moreno προτείνει «να υιοθετήσεις αυτή τη φιλελεύθερη φιλοσοφία του να προγραμματίζεις τις διατροφικές σου ατασθαλίες». Για παράδειγμα, αν αυτό το σαββατοκύριακο πρόκειται να σε γενέθλια και αγαπάς τις τούρτες, μη διστάσεις να φας. Πες στον εαυτό σου πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με αυτό. Χωρίς να περιορίσεις τα υπόλοιπα γεύματά σου ή να προσθέσεις περισσότερες μέρες προπόνησης. Η Auslander εξηγεί πως το να γεύεσαι λιχουδιές σε καθημερινή βάση μπορεί να σε βοηθήσει να μειώσεις το άγχος σου προκαλούν αυτές οι τροφές. Η όλη στρατηγική θα σε βοηθήσει να δεις τη συνήθεια αυτή σαν ένα όμορφο και φυσιολογικό κομμάτι της ζωής.

Δες ακόμα:
Ποιο αλάτι είναι καλύτερο να επιλέξεις;
5 πράγματα που κάνει ένας διατροφολόγος κάθε χειμώνα

Πηγή: elitedaily.com featured image: Elite Daily
0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.