Δύο εβδομάδες πριν την πρεμιέρα της μολιερικής κωμωδίας, Μισάνθρωπος, που ανεβαίνει στη σκηνή του κτιρίου Τσίλερ, παρακολουθήσαμε το πέρασμα της πρόβας του Γιάννη Χουβαρδά που σκηνοθετεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στον επώνυμο ρόλο.

Τα καμαρίνια του Εθνικού έχουν γεμίσει από τις πρώτες πρωινές ώρες με τις γυναίκες του «Μισανθρώπου» που βάφονται και χτενίζονται γιορτινά. Η Ιωάννα Τσάμη αναζητά τους πρωταγωνιστές της για τις τελευταίες λεπτομέρειες των μεγαλόπρεπων κοστουμιών. Σιγά σιγά, όλους τους ρουφάει η μαύρη τρύπα της σκηνής όπου αναζητούν τη θέση τους. Λίγα λεπτά πριν χαμηλώσουν τα φώτα στην πλατεία και ακουστεί το «πάμε» του Γιάννη Χουβαρδά.

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, αν και βρίσκεται εκεί για να παίξει και μόνο ,κρατά μια κάμερα χειρός και κινηματογραφεί. O Χρήστος Λούλης γρατζουνάει την κιθάρα του. H Έλενα Τοπαλίδου κάνει ζέσταμα μ’ ένα παρατεταμένο σπαγκάτο. H αναρτημένη αυλαία γεμίζει από τα πρόσωπα των ηθοποιών και πιο συχνά από του «φιλόσοφου θυμού» του Αλσέστ.

Ξαφνικά, όλοι μαζεύονται στο κέντρο της σκηνής κι επιδίδονται σ’ ένα σιωπηλό, χωρίς μουσική χάλι γκάλι, ένα κεφάλαιο της παράστασης που τιτλοφορείται «πριν τις λέξεις». Μα οι λέξεις – εδώ στην πολυσήμαντη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη – δεν θ’ αργήσουν. Και οι ηθοποιοί θ’ αναζητήσουν τους ρόλους τους στην ενέργεια του λόγου.

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός με την κάμερα ανά χείρας κινηματογραφεί την Άλκηστη Πουλοπούλου.

Διάβασε τη συνέχεια στο Monopoli.gr


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ